Sylvain
Seděl jsem u stolu a společně s Beccou mlčky zíral na ten balík s výhružným vzkazem.
,,Pověděl jsem o tom Wicky," řekl jsem, abych prolomil ticho. Becca se s ní skoro neznala, viděly se snad jen jednou, ale byl jsem rozhodnutý říct cokoliv, abych trochu uvolnil dusno, které v místnosti panovalo. ,,Všimla si, že Ana byla před pár hodinami na Messengeru."
,,To by mohlo být dobré znamení."
Přikývl jsem. ,,Nebo ji někdo pod nátlakem donutil odemknout telefon se záměrem vytvořit falešnou vizi, že-"
,,Přestaň, prosím."
Opřel jsem se o nepohodlné opěradlo židle. ,,Tak jak si to vysvětluješ?"
,,Co když... co když tě Ana třeba testuje?"
,,Testuje?"
Becca zdráhavě přikývla.
,,To nemůžeš myslet vážně."
,,Nemyslím to zle, jen mě to napadlo. Tohle je dost nezvyklá situace, člověk musí zvažovat všechno, nic víc za tím nehledej."
,,Jak nic za tím nehledej? Musím zjistit, o co tady, sakra, jde!" vykřikl jsem a praštil do stolu tak silně, až Becce vyjel z hrdla slabý výkřik.
,,Promiň."
,,To je v pořádku," řekla a rychle sklopila pohled, abych nezahlédl, že má v očích slzy. Já je ale stejně viděl. Přešel jsem k ní blíž a váhavě se dotkl jejího ramene. ,,Ne, není, Becco, nemám právo chovat se k tobě takhle."
Přinutila se k lehkému úsměvu, ale pohled ke mně nezvedla. ,,Ještě mě napadlo, že ji možná Wicky kryje. Třeba si chce Ana utřídit myšlenky, a tak se rozhodla zůstat u ní."
,,To by byla ta nejlepší varianta, jenže vzhledem k tomu vzkazu dost nepravděpodobná," řekl jsem a přisunul si židli blízko k její, abych se dostal obličejem na úroveň jejího. ,,Mám strach, že ať už ten vzkaz napsal kdokoliv, může vidět a slyšet úplně všechno. Možná bychom se měli mít víc na pozoru."
,,Sylvaine, tohle je přece už moc," řekla tiše. ,,Jak by nás tu někdo mohl slyšet?"
,,Dobře, nejspíš nás nikdo nemůže slyšet, ale co když nás někdo zvenku pozoruje? Do domu je poměrně dost vidět."
Becca se rozhlédla po kuchyni a zachvěla se. ,,Kruci, já vím, že před tím nejde strkat hlavu do písku, ale nemůžeme si dát pohov se všemi těmi konspiračními teoriemi? Pokud sem vážně někdo vidí, snaž se mít na pozoru, ale nedávej najevo, že jsi možná na něco kápl. Žádné zatahování závěsů, žádné sklápění žaluzijí."
,,Asi máš pravdu."
,,Nemáte tu kamery? Třeba na nich něco uvidíme."
Přejel jsem si dlaněmi po obličeji. ,,Máme kameru u výjezdu z garáže. Bohužel se nám před pár měsíci rozbila a já si ještě nenašel čas, abych ji opravil."
,,A co sousedé? Ti mají kamery?"
Zavrtěl jsem hlavou. ,,Nechci je do toho tahat."
Tentokrát to byla Becca, kdo se natáhl a stiskl mi rameno. ,,Přišel ti její nehet."
,,Nevíme, jestli je její. To přece ještě nic nedokazuje. Ulomený nehet můžeš najít na ulici."
,,A měla Ana nalakované nehty na červeno, když jsi ji naposledy viděl?"
,,Nejsem si jist. Ale z toho vzkazu je jedna věc zcela evidentní - někdo ví o tom, že je Ana pryč. Ať už je to jen hloupý vtip, nebo seriózní varování, jedná se mnou někdo, kdo evidentně není psychicky v pořádku."
,,S námi," opravila mě. ,,Jedná s námi."
Navzdory strachu a vyčerpání jsem se na ni usmál. ,,Cítím se hrozně, že tě do toho tahám, protože to znamená, že tě nejspíš vystavuju nebezpečí, jenže já vůbec nevím, co mám dělat."
,,Tu bezmoc dobře znám."
,,Já vím," zavrtěl jsem hlavou. Nešlo přehlédnout bolest v jejích očích. ,,Je mi tak líto, že zemřel, Becco. Vždycky jste na mě působili jako ideální pár, jestli něco takového existuje."
,,Nic ideálního neexistuje," řekla a výraz se jí změnil. Zřejmě se toho v ní příliš mlelo.
,,Můj život se od ovdovění hodně změnil."
,,To nepochybuji."
,,Ale Ana musí být v pořádku. Nejsem svatá, ale nikdy jsem neudělala nic, čím bych si zasloužila přijít o sestru, o tobě nemluvě. Na světě přece ještě musí existovat spravedlnost, že?"
Přikývl jsem, ale bohužel jsem si nebyl jistý, jestli to tak funguje. Lidem se už staly v životě různé věci, které si nezasloužili.
,,Asi nám nezbývá nic jiného, než věřit, že všechno bude v pořádku. Ale pokud tomu můžeme nějak pomoct, uděláme, co bude v našich silách. Pro Anu."
Becca trochu nadzvedla bradu, jako kdyby se v ní vzbudilo odhodlání. ,,Pro Anu."
ČTEŠ
Bojíš se smrti? ✔️
Mystery / ThrillerSylvain Hopkins, úspěšný podnikatel a oddaný manžel, se jednoho rána probudí a najde na kuchyňském stole vzkaz od své ženy Any, ve kterém mu sděluje, že od něj odchází, že se chce posunout dál a že už ho ve svém životě nechce. Sylvain nehodlá uvěřit...