Kadar nadi aliya yang ditunjukkan tidak berubah dari hari ke hari.Sentiasa lemah.Matanya senantiasa tertutup,wanita itu masih belum sedar selepas kejadian tersebut.Seorang lelaki mengganjakkan kakinya selangkah demi selangkah menuju ke wad aliya.Sebelum masuk,die mengetuk pintu dahulu.Pintu ditutup,perjalanan yang terhenti sekejap diteruskan ke katil pesakit.Agak sedih,melihat aliya terbaring lemah di situ.Pandangannya beralih kepada kadar nadi yang ditunjuk.Matanya dipejam sebentar lalu berjalan hingga ke sofa yang disediakan di dalam wad tersebut.Keluhan berat dilepaskan.Lelaki itu menyilangkan tangannya di dada sambil merenung ke arah seorang perempuan koma di hadapannya.Keadaan insan tersebut membuatkan die serabut.Kemudian,die teringat akan perbicaraannya dengan doktor yang merawat pesakit itu.
Flashback on
ZAK:Doktor.....macam mana dengan kondisi ejen aliya?
DOKTOR:Haih.....saya pon tak menjangkakan yg ejen aliya akan koma dalam jangka masa yang agak lama.......nampaknya jangkaan saya tidak tepat....
ZAK:Tapi.....kalau ejen aliya terus macam ni....macam mana pulak dengan ali?....Tak kan lah nak biar die duduk sorang2 kat rumah die.....doktor....die perlukan mama die.....untuk sentiasa ade dengan die....
DOKTOR:Ye...saya tahu yang sudah 2 bulan ali duduk sorang2 di rumah berseorangan....tapi sekarang ni...saya dan doktor-doktor yang lain tengah cuba sedaya upaya kami untuk rawat die.....
ZAK:Hmm....saya doakan yang terbaik utk doktor supaya dapat rawat ejen aliya....pasal ali...biar lah saya uruskan....
DOKTOR:Baik....zak...
ZAK:Ye?
DOKTOR:Kalau ade ape-ape info tentang ejen aliya saya akan beritahu kamu...dan saya nak kamu sampaikan info tu dekat ali,boleh?
ZAK:Boleh,doktor.
Flashback off
ZAK(dalam hati):Haih......dah nak 2 bulan lebih auntie x sedarkan diri....ali pulak selalu duduk sorang....selalu ziarah auntie.......auntie....saya doakan yang auntie akan sembuh dan sedar x lama lagi.....sebab......result UPSR ali dah nak keluar....saya harap auntie boleh ade dengan die waktu ambik result nanti...saya pon akan teman die nanti.....harap auntie dapat join kitorang sekali....
Zak mula bangkit dari sofa dan bergerak ke pintu.Die menoleh ke belakang,ucapan salam diucapkan lalu melangkah keluar.
Alicia & Rudy's situation
ALICIA:Dydy?
RUDY:Hm?
ALICIA:Keputusan UPSR dah nak keluar....dydy rasa....dydy dapat berapa A?
RUDY:Entahlah,icha....dydy x pandai macam icha sorang ni...(cuit hidung alicia)
ALICIA:(blushing)....eh...dydy ni ade2 jelah.....
RUDY:Icha dah baik dengan ali?
ALICIA:Ha?Kenapa pulak icha kena baik dengan die?
RUDY:Yelah....die kan Super Ejen(nada mengejek)...mestilah icha rasa bersalah sebab ejek die....layan die teruk2 ape semua...and then icha minta maaf kat die...
YOU ARE READING
Sesal (EA fanfiction)
FanfictieIf you love someone,give truly love not shit.Perjalanan dua pasangan yg tidak asing lagi iaitu ali dan alicia.Hidup mesti ade liku-liku.Sama macam diorang.Nak tahu cerita die macam mana,tunggu.