🌙nineteen

125 17 36
                                    

"hey makanan! kita jumpa lagi!"

Senyumannya pudar bila kehadiran tiada Areum di dalam bilik itu. 

"i guess you're lucky pequeño diablo ( little devil)

>

Areum pov 🌹

Siling yang berasaskan daun menjadi tatapan . Mata mengesan sekeliling. Ini ke rupa bilik seksaan ? 

Please aku penat dah kena seksa . 

Hati tidak berhenti berdoa sehingga bunyi pintu dibuka. 

"Ouh awak dah bangun?"

sapa seorang gadis dengan senyuman manis sebaik sahaja bertembung mata denganku. 

Aku perlahan mengesot , trauma . 

"Heyy tak apa saya nak sapu ubat dekat awak je. " lengan aku dipegang lembut . 

Aku hanya membiarkan sahaja dia . 

" Nama saya park hyeon mi . Panggil yeon pun boleh . "

Memang namanya seiras dengan hyeon unnie tapi tak mungkin. Muka mereka memang tak seiras langsung. 

"nama awak apa?" tanya gadis comel itu.

"Areum. Han Areum" balasku perlahan. 

"comelnyaa nama awak ! Patutlah oppa suka" katanya teruja. 

.

3 minggu berlalu dan tiada jejak yang Jungkook mahu mencariku. Mungkin dia tak tahu kewujudan tempat ini? Mungkin. Sebab tempat ini dikelilingi hutan . Bahkan aku pun tidak tahu masih ada orang tinggal di tempat seperti ini. 

"AREUM MENGELAMUN APA TUUU!!!" jerit yeonmi di telinga aku . 

"YAHHH" kepalanya diketuk perlahan. Perangai dia sebijik macam Jun Gi membuatkan aku kadang-kadang menganggap yang yeonmi ni dia. Sahabat kau kat manaa. 

"unniee yeonmi gurau jee lah. Janganlah serious sangat" mulut dimuncungkan sebolehnya . Eyy comel je

"yeonmiii!!! " jerit seseorang dari depan rumah.

"eo oppa ?!!! YAYYYYY EOMMAAAAA OPPA DAH BALIKKK!!"dipeluk jejaka itu . Tangan oppanya ditarik  .

"Areum unnie perkenalkan ni oppa yeonmi . Orang yang selamatkan unnie.Park Jimin. " katanya sambil menunjukkan eye smile menandakan dia gembira dengan kehadiran abangnya

>

"hi" sapa Jimin . Aku hanya mengangguk. 

"jadi apa awak nak cakap?" tanya Jimin dengan muka hairan

"kenapa awak selamatkan saya. Macam mana awak kenal tempat tu . Semua , saya nak tahu semuanya. " 

"sebenarnya, saya pernah nampak awak diseksa. " Jimin berkata

"h-how...."

"saya menyamar sebagai pengawal disitu untuk mendapat bekalan makanan . Kebetulan waktu itu semua pegawal diarahkan untuk jaga awak. Disebabkan kasihan saya bawa awak datang sini. " kata Jimin sambil melemparkan senyuman. 

"saya hargai kebaikan awak tapi awak tak kenal Jungkook . Dia boleh--"

"bunuh kami? Takkan . Dia takkan pernah tahu tempat ni dan kalau dia tahupun dia takkan berani datang kesini. Percayakan saya Areum. Saya akan lindungi tempat ni macam saya sayang nyawa saya. Jadi jangan ragu-ragu ya? "

[C] Bloody Kiss | JJKWhere stories live. Discover now