Jungkook hanya tengok Taehyung masuk pejabat. Taehyung buat kerja seperti biasa.
Taehyung tengok gambar Y/n yang ada diatas meja kerjanya sebelum dilempar masuk ke tong sampah.
Jungkook agak terkejut tapi hanya biarkan je.
Taehyung tukar semua kedudukan barang dalam pejabatnya. Gambar kahwin dan gambar Y/n juga dibuang.
Dan terakhir, gambar Jungkook dengannya di dinding pejabat itu.
Taehyung tengok Jungkook dan smirk sebelum lempar gambar itu ke dalam tong sampah juga.
Jungkook tergamam.
----
"Appa, appa selalu sedih je kebelakangan ni.." Jihyun menyoal Taehyung yang dari tadi termenung di hadapan tv itu.
Taehyung tersenyum nipis dan mengangguk.
"Kenapa appa? Appa sakit ke?"
"Taklah.. adalah masalah sikit.." Taehyung bermain dengan rambut Jihyun.
Jihyun mengangguk faham.
"Yoonji, sini appa nak cakap sikit" Taehyung memanggil Yoonji yang sedang bermain lego itu.
Yoonji duduk dihadapan Taehyung, disebelah Jihyun.
"Kalau appa takde nanti Jihyun dengan Yoonji jaga diri tau.. jangan nakal nakal.."
"A-appa nak tinggalkan Jihyun sama macam appa Jimin ke.." air mata Jihyun mulai mengalir.
"Appa cakap je.. Jihyun jaga adik tau.. jaga diri.. ingat, dalam dunia ni kita kena sayang dan percayakan diri kita melebihi orang lain.. jangan cepat percayakan orang.." Taehyung menggosok kepala Yoonji dan Jihyun.
"A-appa nak pergi mana.." Yoonji yang jarang bercakap itu dengan takut takut menyoal.
"Tak pergi mana pun, princess.. Yoonji jaga diri ya.. kalau apa apa jadi nanti jangan susahkan abang.. Jihyun jaga Yoonji, Yoonji jaga Jihyun.. boleh kan janji dengan appa?" Taehyung hulurkan kedua dua jari kelingking nya kepada Jihyun dan Yoonji.
Mereka pun satukan jari dengan Taehyung sebelum memeluk Taehyung dengan erat.
---
"Puan, saya tak nak teruskan kerja ni" Jungkook berikan semula cheque Puan Kim. Puan Kim mengerutkan dahinya.
"Kenapa?"
"Saya tak sanggup tengok Taehyung macam tu. Keadaan dia makin teruk, puan! Puan mak jenis apa ni??"
"Bukan salah saya, awak yang buat cara awak macam tu.. saya hanya suruh awak paksa Taehyung lupakan Y/n"
"Saya bukan jenis tikam belakang, puan.. saya tak nak teruskan" Jungkook menggeleng kepala sebelum keluar dari pejabat itu.
"Saya bunuh anak dan bini awak, Jungkook.." Puan Kim bersuara lagi.
Jungkook mengusutkan rambutnya. Dia tak boleh lari langsung sekarang.
tbc
Mak Leha 2.0
YOU ARE READING
[AKAN DIBUKUKAN] Suami Sebelah Meja | Park Jimin
Teen Fiction"Hi sayang. Kerja sekolah semalam dah siap?" Park Jimin duduk dihadapan aku lalu membelek buku latihan aku. "Tak payah sibuklah!" Add to your reading list 🌸 - author notes : Thank you for supporting this fanfic 💖 I love you <3 Highest Ranking: #1...