S2 : 25

3.8K 415 206
                                    

"Awalnya awal balik?" soal Y/n dengan agak gelabah.

Taehyung mengerutkan dahinya. Pelik.

"Balik awal pun salah? Awak nervous semacam kenapa?" Taehyung meletakkan begnya di sofa sebelum ke arah y/n di dapur.

"T-tak.. oh awak nak makan?"

Taehyung memandang Y/n atas bawah.

"Awak ada buat apa apa ke, sayang?" soal Taehyung tak puas hati.

"Tak.. c-cuma.. siapa yeoja ni.." Y/n menunjukkan gambar Taehyung dan Jihee sedang membeli pakaian baby.

Taehyung menelan air liurnya kesat. Dia masih tak bersedia memberitahu y/n.

"Dia kawan saya je.. saya teman dia sebab suami dia outstation haritu" Taehyung terpaksa menipu.

Y/n menghembus nafas lega.

"Baguslah..ha, awak nak makan apa apa tak?" soal y/n. Taehyung menggeleng.



----




"Aku sepak jugak kau ni kang.. asal kau tak bagitahu je?? Kau menipu, nanti makin teruk keadaan" bebel Jin.

"Aku tak ready"

"Lepastu kau tipu dia tu jawapan yang baguslah? Nanti dia tahu sendiri makin teruk adalah.. silap silap dia tinggalkan kau terus nanti"

"Dia takkan tahu melainkan kau bagitahu" Taehyung perli.

"Tak mustahil dia akan was was ngan kau dan ikut kau pergi mana mana secara senyap senyap.. kalau aku jadi dia pun aku akan buat benda sama"

Mereka diam seketika.

"Aku nak bagitahu dia macam mana?" Taehyung menyoal Jin.

"Kalau dari awal kau jujur mungkin benda ni smooth.. tapi kau pilih untuk tipu dia semalam so.. pandai pandailah kau fikir dan tanggung" Jin menepuk bahu Taehyung sebelum duduk dimeja kerjanya semula.



---

Pada petangnya..

"Aku balik dululah.. nak pergi rumah Jihee lagi pastu Y/n ajak dinner lagi" kata Taehyung sambil mengemas meja kerjanya.

"Okay.. drive elok elok" Jin memesan. Taehyung mengangguk dan terus berlari keluar mahkamah.

Bum!

"Eh Taehyung!" Gelabah Jin berlari je arah Taehyung yang sudah terbaring atas jalan itu.

"Kau bawa kereta guna lutut ke hah?!" Jin memarahi pemandu kereta yang melanggar Taehyung.

"Kau ok tak??" Jin papah Taehyung ke tempat selamat.

"Tangan aku.." Taehyung mengerang kesakitan pada tangannya. Jin tak nampak apa apa luka jadi dia rasa tangan Taehyung patah.

"Aish jom aku bawa kau ke hospital" Jin membantu Taehyung bangun.





---




"Jin! Taehyung macam mana??" Y/n yang baru sampai hospital itu terus tanya keadaan Taehyung. Hampir tercabut jantungnya apabila Jin telefon dan bagitahu Taehyung accident.

"Dia okay cuma tangan dan kaki dia patah.." jawab Jin. Y/n mengeluh.

"saya nak balik dah ni.. awak boleh jaga dia kan?" kata Jin. Y/n mengangguk dan mengucap terima kasih.



---





"Nurse, wad Kim Taehyung kat mana?"

"Tingkat 2, wad 3012"




---

"Eh kau siapa?" Y/n menghalang apabila seseorang ingin memasuki wad Taehyung.

"Saya Jihee, isteri Taehyung. Puan siapa?" laju Jihee menjawab.

"I-isteri-?" Y/n tak percaya.

"Ya.. benarkan saya masuk ya" Jihee meminta izin lagi. Y/n tak menghalang.

"T-tu bukan yeoja dalam gambar tu ke-?" Y/n menelan air liurnya kesat.

Taehyung curang?
















tbc

HOHI NAK WATAK KEEMPAT TAK?

Tae dah ada Jihee,

Y/n nak orang lain tak? skkskskssk

[AKAN DIBUKUKAN] Suami Sebelah Meja | Park JiminWhere stories live. Discover now