episod 32

423 34 14
                                    

Seorang lelaki bernama ali sedang melakukan tugasan di pejabatnya sendiri.Tak lama selepas itu,pembantu peribadinya,shukri,mengetuk pintu pejabat ali.Kebenaran utk masuk diberi lalu shukri dan seorang lelaki memasuki bilik tersebut.Setelah nama ali dipanggil oleh lelaki yg sudah berusia itu,ali pon mengangkat kepala.
















ALI:Oh...dato'...ade ape ni?

D.OTHMAN:Kamu dah lupa?

ALI:Lupa ape?

SHUKRI:Tuan...hari ni...semua peneraju dan dato' othman akan ke pinggiran...tuan lupa?

ALI:Ohh!!Baru saya ingat...maaf ye,dato'...😅😅

D.OTHMAN:Tidak mengapa...sudah...mari kite pergi sekarang...















Kedatangan ali disambut meriah.Penduduk-penduduk pinggiran amat gembira apabila org yg mereka sayangi datang ke situ.Kanak-kanak di sana bersalaman dgn ali.Peneraju itu turut melakukan perkara yg sama.Kemudian,ali meninggalkan mereka utk meneruskan pekerjaannya.Projek baru ini bernama "Naik Taraf Pinggiran".Projek ini diilhamkan oleh ali sendiri.Die ingin mengotakan kata-katanya sewaktu berucap di majlis beberapa bulan dahulu.
















Skip






















Flashback on






















E.HASSAN:Ali,alicia....papa panggil kamu berdua datang ke rumah sebab papa nak bincangkan sesuatu...

A,A:Bincang pasal ape,papa?

E.HASSAN:Kamu berdua.

A,A:Ha?

P.HALIZA:Ali,alicia...kami dh berbincang perkara ni terlebih dahulu dgn papa rama...dan die pon setuju utk kami berbincang dgn kamu...

E.HASSAN:Ali...kamu ade bergaduh dgn alicia ke?

ALI:M...mana ade,papa...

E.HASSAN:Alicia?

ALICIA:Alicia pon x bergaduh dgn ali...

P.HALIZA:Ok....kalau korang x bergaduh....korang mesti dah ade plan sama2 utk dpat anak kan?

ALI:Pasal tu ali dh rancang tapi alicia belum sedia lagi...

ALICIA:Hmm...betul tu,papa...

E.HASSAN:Sampai bile?Alicia bagitahu papa sampai bile kamu belum bersedia?

ALICIA:............

E.HASSAN:Papa bukan ape...kami cuma teringin nak ade cucu ramai2...kamu faham kan?

A,A:Hmm...(mengangguk)

E.HASSAN:Papa bukan nak paksa kamu berdua...tapi kalau boleh...sampaikanlah hajat kami ni...boleh?

A,A:Boleh,papa...













Flasback off




















???:Ali...ali...(goyangkan badan ali)

ALI:Ha?....Dato'...(mamai)

D.OTHMAN:Haha...penat sangat kamu ni...mari turun...

ALI:Baik.....eh...ni rumah saya!Kenapa dato' hantar saya balik?Kenapa x hantar saya kat menara gamma?

D.OTHMAN:Ali...kerja,kerja jugak...tapi jangan sampai kamu lupa nak berehat...

Sesal (EA fanfiction)Where stories live. Discover now