Efter vi har ätit upp desserten så visar Draco mig runt i deras hus medan de vuxna sitter och pratar om tråkiga saker. Vi går upp på övervåningen och han visar mig sitt rum sedan går vi vidare till en stor inglasad balkong med massor av mysiga soffor. Vi slår oss ner och säger inte så mycket, jag tänker fortfarande på det där med Pansy och sedan de där med lappen som han gav mig vid bordet under julmiddagen..
- Du.., börjar jag.
- Ah?, svarar han.
- Är de något mellan dig och Pansy?, frågar jag och tittar ner i mina händer, och de där med lappen.. vad handlade de om vid trädet?
- Jo asså.. Det va typ de jag ville snacka om vid trädet.. Jag ville berätta för dig att det inte är något mellan mig och Pansy.. Och vid trädet kommer ingen, och du är den enda som vet om de trädet, säger han och tittar på mig lite blygt.
- Men varför höll du hand med henne? Pussa henne på pannan och sådant!? Du pussade ju MIG på kinden?! Betydde inte det något?, fråga jag och känner hur mina ögon vattnas.
- Jo.. Det betyder jättemycket.. Men.. Pansy tycker att du inte liksom.. Eller att du inte passar mig.., säger han sorgset.
- Okej?, men varför bryr du dig om vad hon säger?!, säger jag.
- De gör jag inte.. eller iallafall inte längre.. Efter att du sa åt henne i matsalen så förstod jag att jag inte kan gå och lyssna på alla andra hela tiden.. Jag måste kunna bestämma själv.., svarar han och ler lite.
Vi tittar på varandra och det dröjer inte länge förrän Lucius dyker upp i dörren.
- Jaså, de är här ni sitter. säger han och ler.
- Vad?, säger Draco drygt.
- Vi ska hälla upp champagne nu och räkna in tolvslaget! Nu får ni vara med och inviga det nya året barn!, säger han och lämnar rummet.
Draco reser sig upp och sedan sträcker han ut en hand åt mig och hjälper mig upp, när han hjälpt mig upp går vi hand i hand ner till de andra. Han tar tag i min hand och vi går ut till våra föräldrar, men jag släpper snabbt hans hand när jag ser mammas blick. Varför ska hon alltid förstöra..
- Varför släpper du?, fråga han.
- Ehm.. Mamma.., mumlar jag fram.
- Och?, svara han och tar tag i min hand igen.
Narcissa ger oss varsitt glas alkoholfri champagne, sedan räknar vi ner!
Allt eftersom tolvslaget närmar sig känner jag kylan kryper på. Jag håller om mina armar och vill inte visa att jag fryser, men jag blir påkommen av Draco.
- Fryser du frågar han?
- Naej inte så mycket det är lungt.
- Här säger han snabbt och tar av sig sin kappa och lägger över mina axlar.
- Tack svara jag.
Hans händer stannar kvar på mina axlar ett tag innan dem sakta glider ifrån. Dem var så varma.., jag hade inte haft något emot att dem hade varit kvar en stund till.
5, 4, 3, 2...
Draco vänder sig snabbt emot mig. han rör mig vid axeln och jag vänder mig om. Vi byter blickar med varan, jag känner hur pirret kryper allt högre upp i kroppen och precis när klockan slår 12.....
Han drar mig mot sig, kollar mig i ögonen och lutar sig emot mig och ger mig en kyss.
Tiden gick fort och det var dags att fara hemåt.
- Tack för att ni kunde komma säger Narcissa
- Ja, det här får vi göra om säger Lucius
- Ja verkligen, utbrister pappa!
Jag kollar ner i marken men bestämmer mig för att ge Draco en blick sen gick jag.
Väl hemma så bytte jag om och gjorde mig iordning. jag slängde mig i sängen och slöt ögonen och drömde mig bort. Alla tankar kom flödande på en och samma gång.
Pirret släppte så fort hans läppar vidrörde mina. jag slappnade av i hela kroppen. mina ben höll på att vika men han tog tag bakom min rygg och höll upp mig. Det kändes rätt, Jag har aldrig varit med om något liknande. Vi var som ett fyrverkeri. Vi lös upp hela himlen, han och jag..., tillsammans.
Dagarna flög förbi, plötsligt var det dags att återvända till skolan.., hur kommer detta gå?
Kapitel 15 är äntligen hääär!
YOU ARE READING
Fel elevhem på Hogwarts
FantasyD/n (ditt namn) ska börja på Hogwarts och vill följa sina föräldrars fotspår att hamna i Griffindor eller Hufflepuff, men istället hamnar hon i Slytherin. Det skapar familjedrama. D/n kommer också att hitta kärleken.