Jag känner hur något tag tag i min hand och mörkret sakta bleknar bort, men det försvinner inte helt. Draco håller om min hand och kollar på mig med frågande ögon. Men ögonblicket varade inte länge, jag hör hur mörkret närmar sig igen och plötsligt står Izzie och Jacob i rummet. Dem kan inte se mig i detta stadie, jag vet inte vad som händer. Jag drar snabbt med mig min dagbok reser mig ur sängen, släpper Dacos hand och springer ut ur rummet.
Jag sitter på en sten vid Hagrids hytt och öppnar min dagbok, men allt är blankt. Jag vet inte vad jag gör, jag vet vad jag tänker, jag vet inte vad jag ska skriva. Jag har aldrig haft problem med att skriva i min dagbok förut, varför har jag det då nu? Jag känner hur något knuffar mig på axeln och där står Gruff och kollar på mig. jag vaknade ur mitt drömmande och kikade snabbt på mitt fickur. "FAN OCKSÅ, JAG ÄR SEN TILL LEKTIONEN" Jag reste mig snabbt, kliade Gruff bakom örat och far mot skolan.
- Under dagens lektion ska vi gå djupare in i spådomskonsten, sade professor Trelawney. Jag vill att ni ger er kopp som sitter mitt emot er och berätta vad det är ni ser och sedan återberätta genom eran lärobok som hjälp.
Jag sitter tyst och kollar snabbt runt i klassrummet. Vid fönstret ser jag Izzie som sitter jämte en flicka från vår klass, och Draco sitter med Crabbe, Goyle....,och självklart sitter Pansy där också. Varför måste hon alltid sitta bredvid honom.
- Knox? Skulle du kunna berätta vad du ser i D/N kopp?, sa Trelawney och kollade mot mig och Knox som satt bredvid varandra.
- Okej, svarar Knox med en tillbakadragen ton. emm....Jag ser...eh...Jag ser..
- Ja Knox berätta vad du ser!, säger jag kaxigt.
Hon kollar sig försiktigt runt i klassrummet och drar fram sin bok och börjar bläddra.
- Jag eh...ser, börjar hon.
Men kom igen tänker jag det ska väll inte vara så svårt att leta upp något i en bok.
Trelawney kommer gående mot oss och kollar på Knox med en undrande blick och sträckte ut sina händer mot Knox,
- Här ska vi se säger Trelawney medans hon sakta tar emot min kopp. Hon kollar sakta ner i koppen. Jag ser hur hennes ögon vidgar och blir större, hennes händer börjar sakta darra.
KRASCH!!
Min kopp var nu liggandes sönder på marken. Alla i klassrummet kollar sig omkring innan deras blickar fäster sig på mig och Trelawney. Trelawney som nu står helt stilla framför mig med ögonen uppspärrade, som att hon kollar rakt in i min själ. Vad händer egentligen tänker jag? Var det något hon såg i min kopp? Knox reser sig sakta för att röra vid henne med en lätt liten knuff på axeln så trillar hon ihop och väl liggandes på marken börjar skaka. Alla i rummet reser sig och det blir livat i hela klassrummet, Jag sitter kvar på min stol stirrandes på Trelawney och mitt huvud står blankt. VAD HÄNDER!??
Dörren till klassrummet slås hårt upp och inspringande kommer Sprout tillsammans med McGonagall och Alastor Moody. Dem rör sig snabbt emot Trelawney och sätter sig bredvid henne.
- Alla ut ur klassrummet, ryter Moody åt oss.
Alla elever rör sig sakta mot dörren.
- Du där stanna, gå till Dumbledores kontor, McGonagall visar dig vägen, Säger Moddy och kollar rakt mot mig.
Jag stelnar till, Alla kollar på mig medans jag sakta rör mig mot McGonagall och ut ur klassrummet mot Dumbledores kontor. Vad i Merlins skägg är det som händer? Vad vill Dumbledores med mig att göra?
Äntligen är kapitel 18 här! Förlåt för att det har dröjt! Hoppas ni gillar det!
YOU ARE READING
Fel elevhem på Hogwarts
FantasyD/n (ditt namn) ska börja på Hogwarts och vill följa sina föräldrars fotspår att hamna i Griffindor eller Hufflepuff, men istället hamnar hon i Slytherin. Det skapar familjedrama. D/n kommer också att hitta kärleken.