"Jihyun! Yoonji! Jangan makan!"
"Hambek kau hambek! Kau nak racun appa aku?? Hambekkk" Jihyun dan Yoonji menyumbat japchae itu kepada Areum.
Areum pula dah tak sedarkan diri dengan mulut berbuih.
Taehyung tarik Yoonji dan Jihyun menjauhi Areum.
"Yoonji, Jihyun ada makan ke japchae tu??" soal Taehyung risau.
Mereka menggeleng.
"Kitorang pernah nampak dah yeoja ni.. dia adik Baekhyun babi tu.." kata Yoonji lalu menjeling Areum.
"Eo? Macam mana Yoonji tahu?" soal Taehyung dengan agak Impressed.
"Masa Baekhyun tu culik kitorang, Baekhyun ada call dia ni.. and dia datang kat tempat tu.. mungkin dia tak sedar kitorang nampak kot" kata Yoonji.
".. uncle kook pernah cakap dia sensitif dengan bau.. jadi masa uncle kook bau makanan tu kitorang dah agak mesti ada benda tak kena" sambung Yoonji pula.
Taehyung menghembus nafas lega dan memeluk erat dua beradik itu.
"Pandai anak appa" Taehyung mengucup pipi mereka.
Selepas itu mereka bawa Jungkook ke hospital.
"Betina tu nak tinggal situ jeke?" soal Jihyun menyampah.
"Biar jelah dia mampus kat situ. Nanti pandai pandailah abang dia tu kutip" kata Taehyung lalu terus keluar dari rumah itu.
----
Selepas membawa Jungkook ke hospital, Taehyung call Yeonmin untuk datang.
"Dia macam mana?" soal Yeonmin kepada Taehyung dengan air mata berlinangan.
"Tak tahu lagi.. tapi doktor kata jantung dia makin teruk" kata Taehyung serba salah. Kalaulah dia halang Jungkook makan japchae itu..
Terus Yeonmin menangis.
Taehyung hanya mampu diam.
Tiba tiba Jihyun cuit Taehyung.
"Apa?"
"Peluklah" Yoonji menyenggol bahu Taehyung.
"Aish apa benda--" Jihyun dan Yoonji tolak Taehyung kepada Yeonmin sehingga Taehyung terpeluk Yeonmin.
"Erm--" baru sahaja Taehyung nak leraikan pelukan tapi Yeonmin peluknya dengan lebih erat.
"HUWAAAAAAAAA" Yeonmin menekapkan mukanya pada dada Taehyung.
Pipi Taehyung memerah.
"elelele comel je appa blushing" bisik Yoonji kepada Jihyun. Jihyun tergelak.
tbc
skksksksksksms
YOU ARE READING
[AKAN DIBUKUKAN] Suami Sebelah Meja | Park Jimin
Teen Fiction"Hi sayang. Kerja sekolah semalam dah siap?" Park Jimin duduk dihadapan aku lalu membelek buku latihan aku. "Tak payah sibuklah!" Add to your reading list 🌸 - author notes : Thank you for supporting this fanfic 💖 I love you <3 Highest Ranking: #1...