„Za mnou!"
Jamie běží vedle mě, ale stačím si všimnout, že se ohlédla a povzbudivě se usmála na Wandu. Jakmile se k nám přidá Sam s Buckym, v očích Jamie vidím něco, co tam nikdy nebylo. Nenávist. To se nám do cesty postaví sám Vision. Otočím se na Jamie, ale ta už vedle mě nestojí. Co má být zase tohle?
„Kapitáne Rogersi, věříte, že to, co děláte je správné, ale pro vyšší dobro se teď musíte vzdát."
Postupně se před námi objeví Tony, Rhodes, T'Chaka, Spider-man i Nataša s Jamie. Už chápu, proč zmizela. Sam se zeptá, co budeme dělat. A odpověď je jen jedna.
„Bojovat."
Tony si samozřejmě vybírá mě. Ale nikde nevidím Jamie. V tu chvíli můžu jen doufat, že se nezabíjí s Buckym navzájem. V tom si všímám pár modrých záblesků kolem Tonyho hlavy. Ten mě nechává být, ale to už ke mně letí Spider-man. Tak mu štítem přesekávám pavučinu. To už se ke mně štít vrací.
„Ta věc nectí fyzikální zákony."
Kdyby jen věděl.
„Tak hele, tomu, co se tu děje, nemůžeš rozumět."
„Vaše manželka říkala, že to řeknete."
A přichytí svou pavučinu na štít. Tak on zná Jamie? Druhá se mi přilepí k noze. Než stačím cokoliv udělat, táhne si mě po zemi k sobě. Nakonec mě srazí na letadlo. Na kluka to fakt není špatný.
„A taky říkala, ať vám jdu po nohách."
Jo, Jamie mě už docela zná. Všimnu si, že můj štít leží na zemi, ale než ho stačím zvednout, mám pavučiny i na svých rukách. To mu taky poradila? V tom si všimnu, že štít se vznáší několik centimetrů nad zemí. To mě donutí k tomu, abych se snažil najít i tu, která je za to zodpovědná. Když si ji všimnu, vidím, že kroutí rukama jako by chtěla něco navinout. A mně je jasné, co mám dělat. Otočím se ve vzduchu a pošlu toho kluka k zemi. Během chvíle to zkouší s tou svou pavučinou znovu. Ale teď už vím, jak na něj. To raději vyskočí nahoru. Nejspíš, aby byl z mého dosahu.
„Řekla ti moje žena ještě něco?"
„Ona ne. Ale pan Stark jo."
Že se divím. Jamie se ho snažila chránit, ale Stark umí jenom vymývat mozky.
„Co ti teda řekl?"
„Že se mýlíte, ale nevíte o tom, a tak jste nebezpečnej."
Musím se jenom usmát. To už na mě letí, ale já ho stihnu včas odkopnout. V tom si všimnu, že u jednoho pilíře, který drží nástupní tubus u letadla stojí Jamie. Ukazuje, že tam mám hodit štít.
„Tak to měl pravdu."
Tubus padá, ale ten kluk ho drží nad sebou. Jamie musela vědět, že se to stane.
„Máš kuráž. A moje žena si tě, zdá se, stihla oblíbit. Odkud jsi, kluku?"
„Z Queensu."
Musím se usmát.
„Já z Brooklynu."
Odbíhám pryč, ale ještě se stačím otočit, abych viděl, jak mu Jamie pomáhá se odtamtud dostat.
Doběhnu k Buckymu.
„Musíme letět. Ten chlap je už jistě na Sibiři."
„Musíme se zbavit letců."
„Běž do jetu. Beru si Visiona."
V tom se ze sluchátka ozve Sam.
„Ne. Utíkejte do jetu. Oba. Zbytek z nás zůstane tady."
ČTEŠ
Mystery: Fairytale Gone Bad
FanfictionA pohádky je konec... Většina pohádek končí šťastně, ale může skončit šťastně příběh o zradě, lásce, přátelství a sebeobětování pro něco, co přesahuje nás samé? Jamie a Steve žijí svůj klidný rodinný život. Tedy klidný na ně. A pouze do chvíle, než...