Köşkün dört bir yanından yükselen telaşlı sesler ile gözlerimi daireme dolan günün ilk ışıklarına açtım. Bir süre yorganın altında o tarifsiz huzurun sıcaklığı ile öylece düşünmeden, hissetmeden uzandım. Bakışlarım boy aynasının üzerinde asılı olan nişan kaftanımda takılı kalınca yüzümde aptal bir sırıtış belirdi. Nişan günü gelip kapıma dayanmıştı adeta..
"Küçük hanım! Uyandınız mı? Hadi kalkın artık yataktan vakit geçmeden kahvaltınızı edin sonra hazırlanırsınız." Kapının diğer tarafından yükselen sesleniş ile gözlerim fal taşı gibi açıldı. Ayşe hatun sanki düşüncelerimi okumuş gibi saniyesinde kapıma dayanması beni ufak bir dehşete düşürmüştü. Sessizce dirseklerimin üzerinde doğruldum ve kapıya doğru seslendim. "Tamam Ayşe hatun, kalktım.." söylene söylene yataktan çıkınca geceliğimin üzerine sabahlığımı giyip Nişan elbisemin karşısına geçtim ve tebessüm ile kapıya doğru seslendim. "Ayşe hatun!?" kısa bir süre sonra kapım yavaşça açıldı ve içeri Ayşe hatun girdi.
"Günaydın küçük hanım. Nasıl heyecan var mı?" konuşurken pencerelere ilerleyip en köşedekini açtı ve temiz havayı içeri davet etti. "Vallahi bugün hava ayrı bir güzel!" kendi kendine mırıldandıktan sonra gülerek bana döndü. "Sen ne istedin?" sorusu ile esnemeyi kesip başım ile kapıyı işaret ettim. "Sana da günaydın Ayşe hatunum. Hamam hazır mı?"
Ayşe hatun başını olumlu anlamda sallayıp dolabıma ilerledi ve havlularım ile hamam terliklerimi aldı ardından onları masaya bırakıp dolabımdan kıyafetlerimi hazırladı. "Gülsüm?" dışarı doğru seslendiğinde içeri yardımcılardan Gülsüm girdi ve selam verip Ayşe'nin işareti ile eşyaları alıp odadan çıktı. Bende gülerek odadan çıkıp aşağı doğru inmeye başladım.
Hamamların olduğu kata inince hatunlara hususi olan hamamın kapısını açtım ve sıcak hava ile mayışarak içeri girdim. Gülsüm eşyaları kapının yanındaki dolaba bırakırken sabunları ve tasları hazırlayıp beni hamamda yalnız bıraktı. Kapının kapandığına emin olunca hızla kıyafetlerimi çıkarıp üryan bedenimi havlu ile sardım ve terliklerimi giyip çeşmenin yanındaki mermere ilerledim. Dudaklarımda bir melodi ile yıkanmaya başlayınca keyifle zaman geçirmeye başladım. Bedenime değen her su damlası ile ruhum huzura kavuşurken zamanın su gibi akmasını fark etmedim. Sıcaklık ile öyle bir mayışmıştım ki şuracıktan uyuyabilirdim.
Bu tatlı hissiyat ile kısa sürede gözlerim kapanırken bir kaç dakikalık keyif için bedenimi arkama yasladım. Bir anlığına başım yana doğru kayınca neye uğradığıma şaşırdım gözlerimi açtım ve kendimi bir cehennemin içinde buldum adeta. Bu sıcaklık nefeslerimi kesmeye başlayınca bir elim gerdanlığıma gitti diğer elim ise yanımdaki çeşmeden soğuk suyu tasa doldurup suyu başımdan aşağı döktü. Aynı anda tüm duyguları tadan aciz bedenim korku ile titremeye başlayınca elimin altındaki kalbim çarpıntı yaparak durumun vahimliğini gösterdi. Bir süre kendime sakinleşmek için vakit tanırken her şey sanki mümkünmüş gibi daha da beter oldu. Bulanan midem ile daha fazla dayanamayıp yerimden fırladım bedenim dönen başım ile sersemlerken kendimi yere yığılmadan önce toparlayıp koşarak kapıya ilerledim. Dönen başım ile kapıyı açınca beni bekleyen Gülsüm ile karşılaştım. Ne olduğunu anlamayan Gülsüm korkuyla yerinden sıçrayınca bana dehşetle baktı. "Hanımım ne oldu! İyi misiniz?" Soğuk havayı içime çekerken titreyen dizlerim ile Gülsüm'ün uzattığı ellerine tutundum ve sırtımı soğuk duvara yasladım.
Derin derin nefesler alırken Gülsüm endişeyle beni izliyordu. "Validenizi çağırmamı ister misiniz?" sorusu ile hiddetle başımı olumsuz anlamda salladım. "Lüzumu yok iyiyim ben sadece içerisi çok sıcak geldi bir an." gözlerime emin misiniz der gibi bakınca başımı iyiyim der gibi salladım ve zorla gülümsedim. Islak havluma bir bakış attığında içeriye doğru bir adım attım ama dönen başım ile düşer gibi oldum. "Hanımım!" Gülsüm'ün titreyen seslenişi ile elini sıktım ve "Endişelenme iyiyim gel bana yardım et." diyerek onunla beraber içeri girdim ve kapıyı aralık bıraktık. İçeri esen rüzgar ile hamam biraz da olsa soğurken Gülsüm kapının önüne geçti. "Açık kalsa daha iyi olur siz merak etmeyin ben biri gelirse kapatırım." başımı olumlu anlamda sallayıp hızla bedenimi havlu ile kurulayıp gerekli giysileri ve kaftanımı giydim. Hazır olunca Gülsüme seslenip onunla beraber hamamdan çıktım ve kol kola merdivenleri tırmanmaya başladık.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Şehzade Cihangir
Historical Fiction🥀Final oldu. 🌸Bir şehzade masalı... 🌸Şehzade Masalı serisinin ilk kitabıdır. 🌹Şehzade Cihangir'in acı dolu hayatını değiştirdiğim ona mutlu bir hayat yazdığım hikaye. 🌹Aysima ile Cihangir'i neler bekliyor?