Kapitel 16 - Hemligheten

509 10 0
                                    


Tiden går och det var dags att bege sig tillbaka till Hogwarts. Jag packade min väska och insåg snabbt att jag fått med mig Dracos kappa hem från nyår, bäst att jag ger tillbaka den i skolan. Jag lägger ner den i min koffert och sedan fäller jag ihop locket och bär ner den till hallen. Pappa skulle såklart följa med mig och lämna mig på perrongen.

- Hejdå gumman! Vi ses snart, säger pappa och ger mig en kram.

- Hejdå pappa, säger jag och kramar om honom sedan går jag på tåget.

Jag går längs korridoren i tåget tills jag tillslut hittar en vagn som jag sätter mig i. Jag längtar till jag är på skolan för då ska jag berätta allt för Izzie! Undra hur hon har haft det hela julen och nyåret. Har verkligen saknat henne! Hon ska få veta exakt ALLT som har hänt.

Tågresan till skolan gick oerhört snabbt och när jag kommer fram går jag av och drar med väskan upp till skolan, när jag kommer in i uppehållsrummet sitter Izzie redan där och väntar på mig.

- D/N!!!!!!, skriker hon och springer emot mig.

- IZZIE!!!, skriker jag tillbaka och kramar om henne.

- Hur har du haft de?, fråga hon.

- Bara bra! har hänt så mycket, svarar jag och ler.

- Berätta!!!!

- Vi va hos Draco på nyår.. och han.. ehm kysste mig på tolvslaget, viskar jag.

- OMG!!! JAG VISSTE DET!!, utbrister hon.

- SHHH!!, inte så högt någon kanske hör dig

Jag lämnar uppehållsrummet och går upp till mitt rum med mina väskor, sedan tar jag upp Dracos kappa samt min väska som jag alltid har min dagbok i, och går ner till uppehållsrummet och får syn på honom.. OCH Pansy...

Jag går motvilligt ner..

- Hej.. Ehm Draco, säger jag och harklar mig.

- D/n?, säger han och ger mig en lång kram.

- Här.. Jag råkade få med mig denna.., säger jag och ger honom kappan.

- Ah de e lugnt! Tack för att du tog med den, svarade han och ler.

- Va så lite, svarade jag och ler tillbaka

Han böjer sig fram och ger mig en puss på kinden.

- Tack igen solstråle, viskar han i mitt öra.

- De va så lite, säger jag och rodnar.

Jag lämnar uppehållsrummet och hinner bara komma ut i korridoren inna Izzie kommer.

- Asså SÅG du Pansy's MIN!!!?, säger Izzie.

- Jaaa!! Hon blev röd som en tomat för att Draco pussade mig på kinden!!, utbrister jag.

- Rätt åt henne tycker jag, du är inte den enda hon har varit elak mot. Du satt henne verkligen på plats under julmiddagen

- Ja de gjorde jag, vem skulle annars gjort de? Men vi ses sen Izzie, säger jag och går iväg.

Jag går den långa vägen till trädet, när jag kommer fram sätter jag mig under och börja skriva.

- D/N!!, hör jag en röst.

Jag tittar upp från boken och runt mig. Vart kom rösten ifrån??!

- Hallå?, svara jag förvirrat.

- Här uppe!, svara rösten.

Jag tittar upp och får syn på Draco.

- Va gör du där uppe?, fråga jag.

- Käkar bara ett äpple och tar de lugnt, svara han

Han hoppar ner och ler åt mig, samtidigt börjar han gå långsamt fram till mig. Han ger mig en kyss. Jag blir alldeles varm i hela kroppen! Jag hade saknat detta.

- Så vad skriver du om?, frågar han.

- Nä inget speciellt, svara jag snabbt.

- Jo men låt mig se!, säger han och skrattar.

- Njaa.., svara jag.

- Joo!, fortsätter han och tillslut får han tag i dagboken.

Boken glider ur händerna på mig och befinner sig nu i Dracos armar. Ånej! Efter en lång paus kollar han upp mot mig.

- Vem är Jacob?, frågar Draco efter att ha läst min dagbok

- Ingen speciell, svarar jag och känner svetten började rinna i pannan

- För att inte vara så speciell så nämner du han mycket i din bok, är han en en gammal pojkvän som du hatar? Familjevän?, frågar han.

- Hah utbrister jag utan att tänka. Han här LÅNGT ifrån min pojkvän och han är LÅNGT ifrån min vän, säger jag snabbt.

- SÅ VEM ÄR HAN DÅ!?, ryter han åt mig.

Jag tänker länge innan jag sammanbitet och motvilligt svarar honom.

- Han e...Jacob han äre...

- JA! vem är han?!, ropar Draco

- Jacob..,är min bror, säger jag och sväljer hårt.

- BROR?, utbrister han.

- Du kan inte berätta för NÅGON!!, säger jag nervöst. Innan jag snabbt rycker tillbaka min bok och stoppar ner den i min väska.

Vad skall jag göra nu....

Äntligen kommer kapitel 16! Hoppas ni gillar det!

Fel elevhem på HogwartsWhere stories live. Discover now