- Okej? Jag är Draco. Draco Malfoy, säger han och flinar lite.
OMG, Draco.. Jag sitter med munnen öppne och bara stirrar på honom.
Hans ögon va is-blå och jag tror jag tappa bort mig lite i hans ögon.
Konduktören kommer och jag visar snabbt upp min biljett och samma gör killarna , när konduktören har lämnat så tittar jag ner i min Jelly Bean påse och tar upp en blå jelly bean med smak av blåbär.
- Blåbär? Favorit smaken eller?, frågar Draco.
- Ah.., svarar jag lite generat.
- Killar stick och köp något från vagnen, säger Draco snabbt.
De försvinner snabbt från vagnen och Draco studerar mig från topp till tå.
- Visst va de dig jag såg i Digon ally här om dagen?, fråga han.
- Ah.. De va de, säger jag och tittar upp på honom.
- Bara så du vet d/n.. Blåbär är min favorit också, säger han och ler lite.
Jag tittar på honom och ler tillbaka. Och vi börja prata om olika saker. Tillslut kommer Crabbe och Goyle tillbaka, Draco tittar lite bittert på dem. Jag tror han tyckte de va kul att bara sitta och prata med mig.
Efter nästan 2 timmar så stannar tåget och vi är äntligen framme. Vi kliver av tåget och går mot ett par båtar och åker över en sjö till andra sidan där skolan ligger, vi möts av professor Mcgonagall som berättar hur det kommer gå till innan vi får sätta oss. Vi kommer bli indelade i olika elevhem, Griffindor, Huffelpuff, Rawenclaw och Slytherin.
Jag hoppas så att jag hamnar i Griffindor eller Hufflepuff precis som mamma eller pappa.
Professor Mcgonagall ber oss vänta utanför medan hon går iväg för att se om de är redo för oss nya elever. Jag står bredvid Crabbe och sneglar lite mot Draco, han e ganska gullig. Efter en stund kommer professor Mcgonagall tillbaka och dörrarna öppnas till salen och vi går in i ett led bakom professor Mcgonagall fram till en trappa, Mcgonagall går upp för trappan medan vi står nedanför.
- Följande namn som jag läser upp ska komma och sätta sig på stolen och hatten kommer avgöra vilket elevhem ni hamnar i, säger hon och öppnar rullen.
- Hermione Granger!, ropar professro Mcgonagall först upp.
Hermione hamnade i Griffindor! Jag e såå nervös för vart jag kommer hamna. Hoppas på Griffondor eller Hufflepuff.
- Draco Malfoy, ropar professron upp.
Nu va de Dracos tur, hatten hinner professron kanppt sätta på innan den ropar ut.
- Slytherin!!, ropar hatten. Draco små flinar och tittar på mig innan han går till bordet där Slytherin sitter.
- D/n Wilson, ropar professron upp.
Min tur.. Oh nej.. Jag går sakta upp för trappan och sätter mig på stolen.
- Hum, Wilson.. Låter bekant, säger hatten.
Jag blundar hårt, de är nu eller aldrig.. Griffindor eller Hufflepuff snälla..
- SLYTHERIN!!!!!!, ropar hatten.
Jag öppnar ögonen, hörde jag rätt!? Slytherin?! Samma som Draco?! Jag går långsamt av stolen och ner till Slytherin bordet och sätter mig bredvid Draco. Jag sitter som förstenad och tittar ner i bordet. Vad hände!? Varför hamna jag i Slytherin!? Varför inte Hufflepuff eller Griffindor!?
Hoppas ni gillar kapitel 2!
YOU ARE READING
Fel elevhem på Hogwarts
FantasyD/n (ditt namn) ska börja på Hogwarts och vill följa sina föräldrars fotspår att hamna i Griffindor eller Hufflepuff, men istället hamnar hon i Slytherin. Det skapar familjedrama. D/n kommer också att hitta kärleken.