"Appa" Yoonji memanggil.
"Ye sayang?"
Pipi Yoonji memerah.
"Appa ambillah abang.. Yoonji bosanlah" kata Yoonji lalu mengeluh. Biasanya Jihyun ada bermain dengannya.
"Tak boleh.. Jihyun takde dekat Seoul sekarang.. dia ikut Jungkook balik Busan"
"Eo? Hm.." Yoonji pun menapak masuk bilik semula.
"Yoonji nak main apa? Meh appa teman" Taehyung dukung Yoonji.
"Lego" kata Yoonji tanpa tengok wajah Taehyung.
"Okay jom" Taehyung pun bawa Yoonji masuk biliknya.
---
Taehyung layan Yoonji bermain tapi Yoonji seperti awkward dengannya.
"Yoonji, appa nak tanya something boleh?"
"Tanyalah"
"Urm.. Yoonji suka appa ke?" soal Taehyung dengan ragu ragu. Jungkook dah pesan jangan tanya tapi dia tak puas hati selagi tak dengar dari mulut Yoonji sendiri.
"Eo? Memanglah Yoonji suka appa.. kenapa?" Yoonji pelik.
"T-tak.. bukan.. aish takpelah" Taehyung mencebik.
"Appa nak tanya apa sebenarnya ni?"
"Aish Yoonji tak faham"
Lalu Yoonji tergelak.
"HAHAHAHA tahu pun macam mana rasa bila kita cuba terangkan tapi orang tak faham" kata Yoonji dengan ketawanya lagi.
Taehyung tersengih. Haritu Yoonji cakap Taehyung takkan fahamnya tapi harini Taehyung pula cakap Yoonji takkan faham dia.
"Maksud appa.. Yoonji cintakan appa ke?"
Yoonji menjongketkan keningnya.
"Eo? Kenapa appa tanya macam tu?" Yoonji seperti gelisah. Taehyung tengok Yoonji atas bawah.
"Yang Yoonji gelisah je ni kenapa?"
"Erm mana ada! Haha okaylah Yoonji nak tidur" Yoonji terus melangkah ke katil.
"Jangan nak lari" Taehyung tarik Yoonji sehingga Yoonji terduduk atas pehanya.
Taehyung dekatkan wajahnya dengan Yoonji.
"Yoonji tutup mata kenapa?" Taehyung tergelak.
"Malu"
"Malu apa?"
"Aish malu dengan appa lah!"
"Kenapa pula??"
Yoonji pun mencebik. Taehyung tersenyum.
"Betullah kan Yoonji suka appa" Taehyung laganya hidungnya dengan Yoonji.
Pipi Yoonji memerah.
"A-appa marah ke?"
"Eo? Nak marah buat apa??" Taehyung hairan.
"Y-yoonji suka appa? Appa tak marah?" Yoonji menunduk.
Taehyung tergelak dan kucup pipi Yoonji.
"Mana ada appa marah.. bagi appa tu okayla Yoonji jatuh cinta dengan appa.. daripada Yoonji bercinta dengan entah siapa siapa baik Yoonji bercinta dengan appa.. kan?" Taehyung cubit pipi Yoonji.
"B-betul ni?"
"Ye sayang.." Taehyung cubit pipi Yoonji lagi.
Yoonji tersenyum dengan blushing.
"Sayang appa" Yoonji peluk leher Taehyung.
tbc
Yoonji ni sukakan Tae tapi takdelah sampai nak kawen ye gais😂😂 dia macam terfall in love dengan kebaikan tae ah gituwwww
Ko paham ii jelah HAHAHAH
YOU ARE READING
[AKAN DIBUKUKAN] Suami Sebelah Meja | Park Jimin
Teen Fiction"Hi sayang. Kerja sekolah semalam dah siap?" Park Jimin duduk dihadapan aku lalu membelek buku latihan aku. "Tak payah sibuklah!" Add to your reading list 🌸 - author notes : Thank you for supporting this fanfic 💖 I love you <3 Highest Ranking: #1...