S3 : 47

2.7K 260 172
                                    

"Appa.. nak cutilah harini.." Yoonji baringkan kepalanya ke peha Taehyung.

"Aik? Kenapa pula?"

"Hm.. tak boleh ke? Tak boleh takpe" kata Yoonji lagi.

"Tapi kenapa sayang.. tak sihat ke?" Taehyung tekapkan tangannya ke dahi dan leher Yoonji.

"Sihat je.. tapi malas--"

"Kata nak jadi doktor? Doktor mana boleh malas" Taehyung cubit dagu Yoonji. Yoonji mengeluh.

"Yela.."

"Dah pergi siap.. dah lewat dah ni" Taehyung tarik Yoonji bangun.





----





"Apa masalah kau kacau kitorang hah?!" Jihyun fade up.

"Uuu dia marah gaissss" Hyunwoo menganjing. Sekelas gelakkan Jihyun.

Yoonji pula tarik Jihyun duduk kembali. Dia tak nak mereka gaduh. Nanti lain pula jadi.

"Nah.. sedapkan?" Hyunwoo menyumbat Jihyun arak yang dibawanya.

"Janganlah!!" Yoonji menolak Hyunwoo.

"Kau nak juga ke? Nah" Hyunwoo menyumbat pula kepada Yoonji.

Seluruh kelas hanya memerhati. Seorang pun tak berani nak report kepada cikgu.

Selepas itu, Hyunwoo buang botol itu ke dalam tong sampah sebelum beredar dari kelas.

"K-kau ok tak?" Jihyun pegang tangan Yoonji yang sedang sakit kepala itu.

"S-sakit" Yoonji mengadu. Jihyun tolong Yoonji duduk di kerusi semula.

Jihyun pula rasa mual dan terus berlari ke tandas dan muntahkan segala isi perutnya.






----






"Kenapa baju kotor ni?" soal Taehyung pelik.

"Jatuh tadi" jawab Jihyun selamba.

"La.. ada luka tak?"

"Takde.. jatuh skit je.. hehe" Jihyun tersengih.

"Yoonji? Kenapa pucat je muka ni? Demam ke?"

Yoonji menggeleng.

Baru sahaja Taehyung nak drive, dia terbau sesuatu.

"Yoonji, Jihyun, mengaku sekarang"

Mereka terdiam.

"Bagitahu apa jadi" Taehyung tarik handbrake.

"T-tadi cikgu ada buat makan makan.. kami 'minum' la.." Jihyun menipu lagi.

"Haih.. banyak ke?" Taehyung risau. Dia taknak mereka ketagih.

"Erm tak pun.. tak sampai setengah gelas.." Yoonji pula menjawab

"Hm.. betul ni?"

Mereka mengangguk yakin.

"Lain kali jangan minum dah.. arak tu bahaya untuk budak budak.. nanti ketagih memang susah nak berhenti.." pesan Taehyung sebelum drive kereta balik ke rumah.

Yoonji dan Jihyun mengangguk faham. Haih bukannya mereka yang nak. Dorang dipaksa.

Mereka bukan minum setengah gelas. Lebih sebotol seorang.





---








Bluekkk!!


Jihyun dan Yoonji muntah dah buat kali ke berapa entah untuk hari ini. Perut mereka rasa kosong, dingin dan sakit.

"Weh.." Jihyun memanggil Yoonji dan tunjuknya sesuatu.

"K-kau ok tak? Asal kau muntah darah weh?" Yoonji memapah Jihyun baring ke katil.

"A-aku rasa arak tadi kuat sangat.." Jihyun menggenggam selimut menahan sakit.

Yoonji pula dari tadi mengurut kepalanya sendiri.

"A-aku bagitahu appa lah.." kata Yoonji lalu terhuyung hayang berjalan keluar dari bilik.

Tak sempat Yoonji keluar dari bilik, dia jatuh pengsan di hadapan pintu.

Jihyun pula berlari ke tandas dan muntah lagi.













tbc

Taehyung--- AISH SABO JELAH AKH

[AKAN DIBUKUKAN] Suami Sebelah Meja | Park JiminWhere stories live. Discover now