S2 : 13

4.2K 480 270
                                    

"Ni ke maid kau?" soal Jungkook kepada Taehyung.

Aku kenal dia ni. Taehyung selalu sebut yang Jungkook ni selalu tolong dia la apalah.

"Jahatlah kau panggil maid.. dia babysitter Jihyun jeee" Taehyung cubit lengan Jungkook

"Banyaklah kau babysitter.. makan minum kau, pakaian kau, dia juga settle kan?" Jungkook membalas.

Taehyung hanya tersengih.

Itula tu

"Oh saya Jungkook" dia menghulurkan tangan.

"Y/n" aku sambut huluran tangannya.

Dia mengenyitkan mata kepada aku.

"Hey hey ingat bini kat rumah" Taehyung tampar tangan aku dengan Jungkook lembut.

"Hm.. aku dengan Yeonmin gaduh" kata Jungkook lalu mengeluh.

"Awak duduk kat cafe dengan Jihyun ye? Nah" Taehyung menghulurkan beberapa keping duit kepada aku.

Aku hanya mengangguk.

Tapi aku curious.. aku nak tahu weh masalah Jungkook😭✋

--

"Macam mana kau dengan Yeonmin boleh gaduh? Tak pernah pernah korang gaduh ni" soal Taehyung dengan pelik.

"Hm.. dia ada lelaki lain.."

"Kau biar betul? Mustahillah.. dia setia dengan kau weh.." Taehyung menggelengkan kepalanya.

"Aku mula mula memang tak percaya tapi aku sendiri nampak dengan mata aku.. dia keluar dengan lelaki tu, makan sama sama.. mesra sangat weh.. dorang siap shopping lagi.." adu Jungkook.

Dia sendiri tak percaya Yeonmin curang.

"Lepas tu? Camne boleh jadi gaduh?"

"Aku.. aku mulakan dulu.. aku balik rumah terus maki hamun dia.. yela, siapa je tak marah weh?"

"Memanglah tapi kau dah dengar explaination dia? Kau dengan mendiang adik aku 2 kali 5 je tak nak dengar explaination orang.." Bebel Taehyung.

"Aku dah tanya dia.. dia cakap dia bosan dengan aku dan aku tak bagi apa dia nak"

"The hell? Dia nak apa? Duit? Kau boleh bagilah tho" Taehyung mulai naik angin.

"Dia nak anak.. aku dengan dia dah usaha weh.. tapi takde rezeki.." Jungkook meletakkan kepala diatas meja.

"Cuba cek doktor.. entah entah Yeonmin--"

"Betul.. dia mandul" Jungkook mengeluh lagi.

Taehyung terdiam. Tak boleh buat apa apa.

"But the way cantik maid kau"

"Eh kauu.. menyempat!", Taehyung menjeling Jungkook.

"Aku nak pinjam maid kau boleh?"

"Kau ingat dia barang? Kau nak buat apa??"

"Aku nak jeleskan Yeonmin. Boleh? Aku janji tak lama" Jungkook seakan merayu.

"Tapi aku--"

"Aku takkan rampas dia dari kaulah! aku tahu kau cintakan dia" kata Jungkook lagi.

Taehyung tertunduk lalu tersenyum seorang diri.




tbc

[AKAN DIBUKUKAN] Suami Sebelah Meja | Park JiminWhere stories live. Discover now