Kapitel 26 - Jul Balen

433 13 8
                                    


Dagen därpå är det är det julbalen och jag går upp och klär på mig det vanliga jag brukar, sedan går jag ner till matsalen och äter en stor frukost, sedan går jag ut till gräset där det brukar vara grönt men nu är det vitt. Den första snön kom igår natt. Jag slår mig ner på en bänk och tittar ut över den orörda snön, plötsligt ser jag två händer framför ögonen och sedan blir det svar. Dem kalla händerna mot mitt varma ansikte.

- Vem är det.., säger jag osäker. men jag får inget svar.

- SVARA MIG!, säger jag högt. Men fortfarande inget svar.

- SERIÖST vem är det!, säger jag irriterat. Händerna försvinner och bredvid mig sitter nu Draco.

- Va de du hela tiden?!, frågar jag honom och tittar surt på honom.

- Ja de var det solstråle, säger han och ler, han ger mig därefter en puss på kinden.

- JÄTTEkul, muttrar jag.

- Så har du valt ut klänning till ikväll?, fråga han och tittar på mig.

- Jaa den hänger där uppe, säger jag och tittar på honom.

- Hur ser den ut?, frågar han.

- Den e..-, börjar jag innan jag blir avbruten av att Pansy kommer mot oss.

- Hej boo, säger hon när hon kommer fram till oss.

- Boo?!, frågar jag och tittar konstigt på Draco.

- Jag är inte din boo.., svarar han och lägger armen om mig.

- Varför umgås du med en mudblood?, frågar hon åter och tittar bittert på mig.

- Passar dig annars kommer jag ge dig enormt med stryk! FATTAR DU!, säger jag argt och reser mig hotfullt emot henne.

Hon ryggar tillbaka och tittar på Draco som att han skulle gå med henne och rädda henne från mig. Snälla, typ alla vet att vi är tillsammans.

- Draco kom!, säger hon med rädd ton i rösten.

- Pansy dra här ifrån! Jag är inte din boo eller kille eller man! Jag är D/ns kille, svarar han och reser sig upp.

Hon börjar gråta och går ifrån oss, wow vilken dramaqueen hon är asså.

- Så vad pratade vi om handsome?, frågar jag och tittar på Draco.

- Din klänning, svarar han och drar mig intill honom.

- Just det! Den är grön, svarar jag och han drar mig närmare sig. Jag lägger armarna runt han nacke och han kysser mig. Kyssen varar länge och jag älskar det. Han drar ifrån och tittar mig djupt i ögonen och jag kan inte låta bli att le.

Jag tar tag i hans hand och vi börjar gå in mot Slytherins uppehållsrum, när vi kommer in slår vi oss ner i soffan vid brasan, han lägger sin arm om mig och ger mig en puss på kinden.

- Så är du redo för ikväll?, fråga han.

- Ja jag är så redo!, säger jag och ler.

- Bra för jag tänkte göra mig i ordning så möts vi vid trappan ner till matsalen, säger han och reser sig upp.

- Okej, svarar jag och får en puss på pannan innan han går iväg.

Jag reser mig upp och går till mitt rum för att förbereda mig inför kvällen. Jag stänger dörren efter mig när jag kommer upp till mitt rum, sedan slänger jag kläderna på golvet och tar min gröna morgonrock och går in i badrummet och tar en lång varm dusch. När jag kliver ut ur duschen så drar jag på mig morgonrocken och ställer mig vid spegeln och torkar bort all imma som kommit på det kalla glaset. Efter det öppnar jag skåpluckan och tar fram mina ansiktsprodukter och smink samt sminkborstar, jag börjar med ansiktsprodukterna som att tvätta rent ansiktet med ett skum sedan sköljer ansiktet, därefter tar jag ett ansiktsvatten, sköljer av ansiktet och sedan tar jag ett serum och smörjer in och låter det torka. Därefter tar jag fram mitt smink, jag börjar med att lägga foundationen därefter målar jag ögonbrynen, sedan lägger jag transparant puder under ögonen och på näsbenet, sedan låter jag det sitta en stund. Efter det bländar jag in det med foundationen sedan lägger jag på vanligt puder över det, och när basen är lagd böjer jag upp ögonfransarna lite, sedan sätter jag dit lösögonfransar och på med mascara. Efter det lägger jag på en mörkgrön ögonskugga, lite svart ögonskugga och lite silvrig ögonskugga. Sedan lägger jag en på en eyeliner och sist röda läppar. Sminket blev helt klart perfekt! Jag tittar mig i spegeln och rätt vad det är känner jag ur mörkret tar över mig. Det kändes bra. Jag tittar mig i spegeln och ler ett ondskefullt leende. Jag går ut ur badrummet och slänger morgonrocken på sängen, drar på mig ett par gröna underkläder och sedan tar jag på mig klänningen. Till klänningen har jag ett par gröna klackar till och det sista som skulle göras nu var håret. Jag går in i badrummet och tar fram min locktång och börja locka mitt hår, när lockarna är klara tittar jag mig en sista gång i spegeln och inser att det är något som fattas. Jag står en stund och funderar och till slut kommer jag på det, en silvrig tiara! Jag tar mina silverringar och trär på dem sedan tar jag en sista titt i spegeln. Jag skyndar mig ut från badrummet och letar i en låda och till slut hittar jag den, min silvriga tiara jag fick av pappa när jag fyllde 13. Jag går in i badrummet och sätter tiaran på plats, jag ler ett ondskefullt mot mig i spelen.

