"hahahaha aku dah takde sesiapa" Taehyung tergelak semasa ubatkan luka pada mukanya sendiri.
"..ada bini, dah lari.. ada member, dah lari.. ada adik, dah mati.. heh" Taehyung menggelengkan kepalanya.
"Malang nasib kau, Taehyung.. tak sedar langsung selama ni semua orang talam dua muka" Taehyung bercakap sendirian.
"Jungkook kata dia anggap aku abang dia tapi cakap aku menyusahkan.. Y/n kata dia sayang aku, tapi lari.. Jin kata dia akan jaga aku.. tapi lari jugak.. siot HAHAHAH lawak sia" Taehyung tergelak lagi.
"Bilalah nak bahagia" Taehyung mengeluh.
Gambar perkahwinan Taehyung dan Y/n di pandang lama sebelum Taehyung membuang gambar itu kedalam tong sampah.
"Aku dah lali dengan taktik kau nak lari dari aku.. thank you untuk beberapa tahun ni" Taehyung menanggalkan cincinnya dan buang kedalam tong sampah yang sama.
"Lawak sia hidup aku.. takde sesiapa.. sunyi.."
"..ada duit, rupa elok, kerja elok takde guna.. wow.. patutlah sekarang ramai suicide.." Taehyung menggelengkan kepalanya.
"..Macam manalah aku boleh cintakan Y/n, perempuan yang tak pernah hargai aku tu? Macam mana aku boleh percayakan Jin dan Jungkook sedangkan dorang talam dua muka? Hahahaha Taehyung bodoh" Taehyung tergelak sendirian dan menampar dirinya sendiri.
"Macam mana nak bahagia?" Taehyung tengok dirinya pada cermin.
"Patutlah.. aku hodoh.." Taehyung menilik wajahnya sendiri pada cermin.
"Haih entahlah.."
"..rupa ada.."
"..duit ada.."
"..setia ada.."
"..tapi still kena macam ni"
"Dunia ni memang untuk orang perfect je ke?"
Taehyung keluar dari rumah dan tengok langit yang dihiasi bintang itu.
"Appa, kalau appa tahu Tae kena macam ni mesti appa peluk Tae kan?"
"Tapi apa takde kat sini.."
"Adik, aku rindu pelukan kau.. bila aku sedih kau selalu backhug aku dan cakap kau akan selalu teman aku.."
"Tapi sekarang appa dengan adik dah takde.. aku sunyi.." Taehyung menyepak batu kecil yang ada diatas jalan itu.
"Kalau aku takde nanti apa jadi dekat Jihyun dan Yoonji.."
"Ya tuhan.. bagilah aku petunjuk.." Taehyung melutut dan menangis. Tuhan je tahu betapa hancurnya hati dia sekarang.
tbc
jujur aku cakap, aku taip ni sambil menangis
YOU ARE READING
[AKAN DIBUKUKAN] Suami Sebelah Meja | Park Jimin
Teen Fiction"Hi sayang. Kerja sekolah semalam dah siap?" Park Jimin duduk dihadapan aku lalu membelek buku latihan aku. "Tak payah sibuklah!" Add to your reading list 🌸 - author notes : Thank you for supporting this fanfic 💖 I love you <3 Highest Ranking: #1...