Still flashback
Hari ini,ali membawa keluarganya ke menara gamma.Pekerja-pekerja di situ menyambut kedatangan mereka sekeluarga dgn meriah.Ali menunjukkan tempat kerjanya kepada alicia,khalid dan khalisha.Sebenarnya,peneraju tersebut perlu menyelesaikan tugasnya pada hari ini.Die ingin meminta bantuan alicia utk menyiapkan tugas itu.
ALI:Yeay!Dah siap!
ALICIA:Ali!Terkejutlah!
ALI:Hehe...sorry...(tgk k,k dah nak nangis sbb terkejut)....Eh...khalid,khalisha...janganlah nangis...ayah tak sengaja tadi...
Ali memujuk anak-anaknya sambil mendukung mereka.Akhirnya,khalid dan khalisha tertidur.Secara kebetulan,dato' othman datang.Pembantu peribadi ali memberitahu tentang kehadiran datuk bandar itu.Ali membenarkan lelaki tersebut masuk ke pejabatnya.Dato' othman berjabat tangan dgn ali.
D.OTHMAN:Ali...kamu bawa keluarga kamu sekali?
ALI:Haah...saje tunjukkan pejabat kat diorang...mana tahu anak2 saya boleh jadi waris utk jadi peneraju...
D.OTHMAN:Ohh...boleh saya tgk diorang?
Skip makan tengahari
ALI:Terima kasih,dato' belanja kami sekeluarga makan...
D.OTHMAN:X ade hal lah...saya nak tanya sikit...mcm mana projek naik taraf pinggiran?
ALI:Ohh...projek tu dh hampir 50% siap...
D.OTHMAN:Bagus...teruskan lagi.Saya tahu kamu boleh.
ALI:Baik..terima kasih,dato'.
D.OTHMAN:Sama2.
Setelah itu,ali dan keluarganya pulang ke rumah.Alicia,khalid dan khalisha tertidur semasa dlm perjalanan pulang.Ali mendukung anak-anaknya dan membawa mereka ke bilik.Perkara yg sama dilakukan oleh lelaki itu terhadap isterinya.Kemudian,ali menunaikan solat fardhu zohor sebelum die berehat.Seusai solat,ali baring di sebelah alicia.Tangannya mengelus lembut rambut wanita tersebut.
ALI:Awak mesti penatkan jaga anak2 kite?Kesian awak...x pe lah...awak tido lah puas2...alicia...saya harap awak tak tinggalkan kitorang...kitorang perlukan awak...jangan pergi tau?Hehe...(cium pipi alicia pastu tido)
Hari berganti hari,bulan berganti bulan,tahun berganti tahun,kini sudah hampir lima tahun alicia bersama mereka.Mereka memenuhi masa-masa tersebut dengan keseronokan dan kebahagiaan.Tapi,kalau diikutkan rancangan alicia,die akan pergi meninggalkan ali,khalid serta khalisha x lama lagi.Sekarang,ali dan alicia sedang memerhatikan anak2 mereka di bangku taman.Khalid dan khalisha kelihatan gembira bermain di situ bersama kawan2 mereka.Melihat telatah kanak-kanak itu membuat ali dan alicia tertawa.Ali pon berkata.
ALI:Hahaha...seronok tgk diorang main sama2 kan,alicia?
ALICIA:Haah...seronok sangat...hahaha...
ALI:Awak nak tahu x,siapa org paling seronok sekarang?
ALICIA:Siapa?
ALI:Saya!
ALICIA:Kenapa pulak?
ALI:Sebab saya dapat tgk anak2 kite tersenyum dgn gembira,dpt tgk isteri saya yg cantik ni tersenyum juga dgn saya...saya rasa seronok sangat...saya rasa bahagia sangat...😊😊😊
YOU ARE READING
Sesal (EA fanfiction)
FanfictionIf you love someone,give truly love not shit.Perjalanan dua pasangan yg tidak asing lagi iaitu ali dan alicia.Hidup mesti ade liku-liku.Sama macam diorang.Nak tahu cerita die macam mana,tunggu.