Perfekt, säger jag och tittar mig i spegeln och skrattar ondskefullt.

Jag drar ut kontakten till locktången och sedan lämnar jag mitt sovrum. Påväg till julbalen. Detta ska bli en kväll många sent ska glömma, jag fortsätter le ondskefullt. Jag närmar mig trappan och jag rundar hörnet och håller upp klänningen och börja gå ner, många tittar på mig och viskar. Jag möter Dracos blick och jag tror han tappade bort sig lite.

- WOOOOW! Jag må vara den lyckligaste mannen!, utbrister han och tar min hand och ger mig en puss på handen.

- JA det är du älskling, säger jag snabbt och vi börjar röra oss in mot salen.

Mörkret låg över mig och jag fick mer kraft och allt jag ville va att förstöra och förgöra alla.

Jag tittar mig omkring och får syn på Jacob. Ondskan mot honom började växa igen och jag Dracos hand och börja röra mig mot Jacob. Men innan jag hinner fram tar någon tag i min arm, jag vänder mig om och ser Izzie. Vad ville hon nu då..

- D/n! Du är jättevacker!, utbrister hon.

- Tack detsamma, säger jag och ler lite ondskefullt.

- Ska du inte dansa med Draco?, frågar hon.

- Oh jo.. Ska bara prata med Jacob först, säger jag snabbt och vänder på klacken och rör mig mot honom.

Jag petar på Jacobs axel och han vänder sig om och tittar på mig.

- D/n, säger han osäkert.

- Jacob!, säger jag och studerar honom. Mörkret hade nu lagt sig över mig och nu var det dags att förgöra honom.

- Vad vill du?, frågar han med rädd röst.

- Bara prata, säger jag och tar tag i hans arm och börja gå ut från salen.

Han går motvilligt efter mig och jag styr stegen mot en tom korridor, nu var det dags! Stegen blir snabbare och snart trycker jag upp honom mot en vägg.

- DU SKA DÖ!!, skriker jag och tar ett grepp om hans hals.

- D...D/n... Ja..Jag kaa..Kan.. In..inte andas!, får han fram.

Jag börjar skratta ondskefullt och hans ansikte börjar bli blått. Jag fortsätter skratta men rätt vad det är släpps mitt grepp om Jacob och han faller ner på marken.

Jag vänder mig om och ser Draco hålla fast mig och hur professor Snape och Mcgonagall komma springandes.

- DU HAR FÖRSTÖRT ALLT!!, skriker jag åt Draco.

- DU är inte dig själv!!, säger han osäkert!

- JOOOO DUU!!, skriker jag.

- NEJ!!, säger han med en arg röst till mig.

- Draco! Släpp mig!!, skriker jag.

Det dröjer inte länge förrän folk börjar komma till korridoren och ska titta på vad som händer. Draco håller ett stadigt grepp om mig och jag försöker med all kraft ta mig loss men lyckas inte.

- Kom D/n vi går nu, säger han och drar med mig till mitt rum. Han öppnar min dörr och vi går in

- Du är inte dig själv, säger han.

- JOOO, säger jag.

- Jag kan inte se dig göra detta så jag kommer att lämna, säger han sorgset och ger mig en puss på pannan.

Jag står som fastfrusen och försöker ta in det han sa till mig, jag ser hur han vänder sig om och lämnar mig ensam i mitt rum. Dörren stängs och jag sjunker ner på golvet, tårarna börjar sakta rulla ner för mina kinder. Han lämnade mig.

Här är äntligen kapitel 26!! Hoppas ni gillar det! <3

Fel elevhem på HogwartsWhere stories live. Discover now