Kapitel 5- Snapes dotter

674 11 2
                                    


När jag kommer till matsalen sitter Goyle där, jag slår mig ner bredvid honom.

- Är du uppe nu?, fråga jag.

- Ah.. Kunde inte sova, svara han.

- Okej, säger jag och börja äta frukosten.

- Du själv då? Va gör du uppe nu?, fortsätter han.

- Samma, säger jag och tittar på honom.

- Draco sa en sak igår, börja han försiktigt.

- Jaså, va va det?, fråga jag.

- Han sa typ att han gillar dig och avskyr Pansy, säger han.

- HAHAHAHh neeeh de tror jag inte, utbrister jag.

Jag kunde inte tro mina öron av vad Goyle sa, jag avbryts av mina tankar av att Draco och Pansy kommer in i matsalen och håller hand. Oh nej.. Jag orkar inte..

- Pfft som om han sa de där igår om mig! Han håller jue hand med henne, viskar jag till Goyle.

Han rycker på axlarna och vi tittar lite åt deras håll. Usch hur kunde han välja henne.. Hon e hemsk.!

- God morgon, säger Draco till oss.

- God morgon, säger Goyle.

Jag sitter bara tyst och vägar säga något. De börjar prata och när jag ätit upp tar jag min väska och lämnar dom utan att säga något. Jag går mot lektionen och sätter mig längst bak, efter en stund kommer alla in i klassrummet. Jag tittar ner i böckerna och innan jag vet ordet av sitter Draco bredvid mig. Vad vill han nu..

- Vad vill du?, fråga jag.

- Jag vill sitta bredvid dig, säger han.

- Sätt dig bredvid din korkade flickvän istället, säger jag drygt.

- Nää hon skulle sitta med sin bästavän och dessutom e vi inte tillsammans vi är bara vänner, säger han.

- Sure about that, säger jag.

- Ja?, säger han förvirrat.

- Hon e sååå glad att hon har dig för då kan han reta mig fattar du väll, säger jag och tittar honom rakt i ögonen.

- D/n.., börja han.

- Skit samma, säger jag samtidigt som Snape kommer in.

- Elever! Idag kommer min dotter hit och ska börja här. Här är Isabella eller hon kallar sig för Izzie! Hon kommer börja i Slytherin, säger Snape.

- Hej, säger Izzi lite blygt.

- Izzie du kan sätta dig bredvid D/n på vänster sida, säger Snape.

Hon nickar och går mot mig och Draco, hon slår sig ner på min vänstra sida.

- Hej, säger jag och ler.

- Hej, svarar hon och ler tillbaka.

Lektionen rullar på och när den e slut reser jag mig upp.

- Vill du att jag ska visa dig runt?, fråga jag henne.

- Ja gärna!, svara hon och vi tar våra väskor och går.

- D/n?!, ropar Draco.

Jag vänder mig snabbt om och bara tittar på honom sedan lämnar jag klassrummet.

Izzie och jag pratar om en del medan jag visar henne skolan, sedan går vi ut och sätter oss på gräset.

Hoppas ni gilla kapitel 5!

Fel elevhem på HogwartsWhere stories live. Discover now