episod 14

481 37 8
                                    

Alicia menembak dengan blastique dan di sampingnya ialah ejen inviso,rudy.Gari dipasang,alicia menumpaskan musuh yg telah digari oleh kekasih hatinya.Dibantu dengan bantuan R.O,khai dapat menggodam salah satu robot tentera lawan lalu die menggunanya sebagai senjata utk die bertarung bersama bagi mengalahkan musuh.Bulat membaling rubix ke arah musuh dan serta-merta kaku.Ejen-ejen muda bekerjasama menumpaskan tentera tersebut.Tidak lupa juga,ejen-ejen mentor yang turun padang menyertai anak-anak buah mereka bertarung.Kelihatan seperti pihak MATA akan memenangi perlawanan kali ini.Namun,mereka tidak berasa terlampau selesa kerana mungkin ade lagi muslihat.Tiba-tiba,ali mendapat panggilan daripada mamanya melalui ear bud.





























ALIYA:Ali....macam mana keadaan kat sana?

ALI:Setakat ni,ok lagi....x ade ape-ape masalah.

ALIYA:Bagus....mama dengan ejen zak nak sampai dah...tunggu dalam 3 minit lagi.

ALI:Ok.




























Ali berundur sebentar daripada terus berlawan.Sebenarnya,die,mamanya dan ejen zak telah merancang sesuatu.Pada awalnya,zak menyuruh ali untuk bertarung sementara sebelum die dan ejen aliya tiba.Kemudian,die memberi arahan kepada ali supaya pergi ke sebuah tempat berseorangan dan secara senyap.Zak dan aliya akan pergi ke tempat tersebut sebaik sahaja tiba di situ.Akhir sekali,kemuncak rancangan itu akan dilaksanakan ketika mereka bertiga sudah berkumpul.
























Selepas 3 minit



























ALI:Jadi...bile kite nak serang?

ALIYA:Kite akan serang.....sekejap sahaja lagi....(tengok zak)

ZAK:Hmm...(mengangguk)....ali...

ALI:Hmm?

ZAK:Hidupkan I.R.I.S.

ALI:Ha?!Betul ke ni?!

ALIYA:Ye,ali...😊😊

ALI:Cunn!

ZAK:Semua sedia?

A,A:Hmm...(sediakan senjata masing-masing)

ZAK:Baik.....dalam kiraan.....satu.....dua.....tiga!

















Super ejen ali,aliya dan zak menyerang pihak lawan dari belakang.Tentera itu terkejut,begitu juga dengan ketua mereka.Pergerakan mereka terhenti seketika dan ia memberi peluang yang besar kepada ejen MATA.Sekali lagi ali menyerang beberapa orang lawannya menggunakan sarung tangan besi.Aliya melepaskan tiga buah gasing kepada tiga orang lawan.Zak seperti biasa,berlawan dengan anggota badan dahulu sebelum menggunakan senjatanya.Sekarang,benar-benar menampakkan yang ejen-ejen MATA akan menang.Akan tetapi,.................










































RUDY:Alicia!Awak duduk sini dulu....saya nak pergi lebih dalam!

ALICIA:Kejap!Saya nak ikut!

RUDY:Jangan!Bahaya!

ALICIA:X ape...saya kan hebat?😏














Rudy berlari meninggalkan alicia,perempuan itu mulai mengikutnya.Lelaki itu perasan yg alicia mengikutinya dari belakang,langsung die berpaling dan menyuruh ejen neuro itu agar tidak pergi bersama.Rudy juga turut memberi amaran yang sama seperti tadi dan die berlari semula.Apabila rudy sudah jauh,alicia kembali mengikutnya.Salah seorang askar musuh melihat alicia berlari seorang diri.Die tersenyum lebar lalu mengawal robot besar yang dikendalikan oleh dirinya.Gadis itu dijadikan sasaran untuk dilepaskan semburan api yang dahsyat.
























Sesal (EA fanfiction)Where stories live. Discover now