Saint PovSejak kecil aku merasa aku menyakiti semua orang. Mamaku meninggal kerana melahirkan aku dan Papaku meninggal kerana menyelamatkanku. Phi Mean selalu berkata semua yg terjadi bukan salahku.
Aku tidak beberapa ingat kejadian itu, tapi yg pasti saat itu phi Mean menanggis sambil memelukku. Aku masih bayi saat itu. Tiba tiba saat itu aku kehilangan tenagaku, hatiku sakit dan aku melihat semua gelap.
Saat sedar, aku melihat wajah phi Mean yg terlihat gelisah dan risau dan saai itu juga aku tahu kalo papaku sudah meninggal kerana ingin selamatkan. Semua orang terlukak gara gara aku. Aku merasa tidak berguna.
"Saint sayang.. kemari, ada seseorang yg ingin berjumpa denganmu". Phi Mean memanggilku. Aku benci berjumpa dengan orang yg tidak aku kenali.
Setelah papaku meninggal, aku hanya mengunci diriku di dalam bilik dan berjalan jalan di dalam istana. Kekadang phi Gun juga akan menemaniku.
Phi Mark juga, aku tahu phi Mark datang menemaniku kerana ingin berjumpa dengan phi Gun. Phi Gun adalah mate-nya. Phi Mean juga akan selalu datang menjengkukku untuk melihat keadaanku jika aku okey atau tidak.
Semua perlindungan yg aku dapat membuat aku jadi pemalu. Dan aku tidak suka perhatian orang selalu berkata
"Dia sangat cantik"
"Bagaimana bisa seorang laki laki mempunyai wajahh yg cantik sepertinya".Aku tidak suka mereka bilang seperti itu padaku. Aku sangat benci.
Aku datang ke dewan utama dan sembunyi dibelakang phi Mean, aku dapat merasa orang orang terpesona melihatku. Aku tetap sumbunyi di belakang phi Mean dan memegang erat bajunya.
Phi Mean berhenti dan menepuk bahuku, aku mengintai dari belakang phi Mean dan melihat 2 orang laki laki di hadapanku. Satu tinggi separas bahu phi Mean dan laki laki balita tinggi sama seperti phi Gun.
Aku melihat dia tersenyum lebar ke arahku dan aku ssegera sembunyi dibelakang phi Mean.
"aww.. Mean, dia sangat imut. Aku bisa nggak berjabat tangan denganmu" Dia berkata.
"Dia sangat pemalu tapi iya Dia sangat imut" Phi Menjawab sambil membelai suraiku.
Phi Mean memegang tanganku dan berlutut dihadapanku.
"Saint honey, nama dia Plan dan dia adalah mate Phi. Apa kamu ingin menjadi kawannya?. Aku perlahan mengangguk,
"Dia adalah mate phi bearti dia akan menjadi phiku". Phi Mean tersenyum melihat aku berkata.
"Sudah semestiya sayang". Aku melihatnya dan menghulurkan tanganku
"helwo..hmm.. namaku Saint...hmm.. aku ingin bertewan dgnmu.." dengan sekelip mata aku berada dipelukkannya.
"aww..saint sayang, phi senang berteman denganmu. Apa kamu ingin berteman dengan adikku?" Phi Plan berkata lalu menunjuk kepada anak laki laki berambut hitam dan aku tidak tahu kenapa aku merona melihatnya. Dia menghulurkan tangannya
"Namaku Perth, aku senang ketemu denganmu". Dan saat itu jantungku berdeg dengan kencang bukan kerana kesihatanku tapi kerana laki laki yg bernama Perth.
"Pin..bisa kah aku memanggil mu seperti itu".
"SAINT!!..."
Aku mendengar phi Gun dan Perth menjerit namaku dan berlari kearahku. Aku merasa kakiku lemas dan pandanganku kabur.Tapi aku mencuba menyelamatkan balita itu. Dia berdarah teruk dan aku mencoba menyembuhkan lukanya. Semua orang bilang kalo aku melakukan itu tubuhku akan lemah tetapi aku tidak percaya aku tahu tubuhku. Aku tidak lemah.
KAMU SEDANG MEMBACA
Be My Side (END)
ParanormalSaint Suppapong adalah seorang Omega yg mempunyai kelebihan dan menyebabkan kesihatan dan tubuhnya melemah. Dia sering merasa tidak berguna, lemah dan selalu sakit, dia tidak mengetahui kelebihanya ramai Alpha yg menginginkanya. Tetapi Dominant Alph...