Kapitel 12 - Julmiddagen del 2

498 11 0
                                    

Vi går tillsammans ner till matsalen för att äta våra julmiddag innan vi ska åka tåget hem. Jag sätter mig ner och Izzie slår sig ner bredvid mig.Jag tittar efter Draco och får syn på honom en bra bit längre bort. Va ledsen han såg ut, det var som att jag inte kände igen honom. Han log inte åt mig när han såg mig, utan bara satte handen under hakan och sucka. "Undra vad det va med honom, tänkte jag" och börja äta.

- Elever!!!, ropar Dumbeldore och klappar i händerna.

Hela matsalen tystnar och alla tittar på honom.

- Eftersom många av er ska åka hem och fira jul och nyår så vill jag önska er alla en god jul och ett gott nytt år. Och för er som stannar kvar här på skolan så önskar jag såklart er en god jul och ett gott nytt år! Vi som är kvar på skolan kommer att göra det så trevligt som möjligt för er! Och så ses vi alla efter Nyår!, säger Dumbeldore och alla kastar upp sina hattar i luften och jublar!

Efter vi har ätit så säger jag hejdå till Izzie eftersom hon inte åker tåget utan hon och Snape tar sig hem på ett annat sätt. Jag tar min koffert och börja gå ner mot tåget som ska ta mig tillbaka till London. När jag kommer på tåget letar jag upp en vagn och sätter mig, drar upp min dagbok och börja skriva.

Kära dagbok, idag är det julafton och jag ska åka hem och träffa mamma och pappa! Jag undrar hur mamma kommer vara emot mig nu när jag hamnat i Slytherin. Jag hoppas hon kommer älska mig ändå. Fast man vet ju aldrig med henne, pappa lär ju inte ha så stora problem då han är..-

Jag avbryts av att dörren öppnas, jag tittar upp och får syn på Draco. Va gör han här..

- Kan jag sitta här?, fråga han och tittar på mig.

Jag kollar upp och nickar snabbt mot honom innan min blick åker ner i min dagbok igen.

..- bästavän med Dracos pappa. Påtala om Draco... Han kom in och satte sig i samma vagn som mig nu.. Varför.. Varför sitter han inte med Pansy..

Jag slår ihop dagboken och lägger ner den i väskan, sedan tittar jag upp på Draco som tittar på mig.

- Vad tittar du på?, frågar jag och rullar ögonen.

- Dig?, säger han och fortsätter titta på mig.

Jag tar handen snabbt runt halsbandet, och tittar ut genom fönstret.

- Varför håller du för ditt halsband? Det är ju fint, säger han och ler.

- Tack.. Jag hittade det på min säng i en röd sammetsask, säger jag och ler lite.

- Ahaa.. Du har en beundrar, säger han och flinar.

- Ah säkert, säger jag lite drygt och skrattar.

Det dröjer inte länge förrän vi är tillbaka i Londen, oj va snabbt det kändes att komma hem.. Men jag antar att det är så det känns när man ska hem. Vi tar ner våra stora koffertar och går ut ur tåget och ställer oss på perrongen där våra pappor står.

- PAPPA!!!, utbrister jag och springer fram och kramar om honom.

- Hej min stora tjej!, säger han och kramar om mig.

- Draco..., säger Lucius.

- Pappa..., säger Draco.

Vi alla fyra går mot tågstationen utgång, pappa och Lucius pratar om olika saker innan vi stannar upp.

- Jag hörde att du hamnade i Slytherin, säger Lucius och tittar på mig.

- Ah.., säger jag lite osäkert.

- Precis som Draco!, säger han stolt och ler.

- Mmm.., säger jag och ler lite tillbaka.

Vi säger hejdå och beger oss hemåt. Jag längtar faktiskt efter att komma hem. Men undra hur mamma kommer ta det. När vi kommer hem öppnar pappa dörren och jag kliver in.

- Hej mamma!!!!, ropar jag glatt.

- Hej D/n, säger hon.

Hon verkade inte va jätteglad över min hemkomst. Jag drar min koffert upp till mitt rum och sedan stänger jag in mig och börja packa upp. Sedan går jag ner till köket och sätter mig.

Hoppas ni gillar kapitel 12 del 2 av julmiddagen!

Fel elevhem på HogwartsWhere stories live. Discover now