6

552 65 1
                                    

.
.
.
.
.
.

Posesif,
Itulah gelaran untuk Perth. Setelah malam Perth dan Saint melakukan ritual 'Mark', Perth semakin menunjukkan sikapnya yang posesif terhadap Saint.

Perth selalu mematai Saint dimana pun Saint berada dan apa yang dilakukan oleh kesayangannya. Jika Perth tidak sibuk, Perth akan cuddle atau mencium Saint. Seolah Saint adalah makanannya.

Saint sama sekali tidak merasa terbeban dengan perilaku Perth malah dia senang karena Perth selalu bersamanya. Karena mereka adalah 'mated' Perth sudah berpindah di Villa Saint yang berdekatan dengan mansion Mean.

Mean juga telah menjadikan Perth sebagai orang kanannya, karena yang pertama Perth adalah mate Saint dan yang kedua Perth adalah Perth seorang Great Alpha dimana kuasanya sangat berkuasa dan luar biasa.

--£

"Perth, boleh aku melihat tandamu." ujar Yatch lalu menutup buku purbanya.

Flashback

Sebenarnya selepas Perth terjaga dimalam mereka melakukan sekz. Perth melihat badan matenya mempunyai aura cahaya biru begitu juga dengan tubuhnya yang mengeluarkan aura cahaya merah.

Tapi itu hanya sebentar dan cahaya itu terus menghilang.

Perth juga melihat tanda 'mark' dileher Saint, tanda 'mark' itu bukan 'mark' yang biasa seperti tanda dua titik taring yang ada pada setiap wolf yang ditandai tapi ini seperti simbol purba.

Perth takut, ia tidak ingin sesuatu terjadi pada kesayangannya. Perth bangun dan berdiri hadapan cermin dan melihat 'mark'nya juga tapi berbeza simbol. Perth menyentuhnya dan merasa sesuatu saat menyentuhnya.

"Ada apa ini" batin Perth

Perth mendengar matenya mengeluh dalam tidurnya dan ia dengan segera menghampiri Saint lalu memeluk erat Saint, tidak lupa memberi kecupan dikepala Saint dan tidur kembali.

Flashback End

" Itu adalah Old Rune simbol perba yang bermaksud Raja." ujar Yatch saat memerhati simbol di leher Perth dan buku purbanya.

"Iya, simbol itu bermaksud Raja. Aku yakin tanda pada Saint adalah Permaisuri." ujar Yatch lagi saat melihat tanda dileher Perth sekali lagi.




Mark Perth

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.

Mark Perth



Mark Saint

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.

Mark Saint




" Apa maksudnya Phi Yatch, aku tidak mempunyai darah bangsawan dan aku adalah adalah Raja, itu sangat mustahil. Kalau ia benar, phi Mean yang layak menjadi Raja dan Saint juga bukan darah bangsawan. Benarkan phi Mean." Perth bertanya pada Mean.

"Tidak. Ayahku hanya seorang Ketua Pack begitu juga dengan aku." ujar Mean sambil bermain pen ditangannya. Ia keliru keadaan adik kesayangannya dan Perth.

"Tidak, kau bukan seorang Raja tapi disini ia memberitahu kau mempunyai kuasa seperti seorang Raja. Itu bermakna kau dan matemu dipilih dan direstu oleh "Moon Godness". Disini juga menceritakan hal ini sangat langka dan hanya terjadi satu kali dalam seribu tahun dimana darah Raja dan darah Permaisuri bersatu. Raja akan menjadi sangat berkuasa dan kuasanya boleh menundukkan semua para wolf sebagai seorang Raja dan kuasa Permaisuri melindungi rakyatnya. Permaisuri juga boleh menyembuh semua luka bahkan orang yang hampir mati. Juga boleh melihat sedikit masa depan.." ujar Yatch membaca buku prubanya secara detail tentang Raja dan Permaisuri.

" Semua ciri Permaisuri ada pada Saint." ujar Mean dan Perth terkejut mendengarnya.

" Tapi sebagai seorang Permaisuri, ia akan mengorbankan semua kuasanya untuk menyelamatkan kaum packnya dan itu boleh membawa maut untuknya. Karena itu Raja dilahirkan sebagai "Great Alpha" dan boleh memindahkan tenaganya kepada Permaisuri." Yatch selesai membaca bukunya dan melihat wajah kedua alpha dihadapannya begitu khawatir.

" Tidak.. Saint adalah Permaisuriku dan ia boleh mati. TIDAK.. ITU TIDAK BOLEH BERLAKU." ujar Perth.

" Aku juga tidak akan membiarkan sesuatu akan terjadi pada adikku, Perth." ujar Mean menyentuh bahu Perth.

" Tapi Yatch, apa maksud Raja memindahkan tenaganya.?" Mean menanyakan pada Yatch.

Yatch berfikir sebentar dan Perth melihat dengan penuh harapan.

" Bukankah hal ini sudah sering terjadi." ujar Yatch dan menatap Perth.

"Maksud phi Yatch apa. Aku tidak mengerti." Perth terlihat keliru dengan ucapan Yatch.

" Ketika Saint sakit dan kita tidak bisa berbuat apa apa. Perth datang hanya memegang tangan Saint atau mencium dahi Saint, dengan tiba tiba keadaan Saint akan membaik. Benarkan.?" Yatch menerangkan kepada Maen dan Perth.

" Maksudmu, itu adalah proses pemindahan tenaga." Mean mengerti sekarang.

" Iya Ketua, kau sangat pintar." ujar Yatch.

"Itu bermakna aku boleh menyelamatkan Saint. Benarkan phi.?"

" Iya selagi kau tetap berada disisinya, ia merasa dilindungi. Tenagamu boleh menyembuhkannya Perth." Yatch tersnyum dan memeluk bahu Perth.

Perth terharu mendengar semua ini, ia ingin memeluk kesayangannya.

" phi.. bisakah aku pamit. Aku ingin bertemu Saint." ujar Perth

"Sudah tentu little one, pergi saja "kata Mean sambil tergelak.

Dan dengan itu, Perth segera keluar dari pejabat Mean.


"Dia sangat comel, kau tahu" Yatch tersenyum sambil melihat betapa pantas larian Alpha muda itu.

"Dia adalah adik dari lelaki yang aku nikah, tentu dia comel seperti phinya." Ujar Mean sambil ketawa.

"Hahahha ... heeyy ...... bagaimana pula
omega kau, phi Plan, dia baik-baik saja? Dia perlu makan banyak, trimester pertama sedikar sukar untuknya terumtama waktu pagi, tetapi ini sudah bulan kedua dia mengandung, jadi aku fikir dia akan baik-baik saja. hahaha, aku masih tidak percaya sudah hampir bulan ketiga dan kau tidak menyadarinya sehingga nong mu memberitahu kau semua." Yatch hanya menggeleng, tidak percaya kepada leader packnya.

"Yahh .. sebenarnya, feromen Plan berbeza, tetapi aku fikir ia hanya imaginasi aku, aku terlalu sibuk dengan pekerjaan aku, malah aku pernah melakukan hubungan seks bersama dia minggu lalu. Adakah aku dikira bodoh? " Mean hanya memegangnya
kepala, dia tidak percaya dirinya tidak menyadari bahawa matenya sedang mengandung.

"Tidak apa-apa, aku sudah periksa, Plan baik baik saja, anakmu juga baik-baik saja, dia hanya perlu berhati-hati dan makan makanan sehat." Yatch menyakinkan Alpha.

" Terima kasih bro." ujar Mean dengan senyuman.




TBC

Be My Side (END) Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang