Dveře na záchod se rozletí. Jsem tak naštvaná, že bych nejradši vytrhala veškeré vybavení, jen abych se uklidnila. Ale to nemůžu. Nevím, na koho z nich jsem naštvaná víc. Na Tonyho nebo na Steva. Ale co když mě Tony chtěl jen vyprovokovat? Tím, že myslel na rozhovor se Stevem.
„Obávám se, že Jamie neprodlouží vízum."
Tony si sedl na opěradlo gauče.
„Proč?"
„Ty si opravdu myslíš, že tu vláda bude chtít mít někoho jako je ona? Je to zbraň."
„To by mohli říct i o nás."
„Ale my jsme domácí. Jamie není Američanka."
„Nechceš přejít rovnou k věci?"
Tony se zvedl a přešel do kuchyně.
„Vy tu nemáte nic pořádného k pití?"
Steve se na něj podíval a odněkud vytáhl lahev whisky. Nalil sobě i jemu.
„Potřebuju, aby sis ji vzal. Miluješ ji přece, ne?"
„Nevím, jestli je to dobrý nápad."
„Jak nevíš? Chceš, aby odjela? Je to jediný způsob, jak člověk jako ona získá vízum. Věř mi, že některé úřady vědí, co je zač a některým se to moc nelíbí."
Steve si jen povzdechl a nakonec přikývl.
Sednu si v jedné kabince a začnu brečet. Najednou všechna světla zhasnou. Co se to sakra děje?
Po chvíli se dveře rozrazí a v nich stojí Sharon.
„Bucky. Steve tě potřebuje."
„To si měl rozmyslet dřív."
V tom mi od Sharon přiletí facka.
„Hele, já nevím, co se mezi vámi stalo, ale teď nejde o vás. Jde i o ostatní, tak nebuď sobec a pohni tím svým zadkem."
Prohlédnu si její myšlenky. Zamrazí mě ten chlap, kterého v nich vidím.
„Kde je?"
Řekne mi, ať jdu za ní.
Probíháme kolem Nat a Tonyho. Podívám se na něj a v jeho obličeji vidím lítost. Jako fakt?
Vcházíme do haly, kde už se Bucky činí. Stoupnu si vedle Tonyho.
„Tak tohle jsi chtěl? Rozdělit nás?"
Neodpoví. Místo toho střelí po Buckym ze své rukavice. Začne s ním bojovat. To se vedle mě objeví Sharon.
„Nepůjdeš mu pomoct?"
Jen pokrčím rameny a začnu si čistit nehet. Teprve v okamžiku, kdy Tonyho odhodí na jeden ze stolů, vycházím ze svého úkrytu. Snažím se mu dostat do hlavy, ale on v ní nic nemá. Jen násilí.
To už na něj útočí Sharon, která proti němu nemá žádnou šanci. Nat jí jde na pomoc. Já se snažím mu vyzkratovat ruku, ale nejde mi to. Vím, že v souboji na blízko by mě rozmázl jako mouchu. Byl by to pro Steva dostatečný důvod k tomu přestat se snažit o jeho normalizaci? Uznal by, že je dobře, když bude zavřený? Ihned mi dojde, že ne. Ani kdyby zabil jeho ženu, jeho názor na něj by to nezměnilo. To už se ale naštvu a pomocí svých schopností ho přišpendlím ke zdi. Jdu k němu, ale on se z toho nějak dostane a chytí mě pod krkem. Snažím se z toho dostat, ale jediné, co mě napadne, je kopnutí do rozkroku. Což má překvapivě silný účinek. Po tom, co spadnu na zem, se snažím dostat z jeho dosahu. To už se do něj pouští i král T'Chala. Jakmile se trochu vzpamatuju, jdu za nimi. Jen vidím, jak ho král shodil a Bucky zmizel.
Snažím se ho najít a cestou narážím do Sama.
„Kde je Steve?!"
„Teď se staráš?"
Chytím ho pod krkem a zvednu do výšky.
„Kde je můj manžel?!"
„Nevím! Naposledy jsem ho viděl, jak útočí na Buckyho. Prý zmizel ve výtahové šachtě."
Kurva. Pustím ho a běžím zpátky. Snažím se jít po stopách Samových vzpomínek. Jen vidím jeho ruku ve dveřích výtahu. Chytnu ho a vytáhnu. Tváří se překvapeně.
„Co tady děláš?"
„Co myslíš? Zachraňuju ten tvůj dokonalý zadek od dalšího průseru."
Podívá se na mě a začne se smát.
„Průsery jsou od toho, aby se dělali. Kde je?"
Jen si vzdychnu a řeknu, ať jde za mnou. Vedu ho na střechu. Dveře jsou zavřené, tak je Steve chce vyrazit, ale já ho zarazím.
„Nech to na mě."
Ustoupí a já ty dveře proudem energie vyrazím. Vidím, že Bucky chce odletět vrtulníkem.
„To je vůl jak elefant."
Steve se na mě překvapeně podívá, ale já jen mávnu rukou. Vidím, že Bucky zvedá vrtulník do výšky. Snažím se ho dostat zpátky na zem. Steve tam jen stojí a zírá.
„Budeš tam jenom stát a koukat, nebo mi pomůžeš?!"
Skáče po ližině a snaží se vrtulník přitáhnout k zemi. Pomáhám mu, tedy do té doby, než Bucky strhne řízení na stranu. Jen vidím, jak táhne Steva k okraji. Na poslední chvíli mu skočím po nohou a snažím se ho udržet na zemi. Steve se nakonec chytá zábradlí, takže můžu jeho nohy pustit. Během okamžiku ale Bucky strhává řízení a vrtulník se řítí proti mně. Jen slyším, jak Steve řve.
ČTEŠ
Mystery: Fairytale Gone Bad
FanfictionA pohádky je konec... Většina pohádek končí šťastně, ale může skončit šťastně příběh o zradě, lásce, přátelství a sebeobětování pro něco, co přesahuje nás samé? Jamie a Steve žijí svůj klidný rodinný život. Tedy klidný na ně. A pouze do chvíle, než...