Izzie och jag pratar om en del saker medans vi sitter på gräset på innergården.
- Så du och han där killen som ropade på dig tidigare. Är ni tillsammans?, frågar hon och tittar på mig och ler.
- Nä.., svarar jag
- Varför inte!? Jag ser ju att han gillar dig!!, utbrister hon.
- Du driver!! Han e med Pansy.., säger jag och tittar ner i gräset.
- D/n lägg av! Han gillar dig! Det ser man på långa vägar, säger Izzie.
- Hur vet du det?, du känner inte honom säger jag och tittar upp på henne.
- Han kollar på dig på ett speciellt sätt som han inte tittar på någon annan, svarar Izzie och ler.
- Vet du ens vad han gjorde imorse, säger jag och håller inne tårarna.
- Va gjorde han?, säger hon med dyster min.
- Han höll hand med Pansy och kom in i matsalen och de såg ut som att de va tillsammans!, säger jag och kollar ner på mina händer.
Hon kramar om mig och jag kramar tillbaka. Vi fortsätter prata och efter en stund går vi till nästa lektion. Efter den lektionen har vi lunch. Det kändes bra att ha någon att prata med och inte bara skriva ner allt i min dagbok. Jag saknar att umgås med Draco. Undra om han saknar mig också. Fast han har ju Pansy..
- D/n, säger en röst bakom mig och jag vänder mig om och ser Draco.
- Hej, säger jag och tittar ner i golvet.
- Jag vill bara att du ska veta att jag saknar att va med dig, säger han snabbt.
- Jag saknar dig med, säger jag och ler tillbaka.
Han kollar mig i ögonen sen börjar han sakta röra sitt huvud närmare mitt. Vad håller han på med! Han viskar " Du är exceptionell"
Efter ett känner jag att något släpper taget om min hand, "Har han hållit i den hela tiden!"
Goyle och Crabbe kommer och våra händer glider isär.
Han kollar på mig med en ledsen blick, sedan går han mot dem. Jag står kvar mållös,
"Vad hände nyss!"
Izzie kommer gående förbi hörnet och börjar jogga mot mig.
-Jag såg ALLT sa hon!!!
Jag rodnar om kinderna och vet inte vad jag ska svara.
- Äh det var nog inget slank ur mig.
Hoppas ni gillar kapitel 6!!
YOU ARE READING
Fel elevhem på Hogwarts
FantasyD/n (ditt namn) ska börja på Hogwarts och vill följa sina föräldrars fotspår att hamna i Griffindor eller Hufflepuff, men istället hamnar hon i Slytherin. Det skapar familjedrama. D/n kommer också att hitta kärleken.