"Eh.. TAEHYUNG!" Jaymin terus membuka pintu kereta yang sudah hampir terjunam dalam gaung itu.
Jaymin mengeluarkan Taehyung dan terus kereta itu jatuh.
"Taehyung! Weh bangun!" Jaymin menampar Taehyung.
Jaymin nampak Y/n yang sudah tergelak ditepi jalan itu.
"Hi Jimin"
"Aku bukan Jimin lah!" Jaymin menepis tangan Y/n yang cuba menyentuhnya.
"Kau ingat aku tak tahu? HAHAHAH"
"Bodoh! Aku bukan Jimin!!" Jaymin meramas rambutnya.
Jaymin terus call Jungkook dan send location. Dia pun takut dengan Y/n sekarang. Macam macam boleh jadi.
---
Sebaik sahaja Jungkook sampai, dia bawa doktor sakit jiwa sekali.
"Aku tahu kau Jimin! HAHAHAHA bodoh! Kau bodoh Jungkook sebab tak sedar langsung dia Jimin!! Jimin tak pernah mati!!" jerit Y/n yang sedang diheret doktor itu.
"Kau yang bodoh" kata Jungkook lalu menjeling Y/n.
---
"Appaaaaa" seperti biasa, Jihyun dan Yoonji menangis teruk lagi.
"Appa okay.. jangan macam ni" Jungkook mengelap air mata Jihyun.
"Huwaaaa uncle bunuhlah eommaaaaa yoonji bencilaaaa" Yoonji menarik narik lengan Jungkook.
"Mana boleh nanti uncle plak masuk perjara" Jungkook pout.
Makin kuat dua beradik tu menangis.
----
"Say aaaaaa" Yoonji menyuap Taehyung makanan.
Taehyung pun layankan jelah.
"Appa macam baby laa" Jihyun mengelap mulut Taehyung.
"Eh appa plak macam baby.. Jihyun la nak suap sangat appa.. appa nak makan sendiri tak bagi" Taehyung mencebik.
"Hehe sebab appa sakit laaa" kata mereka serentak.
"Appa dah-"
"Nope! Appa belum sihat!" potong Yoonji. Taehyung hanya tergelak.
---
Beberapa hari kemudian, Taehyung menghantar Yoonji dan Jihyun ke sekolah.
"Belajar elok elok tau.. Jihyun jaga adik.. jangan bagi orang buli dia dah" pesan Taehyung sambil membetulkan rambut Yoonji dan kolar baju Jihyun.
"Appa, ramai orang tengok appalah" kata Yoonji.
Taehyung pun tengok sekeliling. Semua pakat ambil gambarnya.
"Ehek. Sebab appa hensemlah tu" usik Jihyun.
"Macam macamlah korang ni.. dah pergi masuk.. nanti lambat plak" ujar Taehyung. Dua beradik itu pun kucup pipi Taehyung.
"Bye appa!" Jihyun dan Yoonji berlari masuk sekolah. Taehyung melambai dengan senyuman.
Taehyung terus tengok sekeliling. Apasal semua tengok dia macam tak pernah tengok manusia tho?
Taehyung malas nak tunggu lagi, dia terus balik ke rumah
----
"Huh settle" Taehyung terus duduk disofa.
"Basuh baju dah, jemur baju dah, kemas bilik Jihyun dan Yoonji dah, erm apa lagi eh" Taehyung berfikir.
"..hm.. lap perabot pun dah.. tapi kenapa macam ada yang tak siap"
Lama Taehyung berfikir sebelum memetik jari.
"Ha masak.. aish camne aku boleh lupa nanti Yoonji dengan Jihyun balik sekolah nak makan apa" Taehyung membebel sendirian lalu terus ke dapur dan masakkan untuk mereka.
tbc
kakak rindu daddy 🙃👉👈💓
YOU ARE READING
[AKAN DIBUKUKAN] Suami Sebelah Meja | Park Jimin
Teen Fiction"Hi sayang. Kerja sekolah semalam dah siap?" Park Jimin duduk dihadapan aku lalu membelek buku latihan aku. "Tak payah sibuklah!" Add to your reading list 🌸 - author notes : Thank you for supporting this fanfic 💖 I love you <3 Highest Ranking: #1...