🌙twenty-three

109 19 7
                                    

Joseon era || 1897

Disebalik suasana bandar Joseon  yang sibuk dengan penduduk yang kehulur kehilir , seorang gadis anggun sedang menghirup secawan teh panas. 

"Taeri-ssi" panggil gadis anggun itu

"ya Areum-ssi" sahutnya. 

"erm bolehkah kita bersiar-siar selepas ini?" gadis anggun itu tersenyum gembira melihat sahabatnya menganggukkan kepala menandakan 'ya '

.

.

.

.

.

.

"Taeri-ssi!  Ayuh ke sana! " tangan sahabatnya ditarik menuju ke gerai yang menjual perhiasan yang dari tadi menarik perhatiannya. 

" Areum-ssi kesana dahulu. Aku menyusul kemudian" kata Taeri lalu pergi ke arah yang berlainan.

 Aku menyusul kemudian" kata Taeri lalu pergi ke arah yang berlainan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Sekalung rantai yang bercorak separa bulan itu diambil perlahan. Dia seakan terpukau melihat rantai itu. 

cantik
(gumam hati gadis anggun itu sambil meneliti rantai itu)

"agassi ( cik muda) berminat dengan rantai ini?" tanya ahjumma itu.  

" bukan-" suara orang ramai kecoh menjerit di luar gerai memotong percakapan Areum .

Dengan perasaan ingin tahu, Areum menuju ke arah kawasan tumpuan ramai itu. Matanya terbeliak besar melihat seorang lelaki terkulai lemah dengan luka-luka yang agak parah di badan. 

Tanpa membuang masa, Areum cuba melalui orang ramai dan memimpin lelaki itu ke satu lorong, jauh dari orang ramai. Hatinya berkata yang dia harus membantu lelaki itu. 

"tunggu di sini sebentar ya" Areum berkata lalu pergi ke suatu tempat. 





.
.
.
.
.

Setelah beberapa minit kemudian, Areum datang dengan membawa beberapa helai kain , sebotol air serta sehelai jeogori  ( jaket) . 

"argh sss" desis lelaki itu tatkala Areum menuang air ke atas lukanya yang masih baru. 

"omo mianhae ( maaf) . " Areum menilik satu persatu luka di badan lelaki itu . "kesiannya . Kenapa tiada siapa yang merawat lelaki ini " bisik hati Areum. 

Kain dibalut perlahan pada luka setelah dibersihkan dan diikat tidak terlalu ketat kerana tidak mahu ia berasa lebih sakit. 

"dah siap" Mata Areum bertembung dengan sepasang mata berwarna hijau gelap . Baru dia perasaan, jarak mukanya dengan lelaki itu terlampau dekat. Tapi itu tidak menghalang Areum untuk merenung sepasang mata yang indah itu. Mata itu menunjukkan pelbagai kisah yang menyakitkan. Yang peliknya, seolah-olah semua kisah itu, dia pernah saksikan sendiri .  

"nugu ( siapa awak)" Areum bertanya dengan rasa ingin tahu. Lelaki dengan sepasang mata berwarna hijau gelap itu merenung mata cantik Areum sebelum berkata dengan suara garaunya. 

"your destiny, Jungkook Jeon" 

Baru sahaja Areum ingin bertanya apa maksud lelaki itu, suara seseorang memanggilnya. Dia menoleh ke arah orang yang memanggilnya.

"eo Jimin? " wajah kawan baiknya, Jimin tersenyum ke arahnya. 

"apa kau buat dekat tempat macam ni? " tanya Jimin saat merasa hairan terjumpa kawannya berada di lorong yang tidak ramai orang ini berseorangan. Mata Jimin tiba-tiba tertumpu ke arah tangan serta kain hanboknya yang dipenuhi darah. 

"OMO WAE REUM" Jimin mula gelabah. Areum pusing ke belakang untuk menunjukkan apa punca dia berdarah . Dia terkejut saat mendapati bahawa lelaki yang dia rawat tadi sudah tiada. 

.

.

.

.

.

.

N E X T   D A Y 

Knock Knock 

pintu kediaman Han diketuk. 

"annyeong-" Areum pelik tatkala tiada sesiapa yang berada di luar pintu rumahnya. 

"Takkan kejadian ketuk pintu tu dah sampai kat korea kut" Areum menggeleng kepala .

Sebaik sahaja dia mahu menutup pintu , dia terlanggar sesuatu . Sejambak bunga yang tidak pernah dilihatnya.  Jenis bunga apakah ini? 

Dia mengambil sehelai daun yang terselit diantara bunga-bunga itu. Daun itu ditulis dengan dakwat yang berwarna merah pekat. 

"aku akan berseronok menanti muka kau sewaktu diseksa sayang "

- jkjeon

“sorry lama tak update sayang ”

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


sorry lama tak update sayang

xoxo

peachyvee



To be continued....

♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️

[C] Bloody Kiss | JJKWhere stories live. Discover now