2. Listen & Oliver Haywood

74 3 8
                                    

Charlotte, min bedste veninde siden ble tiden, ser vantro på mig

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Charlotte, min bedste veninde siden ble tiden, ser vantro på mig. "Har du seriøst lavet en liste?"

Jeg nikker. "Jaer. Det er altså ikke så dumt, som du tror."

Jeg kalder listen The Boyfriend List. Det er en liste over, hvordan jeg skal blive Oliver Haywoods kæreste, plus hvordan jeg bliver mere erfaren; for det har jeg virkelig brug for, jeg føler mig bagud.

Drengen over alle drenge seriøst. Oliver er gude smuk, og jeg har lyst til at køre fingrene igennem hans lyse hår, hver gang jeg ser ham. Måske lidt creepy, men jeg synes i hvert fald, at den liste er en god ide. Jeg er så uerfaren, at det efterhånden føles lidt underligt.

Char er fuldstændig ligeglad, hun elsker mig alligevel, men jeg er ikke ligeglad. Jeg hader at være den kedelige teenager, og selvom jeg hader det, har jeg stadig ikke gjort noget ved det ... Altså indtil nu.

"Ej Bry, jeg kan altså ikke lide det." Charlotte skærer ansigt og vrider sine hænder.

"Men det kan jeg," svarer jeg beslutsomt.

Hun ser ned på listen. "Okay, hvornår lavede du den?" sukker hun.

Hun fucking overgiver sig.

Jeg smiler. "I går aftes ... Eller egentlig var det i nat, men whatever."

En kluklatter undslipper hende, og hun kigger på sit ur. "Klokken er 6 om morgen, hvornår sov du?"

Jeg suger underlæben ind, mens jeg tænker timerne tilbage. "Klokken 2, tror jeg."

"Så du har kun fået 4 timer?"

Jeg nikker.

"Du er sindssyg, Brylee Bee."

Hendes kommentar får mig bare til at trække på skuldrene. Jeg er en smule sindssyg, men på den gode måde. "Jeg har på fornemmelsen, at du vil have, jeg skal snakke med ham, har jeg ret?" Charlotte hæver det ene øjenbryn.

Jeg rækker ud efter hendes hænder og sender de bedste hundeøjne, jeg har. "Please Char, jeg beder dig."

Hun klemmer min hænder hårdt. "Kig på mig. Jeg skal nok gøre det ..."

Jeg hviner.

"Stop."

Jeg holder mund.

"Jeg gør det kun, hvis du lover mig, at det her ikke overtager din hverdag. Ollie er bare Ollie."

Hun er på kælenavn med ham, jeg kender ham ikke engang. Det er faktisk lidt mærkeligt. Charlotte og jeg har gået i skole med ham stort set hele vores liv, men alligevel – også selvom Charlotte er min bedste veninde – så er det altid kun hende, der har formået at blive hans ven. For at være ærlig, så tror ikke engang, Oliver ved, jeg eksisterer.

"Oliver er ikke bare Oliver. Han er fucking Oliver Haywood–"

"Og Oliver Haywood er ikke noget specielt," afbryder hun mig.

The Boyfriend ListWhere stories live. Discover now