Kap 7 - Blickens Fjäder

663 14 0
                                    

- Draco är min! Mudblood!, hör jag en röst bakom mig

Jag vänder mig om och ser att Pansy står bakom mig en bit bort

- Håller du dig inte borta från Draco kommer du att få med mig att göra, Fattar du! fräser hon åt mig.

- hah, säger jag och går iväg med Izzie.

- Bara fega människor reagerar så, säger Izzie.

- Ahh.., Men slutar hon inte snart kommer jag fixa henne själv, säger jag och skrattar lite.

Vi börjar skratta högt och när vi tittar på varandra fortsätter vi skratta, vi skratta så mycket att vi får ont i magen. Izzie kommer verkligen bli min bästavän, det känner jag.

Filius Filtwick ska lära oss Levitation Charm i Chams klassen. Jag längtar till vi ska lära oss mer. Charms är en av mina favorit klasser. Jag och Izzie sitter jämte varandra och får jobba tillsammans.

- Levitation Charm utgår på att få saker att lyfta. Ni ser fjädern mitt emot er. Vi börjar lätt säger Filius. Koncentrera er på fjädern och tänk på att ni ska få den att lyfta.

Jag försöker men det är svårt. Gud vad pinsamt, jag kan inte ens lyfta upp en fjäder. Pansy försöker hon med men hon har sagt att hon är mer intresserad av Dark Arts klasserna...,inte så konstigt kanske. Efter att har provat i 20 minuter känner jag plötsligt hur något kittlar mig i nacken. Jag kollar runt och ser en fjäder som sitter fast i mitt hår. Jag tar tag i den och får något som liknar en elektrisk chock, samma känsla som när jag är nära Draco. Jag kollar runt i klassrummet tills jag till sist möter hans ögon på mig. Han har ett leende på läpparna. Vi kollar på varandra innan jag släpper taget om fjädern och känner något knuffa till mig på axeln.

- Jag gjorde det utbrast Izzie!

Jag vaknar upp från våra blickar och kollar på Izzie snabbt och skrattar.

- Det var väll bra det säger Pansy. Nästa gång kan du tänka tyst istället för att tänka högt, du stör oss andra.

Jag och Izzie kollar på varandra och rycker på axlarna-

- Hörde du något sa Izzie, med ett undrande min.

- Nej jag tror inte det säger jag med ett leende på läpparna.

Efter dagens slut går jag mot mitt rum. Draco kommer gående men stannar innan sitt rum och kollar mot mig. Han väntar på att Goyle och Crabbe försvinner in på sina rum sen kommer han sakta gående mot mig.

- Hur har din dag varit idag frågar han med ett leende på läpparna

- Bra svarar jag och ler tillbaka

Hon kollar på mig med den där blicken igen, den där blicken som han gav mig tidigare när han sa att jag var exceptionell. Fast denna gången är det betydligt mycket länge känns det som, som om han utforskar mig topp till tå. Han tar tag i mina händer.

"Vad händer! Vad gör han tänker jag."

Han omfamnar mig och viskar i mitt öra

- God natt solstråle

Han lutar sig tillbaka, håller mina händer och kolla mig i ögonen.

Jag kollar ner mot våra händer. " Jag kan vänja mig vid det här tänker jag"

När jag blickar upp mot honom igen ger han mig en snabb puss på kinden. Jag rodnar. Våra händer glider isär och han går mot sitt rum.

Kapitel 7!! Hoppas ni gillar de!!

Fel elevhem på HogwartsWhere stories live. Discover now