episod 15

494 40 5
                                    

Tangan mulus seorang wanita yang sudah bergelar ibu dipegang erat oleh anaknya.Wayar dimasukkan ke dalam tangan yang ali pegang itu.Selepas hampir terkena serangan merbahaya sebentar tadi,aliya masih belum sedar.Air mata ali tidak berhenti mencurah akibat terlalu sebak melihat keadaan ibunya.Die tidak berenggang dengan ibunya sejak tadi.Harapannya adalah untuk melihat perempuan itu sedar.Die mahu jadi yang pertama menyedari dan menyaksikannya.Doa yang tidak putus-putus didoakan.Ali tidak lupa kepada Yang Maha Esa yang memberi kesembuhan kepada hambanya.Zak juga berasa sedih kerana melihat gurunya yang sangat baik terlantar di katil wad kecemasan MATA sambil wayar berselirat di badan aliya.Bahu ali dipegang oleh zak bertujuan untuk meredakan sedikit kesedihan yang dialami.

















ZAK:Ali........sabar ye?.....Insha-Allah...auntie akan sedar x lama lagi....ali kena kuat tau?

ALI:Hmm....hiks.....hiks.....

ZAK:Abang tinggalkan kamu kat sini dulu....abang nak pergi tengok kawan-kawan kamu...


















Kepala budak lelaki itu diangguk lalu zak membuka langkah keluar dari wad tersebut.Die menggunakan lif untuk ke aras di mana ejen-ejen muda dirawat.Semuanya masih belum sedar apabila lelaki tersebut masuk ke bilik yang dituju.Agak kasihan juga ketika melihat semua terkulai lemah.Tiba-tiba,salah seorang dari mereka terjaga.Zak berjalan ke arahnya.
























ZAK:Kamu dah sedar,iman?

IMAN:Y....ye.....a....ape dah jadi?Mana penjahat2 tu semua?

ZAK:Kite....menang dalam pertempuran tu....mereka semua dah diberkas...kamu jangan risau....

IMAN:Ejen zak....tadi....ejen zak,ejen aliya dengan ali....serang musuh dari belakang ke?

ZAK:Kamu nampak?

IMAN:(mengangguk)

ZAK:Ye....kami bertiga rancang utk serang dari belakang...

IMAN:Ooo....

ZAK:Macam mana?

IMAN:Ha?

ZAK:Best tengok ejen aliya beraksi?

IMAN:Best....saya x sangka yang saya dapat tengok super ejen aliya berlawan macam tu.

ZAK:Hehe....

ALL KEC.A,R,I:HA?!BETUL LAH TADI TU SUPER EJEN ALIYA?!!!

ZAK:Hmm....

KHAI:Tapi kenapa waktu tu die x pakai I.R.I.S?Kenapa saya tengok ali yang pakai?

ZAK:Kamu x perasan?

ALL KEC.A,R,I:Perasan ape?

ZAK:Super ejen aliya ade sorang anak lelaki...anak die pon super ejen MATA.....super ejen aliya bagi I.R.I.S kat anak die...jadi yang pakai I.R.I.S tadi......

ALL KEC.I:Ha?!😱😱

BULAT:M...maksudnya...ali...a....anak super ejen aliya?

CHRIS:D.....dio....

ROZA:S...super ejen a....ali?




























Zak menyilangkan tangannya,kepala dianggukkan,memberitahu semua kenyataan itu benar.Senyuman nipis turut ditunjukkan.Apa lagi?Semua ejen muda kecuali iman terkejut beruk lah jawabnya.Akan tetapi,dua orang insan bernama alicia dan rudy lebih terkejut berbanding ejen-ejen lain.Biarpun kini mereka sudah tahu identiti sebenar ali,ego menutup penglihatan mereka.Kedua-dua ejen itu masih memandang ali dengan mata lalat sedangkan yang lain menggunakan mata lebah.





Sesal (EA fanfiction)Where stories live. Discover now