S3 : 94

2.6K 257 354
                                    

Taehyung dan Haneul balik ke Seoul untuk jumpa Yoonji~

Sebaik sahaja sampai, mereka dah nampak Yoonji tunggu kat pagar rumah.

"Appa!!" Yoonji terus berlari peluk Taehyung.

"Dah besar dah Yoonji.. cantik" Taehyung gosok kepala Yoonji.

"Yoonji rindu appa.."

"Appa pun rindu Yoonji"

"Jom masuk dulu! Halmeoni ada buat ttaebokki~" Yoonji tarik tangan Taehyung masuk ke rumah.








---




Taehyung bow dengan sopan kepada halmeoni Yoonji.

"Eo? Boyfriend kamu ke Neul?" soal Puan Min.

Hampir tersedak air liur sendiri Haneul dibuatnya.

"A-ani.. kawan dekat kursus je.. ayah tiri Yoonji" jawab Haneul.

"Pandai sayang tipu" Taehyung cuit hidung Haneul.

"Mwo?" Haneul blur. Apa yang dia tipu?

"Saya boyfriend dia.. Kim Taehyung imnida" Taehyung bow sekali lagi.

"YAH masa bila hah?!"

"Alololo comel je sayang malu~ ngaku jela kat eomma.. kan eomma kan?"

Haneul ternganga. Sejak bila ketika masa waktunya Puan Min eomma Taehyung?

"Macam macamlah kamu berdua ni.. jom makan dulu.. kejap lagi sambung cakap pasal kahwin"

"WHAT?! EOMMAAA DIA BUKAN NAMCHIN NEULLL" Haneul menghentak kaki geram.

"Eh bersyukur sikit ada orang nakkan kamu.. dahlah takleh mengandung"

Haneul terdiam.

Taehyung juga terdiam. Dia tak tahu pun.

"Yelah.. memang Neul ni bawa malang pun.. kahwin mati, kahwin mati.. Neul faham" kata Haneul lalu masuk ke dalam biliknya.

Taehyung nak tarik Haneul tapi Puan Min halang.

"Biarkan dia.. nanti dia okay sendiri"

Taehyung jadi serba salah. Inilah sebabnya rupanya kenapa Haneul tak suka lelaki dekat dengan dia..






---




Puan Min keluar dari rumah dan tinggallah Taehyung, Haneul dan Yoonji sahaja.

"Neul.. buka pintu ni" Taehyung ketuk pintu bilik Haneul.

"Awak balik jelah! hisk.."

"Saya takkan balik kalau awak tak keluar.. keluarlah Neul.. saya minta maaf pasal tadi.."

"Tak.. awak tak salah.. saya yang salah.. hisk.."

"Ani.. awak takde salah pun.. kahwin mati tu biasa, Neul.. apa beza awak dengan saya? Saya kahwin cerai.. takde beza pun, Neul.."

"..saya tak kesah pun awak boleh mengandung ke tak, Neul.. saya percaya kalau dah rezeki takkan kemana juga" kata Taehyung lalu mengeluh.

"Awak propose saya ke apa ni? Hisk.. janganlah.. nanti gf awak kata saya perampas pula.."

Taehyung menahan gelaknya. Aish Haneul tak dapat tangkap lagi apa yang dia buat selama ni.

"Iyalah.. tapi please keluar.. saya risaulah.."

Lepastu Haneul buka pintu dengan wajah sembabnya.

"Sini saya hug" Taehyung depakan tangannya.

"HUWAAAAAA" Haneul terus peluk Taehyung erat. Taehyung pun peluknya erat.

"Dah.. jangan nangis.. " Taehyung lap air mata Haneul tapi Haneul tetap nangis.

"Neul.. hey, dahlah tu.. tak semua orang perfect, Neul.. semua orang ada kisah silam masing masing.. kita tak boleh nak salahkan diri kita.. takdir yang tentukan segalanya"

"T-tapi--"

Taehyung letakkan jari telunjuknya ke bibir Haneul.

"Takde tapi tapi..."

"..We are born to be real not perfect.. let them be them, let us be us, love is a maze but you're amazing"

Taehyung memeluk Haneul erat.

"Uwu appa~ kak Neul~ uwuwuwuwuwuw" Yoonji mengusik.

Terus Taehyung lepaskan pelukannya.

Masing masing awkward.



--




"appa, Yoonji dah ada boyfriend" Yoonji tersengih.

"Mwo? Siapa? Kenal kat mana? Hensem ke? Baik ke? Pernah jumpa?" laju Taehyung Tanya.

"Aish banyaknya.. hehe dia baik sangat sangat~ hensem pun hensem~ dah selalu jumpa" Yoonji seakan angau.

Terus Taehyung tarik telinga Yoonji.

"Aduh aduhhh! Sakitlah appaaa"

"Sejak bila pandai bercinta ni hah? Appa dah cakapkan belajar dulu??"

"Hisk appa ni.. HUWAAAAA Yoonji suka abanglaaaa" Yoonji menangis.

Taehyung ternganga. Yoonji sukakan Jihyun?

"S-serius lah?"

"Hisk ye.. Yoonji pergi sekolah haritu dan kebetulan abang sekelas sekali.. dia selalu jaga Yoonji.. bila ada orang nak buli dia selalu belasah orang tu" Yoonji teringatkan Jihyun menolongnya.

"Jihyun bergaduh?" Taehyung pelik. Sejak bila ni?

"Haah.. teruk juga sampai dia kena buang sekolah.. sekarang tak tahulah camne dengan dia.. Yoonji call tak dapat" Yoonji pout.

taehyung terdiam. Kalau Yoonji tahu apa jadi kat Jihyun sekarang, memang menangislah dia.












tbc

parah budak Yoonji ni😭🖐️

[AKAN DIBUKUKAN] Suami Sebelah Meja | Park JiminWhere stories live. Discover now