S2 : 41

3.4K 373 189
                                    

Selepas sahaja Taehyung habis waktu kerja, dia ke rumah Y/n.

"Betul ke yang ni.." Taehyung tengok waze dan rumah itu silih berganti.

Taehyung menapak dengan ragu ragu ke dalam rumah itu. Dia agak pelik kenapa rumah itu tak berkunci.

Taehyung melihat sekeliling rumah itu.

Tiba tiba dia dengar suara Y/n menangis. Terus dia menuju ke belakang rumah.

"Y/n.." Taehyung memanggil. Y/n memalingkan badannya menghadap Taehyung.

"Taehyung-?"

Taehyung hanya tersenyum nipis. Taehyung melihat Y/n atas bawah.

Keadaan Y/n agak serabai. Wajahnya banyak luka.

"Ikut aku balik" Taehyung mengajak. Laju sahaja Y/n mengikut Taehyung.





---





"Nah" Taehyung melemparkan selimut dan bantal kepada Y/n.

"Apa ni?"

"Kau tidur kat dapur" kata Taehyung lagi.

"Dapur? Urm kat ruang tamu tak boleh ke?"

"Tak boleh. Hanya dapur. Toilet pun kau guna yang kat dapur tu. Makan pula kau masak untuk diri kau je. Guna je barang apa yang ada kat dapur tu.."

"..pinggan dan gelas kau guna yang plastik. Jangan mengada nak guna yang kaca.. pakaian kau pula basuh guna tangan.. jangan pakai mesin.. kalau nak jemur, boleh jemur kat belakang rumah. Jangan guna mesin pengering. Faham?"

Y/n mengangguk perlahan.

Taehyung mendongakkan kepala Y/n memandangnya.

"Ingat, kau tu menumpang je" sinis Taehyung sebelum beredar masuk ke biliknya.

"sampai macam ni awak hina saya, Taehyung.." Y/n menangis lagi.

Taehyung nampak dari tingkat atas.

"Sampai mampus aku takkan maafkan kau"


















tbc

hohi

[AKAN DIBUKUKAN] Suami Sebelah Meja | Park JiminWhere stories live. Discover now