En vecka senare får jag lämna sjukhusvingen, tack och lov!! Men jag kan fortfarande inte släppa att Izzie och Jacob pratar med varandra. Jag styr stegen mot elevhemmet och när jag kommer in så tittar alla på mig, jag går snabbt upp för trappan till mitt rum och stänger dörren. Jag sjunker ner på golvet och har dörren som ryggstöd, vad var de som egentligen hände den där kvällen/natten då Bellatrix kom, hon var så bekant.. Vart har jag sett henne förut? Mina tankar avbryts av att det knackar på dörren. Jag reser mig sakta upp och öppnar, där står han! Draco!
- Hej solstråle!, säge han med ett leende på läpparna.
- Heej!, svarar jag och ler lite.
- Jag har saknat dig! Hur mår du?, fortsätter han.
- Har saknat dig med! Mår bättre, fortsätter jag.
- Jo jag tänkte, börjar han och går in i mitt rum och slår sig ner på sängen.
Jag stänger dörren efter honom och går bort till sängen och sätter mig bredvid honom.
- Vad tänker du på?, frågar jag med en undrande blick.
- Jo.. Jag.. Jag undrar om du vill gå på en dejt med mig, säger han och tittar på mig.
- Jaaa det vill jag!! När? Var?, frågar jag och ler.
- Lördag klockan 15 vi möts vid trädet! Har ett hemligt ställe ingen känner till och jag vill visa det för bara dig, säger han och ler.
- Okej! De blir jättebra!, svarar ja och ger han en puss på kinden.
- Vi ses då, säger han och ger mig en kyss sedan lämnar han mitt rum.
- Hejdå!, säger jag samtidigt som dörren går igen.
Mina tankar återgår till Bellatrix, varför kände jag igen henne? Tankarna på Bellatrix flyger iväg och jag inser att klockan redan är 01.30 på natten. Oj, jag kanske ska sova så jag orkar skolan imorgon och sedan på lördag är det dejten med Draco. Jag byter om och kryper ner i sängen och somnar. Nästa morgon klär jag på mig, tar väskan i tur och ordning sedan går jag ner till matsalen och tar en macka i farten sedan springer jag till lektionen. Dagen rullade på snabbt och snart var det dags för lunch, jag beger mig till matsalen och slår mig ner och börjar äta. Izzie dyker upp och sätter sig framför mig.
- Och vad vill du, frågar jag surt utan att möta hennes blick.
- Jag undrar hur du mår! Du e min bästa vän, säger hon och försöker möta min blick.
- Du gick och snacka med min bror utan att säga något till mig!, säger jag surt!
- Han undrade om dig! Sedan blev du arg för ingenting! Och starta en duell mot mig! DIN BÄSTA VÄN!, fortsätter hon.
- Förlåt, säger jag. Jag orkade verkligen inte tjafsa med henne.
- Så har du pratat med Draco, fortsätter hon.
- Ja.. Vi ska på dejt imorgon, svarar jag och fortsätter äta.
- Jaså! Vart då?, frågar hon och ler.
- Jag vet inte vi skulle mötas vid trädet, säger jag och ler.
- Okej! Men ska vi dra till lektionen nu?, frågar hon.
- Visst, säger jag.
Jag reser mig upp och vi möts vid slutet av bordet och kramar om varandra. Vi går mot lektionen som var Snapes lektion, vilket också va den längsta lektionen och sista på fredagar. Vi slår oss ner längst bak och viskar och skrattar. Under lektionens gång får jag små lappar av Draco, jag undrar verkligen vad han har planerat! Lektionen var äntligen slut och jag går ut till gräsmattan och slår mig ner på en bänk och tar upp dagboken.
Kära dagbok!
Draco och jag ska gå på våran första dejt, och jag undrar vart vi ska någonstans. Han sa att det var ett hemligt ställe som ingen visste om förutom han! Jag är också äntligen ute från sjukhusvingen och Izzie pratade med mig idag.. Vi är väl vänner igen antar jag.. jag orkar inte tjafsa med henne.Jag slår ihop boken och lägger ner den i väskan och går mot rummet. Jag slänger väskan på sängen och lägger mig bredvid, jag sluter ögonen och suckar djupt. Tankarna går åter tillbaka till Bellatrix. Efter en stund går jag ner och äter kvällsmat sedan går jag tillbaka till sovrummet och byter om och lägger mig i sängen. Dagen därpå vaknar jag runt 11 på förmiddagen och jag går lugnt upp och ställer mig i duschen och duschar ett bra tag. Sedan sminkar jag mig i lugn och ro, vilket tar mig typ 1 timma eller något, där efter klär jag på mig en fin vit stickad klänning. Jag tittar mig i spegeln en sista gång och slänger på mig min mössa sedan tittar jag på klockan, klockan var nu 14.00 och vi skulle träffas om 1 timma. Jag tar väskan med dagboken i och går ut från mitt rum och ner till uppehållsrummet och sedan vidare till trädet. Vid trädet fanns en bänk som jag slår mig ner på och väntar, solen lös och fåglarna kvittrade i den kalla kylan.
- D/n!!, ropar Draco. Jag ser honom komma gåendes i en lång rock mot mig.
- Draco!, ropar jag tillbaka.
- Ska vi gå?, frågar han och tar min hand.
- Ja handsome!, svarar jag och vi börjar gå.
Vi börjar gå och efter en stund kommer vi fram till en bergskant med en fin utsikt över Hogwarts. Vi går fram till en filt som är uppdukad med mackor och fikabröd och lite dryck.
- OJ!! Va fint!!, utbrister jag och kramar om honom.
Vi slår oss ner och börja äta mackorna och tittar på utsikten.
- Du är jättefin D/n, säger Draco och ler åt mig.
- Tack detsamma, säger jag.
- Så jag tänkte fråga om du ville gå med mig på julbalen, fortsätter han och böjer sig mot mig och ger mig en puss på kinden.
- Ja de gör vi!, säger jag och ler åt honom
Dejten rullar på och efter ett par timmar går vi tillbaka på Hogwarts. Denna dejten kommer jag sent att glömma!
- Tack för en underbar dejt, säger jag till honom.
- Tack för att du ville gå på den, fortsätter han.
Han tittar ner på mig och jag lutar mig mot stenväggen, han böjer sig ner och kysser mig, woooow! Jag älskar honom! Han lämnar mig vid min dörr till mitt rum och sedan säger vi godnatt.
Här är äntligen kapitel 25! Förlåt att det har tagit tid! Hoppas ni gillar det! <3
YOU ARE READING
Fel elevhem på Hogwarts
FantasyD/n (ditt namn) ska börja på Hogwarts och vill följa sina föräldrars fotspår att hamna i Griffindor eller Hufflepuff, men istället hamnar hon i Slytherin. Det skapar familjedrama. D/n kommer också att hitta kärleken.