Alicia masih menunggu jawapan daripada ali.Ali dari tadi hanya membisu.Die pon x tahu nak bagi syarat ape.Akhirnya,lelaki itu berjaya mendapat idea yg sangat bernas.Hanya peneraju Cyberraya sahaja yg mampu memikirkan idea itu.Senyuman terpapar di wajah ali.Alicia terkejut.
ALICIA:Kau ni dah kenapa senyum sorg2?
ALI:Hehe.....syaratnya adalah...dlm masa lima tahun tu.....awak kena layan kitorang bertiga macam awak saaaaaaaayang sangat dekat kitorang,boleh?😁
Membulat mata alicia apabila mendengar syarat tersebut.Khalid dan khalisha yg sudah berhenti menangis tiba-tiba,tersenyum.Seolah-olah memahami ape yg kedua ibu bapanya cakapkan.
ALICIA:Wait,what?!No,no,no,no,no.
ALI:Terpulang....kalau awak x nak...saya bagitahu semua ahli keluarga kite,kawan kite pasal bende buruk yg awak dh buat kat saya....kan khalid,khalisha?Biar mama kena marah,kena caci,kena maki,dipinggirkan sampai x ade siapa nak kawan dgn mama...sampai uncle rudy pon tak nak tgk muka mama lagi dah...
ALICIA:Ok,ok,ok,ok....stop!.....ha.....k,fine!Aku terima syarat tu...(suara perlahan)
ALI:Ape?
ALICIA:Aku terima syarat tu...(suara perlahan)
ALI:Ape?Kuat sikit...
ALICIA:Aku terima syarat tu!
ALI:Ok...sekarang awak dukung khalid dgn khalisha kejap...
ALICIA:Hmm...(dukung k,k)....dah...lepas tu?Uffh---
ALI:(peluk alicia)Yeay!!Mama sayang kite!!
ALICIA:Ali...lepaslah!
ALI:Tak nak!Saya nak mcm ni!
ALICIA:Ish!
Tak lama selepas itu,ali,khalid dan khalisha tertidur.Ali memeluk isterinya,manakala alicia mendukung khalid dan khalisha.Wanita itu cuba mengejutkan suaminya tanpa mengganggu ketenteraman anak-anak mereka yg sedang tidur lena.Kemudian,ali terjaga tapi dlm keadaan mamai.
ALI:Ha?
ALICIA:Ali...nak tidur,tidur kat bilik lah.
ALI:Hmm...anak2?
ALICIA:Biar aku letak kat katil diorang.
ALI:Ok...
Ali bangun lalu naik ke atas.Begitu juga dgn alicia.Setelah meletakkan anak-anaknya di katil mereka,alicia berjalan masuk ke dalam bilik tidur.Badan wanita tersebut direbahkan di atas katil.Tanpa alicia sedari,ade tangan yg merangkulnya dari tepi.Alicia bingkas memusingkan badannya lalu die lihat ali yg memeluknya.
ALICIA:Asal kau tido bilik aku?!Pergi tido kat bilik kau!
ALI:Aaaip...dah janjikan?So,jadi isteri yg baik,x mencarut,x ckp aku kau dgn suami dan tido sebilik...😊😊...(mamai)
ALICIA:Ish!!
Maka,alicia pon terpaksa membiarkan ali peluk dan tidur bersamanya dalam satu bilik.
Skip
ALI:Alicia...ooo...alicia...bangun...solat subuh jom...😊
YOU ARE READING
Sesal (EA fanfiction)
FanfictionIf you love someone,give truly love not shit.Perjalanan dua pasangan yg tidak asing lagi iaitu ali dan alicia.Hidup mesti ade liku-liku.Sama macam diorang.Nak tahu cerita die macam mana,tunggu.