Kapitel 3 - Brev från mamma

843 14 0
                                    


- Är du okej?, frågar Crabbe.

- Va?, säger jag snabbt och trokar bort en tår.

- Ja.. Är du okej?, fråga Goyle.

- Ja.. Jag är okej.., mumlar jag snabbt och fortsätter titta ner i bordet.

Jag tittar upp och ser två isblå ögon som tittar på mig.

- Va tittar du på?, stammar jag fram.

- Dig, viskar han.

Vi börjar äta och jag kan fortfarande inte släppa att jag är en Slytherin, mamma kommer bli så arg.. Hon kommer aldrig låta mig komma hem. Efter maten går vi med den ansvariga till vårt uppehålls rum, jag går längst bak och vill helst av allt inte synas.

När vi kommer in i uppehållsrummet så finns det en trappa upp där man ska sova, alla tittar sig omkring medan jag bara står kvar. Efter en stund går jag upp för trappan och hittar min säng som jag ska sova i, jag byter om och kryper ner i sängen och drar täckt över huvudet. Varför händer detta? Meningen var ju att hamna i i samma som mamma eller pappa. Tillslut somnar jag och när jag öppnar ögonen nästa morgon så får jag syn på ett par blå ögon. Jag hoppar till och drar upp täcket. Men jag inser snabbt att de är Draco.

- Sovit gott?, frågar han.

- Helt okej.. Dudå, säger jag.

- Jo har sovit bra, säger han och ler.

- Varför sitter du här?, frågar jag och sätter mig upp.

- Ville kolla om du ska med ner och äta frukost, säger han och generar lite.

- Varför är du inte med Crabbe och Goyle?, fråga jag.

- De har redan gott, säger han.

- Okej.., mumlar jag.

- Så ska du med?, frågar han åter igen.

- Ja.. Jag ska bara klä på mig, säger jag.

- Bra! Jag väntar där nere!, säger han och går ner.

Jag tar av mig min pyjamas och drar på mig min uniform och skor, sedan går jag ner. Påvägen ner för trappan ser jag Draco sitta och vänta på mig. Gud va gulligt ändå.

- Redo?, fråga jag.

- Always, säger han och vi börja gå till matsalen.

Vi slår oss ner och börja äta frukost. Crabbe och Goyle tittar lite på oss när vi sätter oss samtidigt.

- Vad!?, fräser Draco till dem.

- Inget, säger Crabbe.

Vi börja äta frukosten och där efter har vi lektion i svart konst och magi, men allt jag tänker på är vad mamma kommer tycka om detta. Jag slår mig ner bredvid Draco. Men tankarna är fortfarande på mamma. Efter lektionen gå vi och sätter oss i matsalen och pluggar. Dagar/ veckor går och jag och Draco börja komma varandra nära. Jag gillar verkligen honom, visst han kan va riktigt elak ibland men wooow jag drunknar i hans ögon.

En dag så kommer massor av ugglor de har massor av brev som de släpper. Två brev landar hos Draco.

- Här de ena e ditt, säger han och ger mig de ena brevet.

- Tack!, säger jag och vänder på brevet.

Mammas handstil.

- Oh neeeej!, utbrister jag högt

- HALLÅ D/N HAR PANIK!! HAHAHAHHAHA, skrattar en tjej i Slytherin och alla tittar på mig.

Brevet öppnas av sig själv.

- D/N!!!!! HUR KUNDE DU!!? HUR KUNDE DU HAMNA I SLYTHERIN!!!? DU ÄR EN SKAM FÖR VÅRAN FAMILJ! HUR VÅGAR DU!!? SLYTHERIN!! USCH!! DU SKULLE HAMNA I GRYFFINDOR ELLER HUFFLEFUFF!!! JAG ÄR MYCKET BESVIKEN PÅ DIG!! DIN PAPPA ÄR OCKSÅ BESVIKEN! USCH!, säger mammas röst.

Alla tittar på mig och jag vill bara försvinna nu, nu vet Draco att jag inte va menat att hamna i Slytherin! Oh neeej.. han kommer hata mig.. Jag reser mig upp snabbt och springer där ifrån och mot elevhemmet. Jag säger lösenordet och dörren öppnas, jag springer in och upp till min säng där min katt sitter. Tårarna rinner och jag kan inte sluta gråta, allt jag ville va att försvinna nu. Hur kunde mamma skicka ett sådant brev till mig.. Hur kunde hon säga att hon och pappa är besvikna på mig, hur kunde hon.. Jag hatar henne! Jag hör hur dörren till elev hemmet öppnas och ja hör Crabbe, Goyle, Draco och tjejen som skrattade ut av jag fick panik. Jag tystnar och lyssnar vad de säger.

- D/n skulle inte varit i Slytherin!, skrattar tjejen.

- Nä, säger Crabbe och skrattar.

- Va säger du då Malfoy, säger Goyle.

- Ah helt sjukt asså.., säger han och skrattar.

- HAHAHA DRACO ÄR KÄR!!!, skrattar tjejen.

Crabbe och Goyle skrattar med henne.

- Käften!!, fräser Draco.

Va.. Så han gillar inte mig.. Jag hatar Draco också!! Jag hatar ALLA!!!

Kapitel 3, hoppas ni gillar de!

Fel elevhem på HogwartsWhere stories live. Discover now