S2 : 32

3.6K 411 736
                                    

Jungkook dan Jin menghembus nafas lega sebaik sahaja doktor cakap Taehyung selamat dan tiada apa apa yang serius.

"Aku dah tak boleh sabar, hyung.. jau suruh Y/n balik atau aku pergi France heret dia ke Seoul" Jungkook makin hilang sabar.

Jin call Namjoon.

"Kau suruh Y/n balik sekarang weh.. Taehyung dah makin teruk ni.. aku takut benda lain pula jadi nanti"

"Dah.. dia dah on the way pukul 8 malam tadi.. dia cakap nanti dia dah sampai dia call kau"

Jawapan Namjoon membuatkan Jungkook dan Jin lega.

--

"Nah" Jungkook menyuap Taehyung bubur dan seperti biasa, Taehyung menolak.

"Y/n tak nak datang ke.." Taehyung menyoal. Jungkook mengukirkan senyuman.

"Dia dah on the way.. Jin hyung baru pergi ambil dia kat airport tadi" kata Jungkook lalu membetulkan rambut Taehyung.

Mata Taehyung seakan akan bersinar.

"B-be-betul ke-?"

"Iye"

Taehyung tersenyum.

"Kan hensem senyum macam ni.. ni kau asyik nangis je.." Jungkook mencubit pipi Taehyung.

Jungkook lega senyuman Taehyung kembali. Dia harap Y/n tak kecewakan Taehyung lagi.







---




Perlahan lahan Y/n memasuki wad itu dan nampak Taehyung sedang tidur.

Y/n menatap wajah Taehyung dan mengelus rambut Taehyung dengan lembut.

Dia agak sebak melihat wajah Taehyung yang agak sembab.

Taehyung mencelikkan matanya apabila merasakan ada tangan menyentuhnya.

"S-sayang-?" Taehyung bangun dari baringnya dengan rasa tak percaya.

Y/n tersenyum dan memeluk Taehyung erat.

"S-saya rindu awak.." Taehyung menangis lagi. Y/n mengelap air mata Taehyung.

"Jangan nangis.. hati saya sakit tengok awak nangis.." Y/n memujuk.

-----

"Ye ye je sakit hati  Sebab dia juga Tae nangis. Bodoh punya betina" Jin yang mengintai dari luar itu menyumpah seranah y/n.

"Bodo senyap ah" Jungkook menampar kepala Jin.

----





"A-awak takkan tinggalkan saya dah kan-?" Taehyung menyoal dengan tersedu sedan.

Y/n tengok jari Taehyung. Cincin Taehyung dan Jihee masih disitu.

"Awak belum ceraikan Jihee?" Y/n menyoal. Taehyung menggeleng.

Bukannya dia tak nak ceraikan Jihee tapi Jihee menghilangkan diri.

Y/n tersenyum nipis.

"Jaga dia" kata Y/n dengan tiba tiba dan terus menanggalkan cincinnya dan letakkan diatas meja.

"Andwae! Y/n please.. jangan tinggalkan saya.." mahu sahaja Taehyung turun dari katil mengejar Y/n tapi kakinya masih belum sembuh.

"Maaf Taehyung" kata Y/n sebelum keluar dari wad itu.

"ANDWAE!! Y/N!! JEBAL.. Sayang.." Taehyung menjerit sepuas hatinya. Kedua dua tangannya sudah dipegang oleh nurse kerana dia cuba turun dari katil.

"Y/n!! Jebal..hiks.. saya sayang awak je.." Taehyung meraung lagi.

Doktor tiada pilihan selain suntik Taehyung ubat penenang.



--


"Woi bodoh" Jin memanggil y/n yang cuba lari itu.

Y/n menghentikan langkahnya.

"Apa kau nak sebenarnya? Kau sedar ke tak apa yang kau buat ni?" Jin menyoal tegas. Kalau diikutkan memang dia nak belasah y/n cukup cukup.

"Kau tak faham" kata Y/n.

"Aku faham kau terasa dengan Taehyung sebab tak ceraikan Jihee lagi tapi kau tak tanya pun kenapa kan?"

Y/n terdiam.

" Kau tahu tak Taehyung memang nak ceraikan Jihee tapi Jihee hilangkan diri jadinya dorang tak boleh cerai" sambung Jin.

"..Kau tahu Taehyung sayangkan kau sepenuh hati dia tapi kau still buat dia macam tu? Dia hampir mati disebabkan perempuan macam kau. Kau balas pengorbanan dia macam ni??" Jin cuba provoke Y/n.

"Pengorbanan apa? Dia buat apa je untuk aku? Sakitkan hati" Y/n membalas.

"Aku lempang kau ni kang.. habistu kau lupa yang Taehyung masuk ICU disebabkan Ex Husband kau tu? Si Yoongi tu.. kau lupa?? Ha, kau lupa yang Taehyung tolong kau cari kerja?",

Y/n terdiam lagi. Dia ingat semua itu tapi dia tak rasa langsung benda tu satu pengorbanan.

Mereka diam seketika.

"ni keputusan aku. Aku nak bercerai dengan Taehyung" kata Y/n sekali nafas sebelum beredar dari hospital itu.























tbc

Y/n mana Y/n😭⛏️ASAL Y/N SEKSA TAEHYUNG SAMPAI MACAMNI YA ALLAH AKU NAK NANGEH NI😭😭😭

[AKAN DIBUKUKAN] Suami Sebelah Meja | Park JiminWhere stories live. Discover now