S2 : 20

4.1K 445 148
                                    

3 bulan dah berlalu dan y/n tak pernah skip walaupun sehari melawat Taehyung dan harini, doktor telefonnya yang Taehyung dah sedar.

"Taehyung.." dengan takut takut y/n memanggil. Dia takut Taehyung membencinya.

Tapi tak, Taehyung memeluknya erat.

"Awak ok? Yoongi ada jumpa awak lagi tak?" soal Taehyung dengan riak risau. Y/n menangis. Dia tak sangka Taehyung tak membencinya..

"Yah.. why awak nangis.." Taehyung lap air mata y/n.

"S-saya takut awak benci saya.."

"Kenapa saya nak benci awak plak?

"Sebab saya, awak sakit" y/n menunduk.

Taehyung memeluk y/n.

"Saya sayang awak.. saya tak kesah sakit sebab awak pun.. tiada rasa menyesal langsung dalam hati saya" katanya.

---

"Sayang" Jungkook memanggil isterinya yang ralit bermain phone.

"Nak apa?" soal Yeonmin acuh tak acuh.

Jungkook mengeluh.

"Sampai bila kita nak macam ni.."

"Awak yang mulakan dulu. Awak hina saya. Awak ingat saya boleh terima?"

"Saya minta maaf.." kata Jungkook.

"Kalau macam tu saya nak minta kebahagiaan saya balik. Boleh?" kata Yeonmin pula.

Jungkook menjongketkan kening kerana tak faham.

"Saya bahagia kahwin dengan awak, Jungkook. Awak cakap awak tak kesah saya tak dapat bagi awak anak tapi haritu awak hina saya, Jungkook.. saya tak rasa dah kebahagiaan kahwin dengan awak. Saya menyesal" kata Yeonmin dengan sayu.

Jungkook memeluk Yeonmin erat.

"Saya minta maaf.. kita usahakan lagi, ya?" kata Jungkook.

"No.. saya dah tahu takkan boleh, kook.. awak tahukan dah berkali kali kita cuba.. tetap tak boleh"

"Jangan putus asa, sayang.."



---

2 bulan berlalu...

(apa masalah aq slalu skip masa)

"Appa!" Jihyun berlari memeluk Taehyung ketika Taehyung mengambilnya di sekolah harini.

Selalunya eomma Taehyung yang ambil tapi kalini Taehyung sengaja nak surprise kan Jihyun sekian lama dorang tak berjumpa.

"Makin tembam anak appa ni.. mesti makan banyak masa duduk dengan halmeoni kan?" Taehyung gomol kan pipi Jihyun.

---

"Jihyun, mulai harini, Jihyun kena panggil y/n ni, eomma" kata Taehyung ketika Taehyung, Jihyun dan y/n makan di restoran.

"Mwo? Eomma?" soal Jihyun pelik.

"Appa dah kahwin" Taehyung tunjukkan cincinnya dan y/n.

"WAHHH EOMMA!!" Jihyun terus bangun dari duduk dan peluk y/n.

Y/n membalas pelukannya dengan senyuman.

Dia tak pernah rasa sebahagia ni.

Tapi ada yang y/n rindui..

Anak kandungnya.. masih dengan Yoongi..








tbc

skksksks sorry late update! HAHAHA aq sibuk dengan ff Taesexual 🥺

[AKAN DIBUKUKAN] Suami Sebelah Meja | Park JiminWhere stories live. Discover now