episod 19

485 34 8
                                    

Setelah encik hassan,puan haliza,zak dan amirah bersarapan,mereka buat kerja sendiri.Zak keluar utk beriadah manakala amirah sedang duduk bersembang bersama ibu mertua dan bapa mertuanya.Ali dan moon masih lagi tidur di dalam bilik masing-masing.Sebelum mereka bersarapan pagi,zak telah mengejutkan ali dan moon daripada tidur namun gagal.Akhirnya,mereka berdua dibiarkan tertidur.Sedang amirah,encik hassan serta puan haliza rancak bersembang,ali dan moon menuruni tangga sambil dalam keadaan mamai.Moon menyapa mereka semua,begitu juga dengan abangnya,ali.Mereka tertawa melihat gelagat ali dan moon.Puan haliza menyuruh mereka supaya mandi dahulu sebelum makan.Mereka berdua menuruti perintah tersebut tanpa sebarang bantahan.































Skip sampai sarapan


























ALI:Moon...

MOON:Hmm...(mengunyah nasi lemak)

ALI:Aku nak tanya boleh?

MOON:Afe die?(ape die?)

ALI:Kau ni...kalau ye pon habiskan lah makanan dalam mulut tu dulu....

MOON:Hehe....(habiskan makanan lepastu minum air teh)...ha,ape die?

ALI:Kenapa aku dengar semalam abang zak macam kata isteri kat kak ami?

MOON:Ooo....sebenarnya kak ami tu isteri abang zak...

ALI:Uish...abang zak dah kahwin?

MOON:Haah...

ALI:Tapi kenapa papa dgn mama kata adik2?Padahal,kak ami isteri abang zak..

MOON:Papa dengan mama saja je.

ALI:Ooo...

MOON:Ali....

ALI:Ha?

MOON:Bagitahulah aku...

ALI:Ape bende?

MOON:Kau couple dengan iman kan?

ALI:Mana ade...kau ni...

MOON:Alah...kau tipu an?

ALI:Serius....aku x tipu...

MOON:Hmmm....yelah,yelah...ali?

ALI:Ha?

MOON:Nak tu...(tunjuk peha ayam goreng ali)

ALI:Ah...x de....kau habiskan kau punya...pastu nak mintak aku pulak...ooo...banyak cantik....(protect ayam)

MOON:Alah...bagilah aku lapar...

ALI:X de,x de...aku pon lapar jugak...

MOON:Ish!Bagilah!

ALI:X boleh!

MOON:Ali!Ape tu?!(tunjuk belakang)

ALI:Ape bende?(pandang belakang)

MOON:Hehe...(ambik ayam ali)

ALI:Eh?!Moon!Bagi balik ayam aku!

MOON:X nak!Bluek!(jelir lidah pastu lari)



























Ali pon mengejar moon hingga ke ruang tamu.Moon menjerit memanggil mama lalu memeluknya dengan erat.Gelak tawa sekali lagi bergema di dalam rumah mewah itu.Ali mengadu kepada mama haliza.


























Sesal (EA fanfiction)Where stories live. Discover now