Kapitel 20 - Spårdommen

459 8 6
                                    


Nästa morgon skyndar jag mig upp och klär på mig, jag tar väskan i farten och springer ner för trappan till matsalen för att ta en smörgås. Därefter springer jag till Trelawneys klassrum. Jag måste verkligen prata med henne om vad som hände igår, vad det än va så måste jag få veta! Jag kommer fram till klassrummet och öppnar dörren och går sakta in.

- Trelawney?, ropar jag försiktigt.

Hon kommer fram bakom en hylla med en bok i handen.

- Men hallå där D/n, säger hon.

- Hej.. Jag måste fråga dig en sak, börjar jag.

- Fråga på lilla vän, fortsätter hon.

- Det där som hände igår.. Vad handlade det om?, börjar jag.

Hennes ögon blir större och jag ser oron i blicken. Vad handlade det om? Vad är det som är så farligt med mig? Det kan väll ändå inte finnas något farligt? mamma är ju Gryffindor och pappa är Hufflepuff! Och... Jacob är.. Hufflepuff precis som pappa.

Men jag hamnade i Slytherin, hur är det ens möjligt?!

- D/n.., Börjar hon.

- Ja..?, säger jag snabbt och tittar på henne.

Det vilar en stor förbannelse över dig! Jag vet inte hur du fått den men allt jag kan se är att något hemskt kommer att hända dig! Va på din vakt!, säger hon sedan med en skarp ton och hon studerar mig från topp till tå.

- VA!?, får jag fram och backar sakta tillbaka.

- Va på din vakt!, fortsätter hon.

Jag skyndar mig ut från hennes klassrum. Vad pratade hon om? En förbannelse!? Jag skyndar mig igenom korridorerna och tittar ner i marken tills jag plötsligt går in i någon, jag tittar snabbt upp och får syn på Draco.
- D/n.., börjar han.

- Ja.., säger jag snabbt.

- Mår du bra? Vad är det som händer med dig!? Jag känner inte igen dig.., säger han och tittar med sorgsna ögon på mig.

- Ehm.. Jag vet inte riktigt.., får jag snabbt ur mig.

- Har det något med din bror att göra?, frågar han vidare.

- DRACO.. Jag vet inte!, säger jag och tittar ut mot gräset. Där satt han..

- Okej.., mumlar han och tittar åt samma håll som mig.

- Förlåt.., får jag fram.

- Det gör inget.. Jag är bara orolig, säger han.

- Hur är det med handen?, frågar han vidare och tittar på den.

- Bättre, säger jag och ler lite.

Draco.. Han är såå underbar, men jag förstår inte varför han umgås med Pansy mer än mig.. Visst ända sedan han läste min dagbok har det varit stel stämning mellan oss.. Jag saknar honom verkligen..

- Ska vi gå och äta lunch?, frågar jag tillslut.

- Låter som en bra idé, svarar han och ler.

Vi går till matsalen och sätter oss bredvid Izzie, hon tittar på oss och ler. När vi ätit upp går vi till nästa lektion, Snapes lektion. Innan vi kommer till Snaps lektion tar Draco min vänsterhand och jag följer efter honom. Vi går snabbt till en trappa där ingen är i skolan.

- D/n.., börjar han.

- Ja Draco?, svarar jag och tittar rakt in i hans ögon.

- Ehm.. Ända sedan nyår har jag saknat dig enormt mycket. Jag har tänkt på dig varje dag, varje kväll.. HELA TIDEN!! D/N... Du gör mig galen!!, säger han snabbt.

- Draco.., börjar jag.

- D/n... Allt jag vill.. Guuud varför ska det vara så svårt.., fortsätter han.

- Draco.., säger jag igen men han hör inte mig igen..

- Jag.. Jag sak.. Jag saknar dig jättemycket.. och det gör ont i mig.. D/n.. Jag älskar dig.. D/n.. snälla.. Låt mig bli-

- DRACO!!!!!!, Skriker jag tillslut för att få tyst på honom.

- Vad?!, säger han förvirrat.

Jag säger inget utan ställer mig på tå och ger honom en kyss.

- Jag älskar dig också, säger jag sedan.

Kapitel 20!! Hoppas ni gillar det!<3

Fel elevhem på HogwartsTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang