Ali menatap wajah kedua ibu bapa angkatnya dengan tatapan hairan dan pelik.Seolah-olah mengatakan "wait a minute....are you serious?".Yelah,cakap kat telefon macam kecemasan tapi kini,mereka berada di sebuah restoran yang tak terlalu mewah,biasa-biasa sahaja.Meskipun begitu,makanan di situ memang tidak boleh disangkal.Bagi encik hassan,puan haliza dan moon,mereka menjadikan restoran tersebut antara tempat makan kegemaran mereka.Ali tidak menyentuh langsung makanannya kerana masih segan.Yalah,kali pertama ke situ.Die memandang papa,mama dan moon makan dengan penuh selera.Kemudian,pandangan dijatuhkan pada nasi goreng pattayanya.Nampak menyelerakan,keseganan menghalang.Lelaki belasan umur itu masih ragu-ragu utk makan.Melihat kelakuan ali,papa dan mama cepat menegur anak mereka.
PAPA:Ali...kenapa x makan lagi?
ALI:Ali....segan lah papa...yelah...first time...
MAMA:Alahh....x payah nak segan-segan....makan je...sedap makanan kat restoran ni...ali makan ye?😊
ALI:Ok,mama...😊
Baru sesuap nasi disuap,tapi nikmatnya hampir membuat ali meletup.Terasa bagai badannya mencair apabila mengunyah dan menelan makanan itu.Ali pon menghabiskan nasi goreng pattaya tersebut hingga licin pinggan.
Skip
Encik hassan dan puan haliza menggendong ali serta moon ketika tiba di rumah.Setelah kekenyangan,dua beradik itu tertidur.Semasa dalam perjalanan pulang,encik hassan dan puan haliza tersenyum melihat ali serta moon berpeluk ketika tidur di dalam kereta.Keakraban mereka seperti tidak boleh dipisahkan.Sang ayah dan sang ibu bergilir-gilir mengucup dahi anak lelaki serta anak perempuan mereka sebelum tidur di bilik tidur masing2.
PAPA:Hehe...cepat diorang tido...
MAMA:Awaklah ni...sengaja suruh diorang cepat2...
PAPA:Saya gurau je...
MAMA:Iye...dah lah bang...jom lah kite tido dulu...besok kerja.
PAPA:Hmm...yelah...
Skip
Ali dan moon dihantar ke sekolah oleh kedua ibu bapa mereka.Mereka menyapa iman yang baru sampai di perkarangan sekolah.Khai pula muncul selepas itu.Sapaan ramah diberi.Kini,mereka telah mencapai umur 15 tahun dan pada hari ini,ali juga iman akan mewakili sekolah bagi acara badminton beregu.Mereka berdua akan menentang 'jiran' mereka sendiri,iaitu SMK Cyberraya 1.Iman beregu bersama sahabatnya,ali.Lawan mereka masih tidak diketahui.
Kemudian,....
ALI:Eh,iman...
IMAN:Ye?
ALI:Saya rasa...tulah lawan kite...(tunjuk ke arah lawan)
IMAN:(tengok orang yg ali tunjuk)....eh...tu kan.........alicia dgn rudy?
ALI:Haah lah...kite lawan dgn member sendiri lah...hahaha
IMAN:Hihihi...
Alicia & Rudy's situation
ALICIA:Dydy...kite lawan ali dengan iman lah...
YOU ARE READING
Sesal (EA fanfiction)
Hayran KurguIf you love someone,give truly love not shit.Perjalanan dua pasangan yg tidak asing lagi iaitu ali dan alicia.Hidup mesti ade liku-liku.Sama macam diorang.Nak tahu cerita die macam mana,tunggu.