"Lepaskan lah!!" Yoonji menumbuk numbuk Namjoon.
"Kau diam!" Namjoon mengacukan pisau ke arah Yoonji. Yoonji tergamam.
Namjoon nampak kereta Taehyung mengejar keretanya melalui side mirror.
"Sial" Namjoon terus tukar arah laluan.
Jungkook yang memandu kereta Taehyung itu ikut sahaja ke mana Namjoon pergi tanpa hilang jejak langsung.
Yoonji nampak Taehyung dalam kereta itu juga.
Dengan berani Yoonji tarik handbreak dan terus keluar dari kereta itu. Namjoon pula sudah mengerang kesakitan akibat dahinya terhantuk stereng.
Taehyung terus keluar dari kereta dan mendapatkan Yoonji.
"Kau jangan dekat dengan dia!!" Namjoon mengacukan pistol kearah Taehyung.
Taehyung menghentikan langkahnya.
Yoonji menangis teruk dan merayu kepada Namjoon.
"Jangan.. bunuh Yoonji.. jangan bunuh appa.." Yoonji mendekatkan dirinya dengan Namjoon.
"Kau blah lah!" Namjoon sepak Yoonji jauh darinya.
Yoonji luka teruk di lutut, muka dan siku tapi dia tak mengalah. Dia tetap cuba paksa Namjoon untuk bunuhnya.
"Jangan bunuh appa.. jangan.." Yoonji merayu lagi.
Taehyung dekatkan dirinya dengan Namjoon dan letakkan pistol itu ke kepalanya sendiri.
"Taehyung! Kau gila ke?!" Jungkook dari tadi diam mulai bersuara.
"Kau jaga Yoonji dengan Jihyun.."
"Tak!! Appa!!! Please! Please no.." Yoonji merayu lagi kepada Namjoon.
Namjoon tergamam. Dia sebenarnya hanya acah Taehyung dan Yoonji tadi tapi tak sangka Taehyung akan bertindak begini.
"Bunuhlah aku.." kata Taehyung.
Namjoon menggigit bibir bawahnya gelabah.
Mereka diam sebentar.
Bang!
"Lambat sangat kau buat kerja, Namjoon.." Y/n yang datang entah dari mana meniup pistolnya.
Jungkook, Yoonji dan Namjoon tercengang.
Taehyung..
"A-appa-?" Yoonji yang tak percaya dengan apa yang berlaku spontan tadi mendekati Taehyung yang sudah tak sedarkan diri dan berlumuran darah itu.
"Kau.. kau kenapa bunuh dia?!!" Namjoon menampar Y/n.
Y/n smirk. Dia malas nak menjawab. Dia tahu dia salah tapi baginya, Taehyung yang penyebab semua ni.
"Aku akan pastikan kau dan kau masuk penjara sampai mampos!" hambur Jungkook sebelum membawa Taehyung dan Yoonji pergi.
---
Jihyun dan Yoonji menangis tak berhenti henti sejak tadi. Jungkook dan Yeonmin pula sudah hilang akal nak tenangkan mereka macam mana.
Setelah 4 jam menunggu, bilik bedah kecemasan itu dibuka.
"Dia kehilangan banyak darah.. nasib baik stock jenis darahnya ada banyak.. tapi dia masih kritikal sekarang" ujar doktor dengan serba salah.
Makin kuat Jihyun dan Yoonji menangis.
---
"Appa... bangunlah.. kami dah takde sesiapa..." Yoonji menggenggam erat tangan Taehyung.
"Appa please kuat untuk Jihyun dan Yoonji.. please appa.." Jihyun menangis dibahu Taehyung.
Jungkook dan Yeonmin tengok dari luar bilik itu hanya menahan sebak.
Orang lain bila sakit ada pasangan cuba bercerita tapi Taehyung tak..
"Yoonji dah takde sesiapa, appa.. appa je yang Yoonji ada.. bangun appa.." Yoonji menangis lagi dan lagi.
"Eomma dah masuk penjara.. appa bangunlah.." Jihyun memujuk lagi.
"Jihyun, Yoonji.. jom balik dulu kejap lagi kita datang balik" Jungkook mengajak.
"Tak nak lah!!!" mereka meraung tak nak lepaskan Taehyung.
"Bagi appa rehat dulu.. nanti kita datang balik.. okay?"
"Tak nak!! Yoonji nak teman appa!!" Yoonji meraung dan tepis tangan Yeonmin yang cuba ambil Yoonji.
"Jangan macam ni.. kita bagilah appa rehat dulu.. kejap lagi kita datang balik.. kita balik mandi, makan dulu.. okay?" Jungkook memujuk lagi.
Dua beradik itu tengok satu sama lain.
Mereka mengucup pipi Taehyung sebelum mengikut Jungkook.
tbc
a-actually--
YOU ARE READING
[AKAN DIBUKUKAN] Suami Sebelah Meja | Park Jimin
Teen Fiction"Hi sayang. Kerja sekolah semalam dah siap?" Park Jimin duduk dihadapan aku lalu membelek buku latihan aku. "Tak payah sibuklah!" Add to your reading list 🌸 - author notes : Thank you for supporting this fanfic 💖 I love you <3 Highest Ranking: #1...