🌙sixteen

164 22 34
                                    

"AREUMMM BANGUNN!!!!!!" pipi tembam Areum ditampar kuat.

"eomma 5 minit"

"5 minit lagi kita MATI AREUM BANGUNNN "dengar sahaja perkataan mati terus bangun.

"apa kau mengarut ni Jun Gi? " tanya Areum yang masih mamai.

"J-Jungk-kookkkk!!!!!"Jun Gi panik. Riak wajahnya jelas menayangkan yang dia takut.

"Jungkook?" kepala Areum ligat membayangkan kejadian hidupnya yang lepas.

"No WAY! " matanya terbeliak.

Tangan Areum ditarik kuat menuju ke tangga.

PRANGG
(Bunyi kaca pecah)

"MANA AREUM AKU?!!!" mata kelabu itu mengesan sekelilingnya.

"Areum sayang" nada suara bertukar menjadi lembut. Senyuman yang terukir menandakan rindu terpapar .

Jungkook mula berlari ke arah Areum. Ingin melepaskan rindu. Hatinya resah tiba-tiba sahaja Areum juga hilang.

"jangan dekat! " Jungkook memberhentikan langkahnya. Hairan dengan riak wajah Areum seperti menahan marah.

"mulai harini aku taknak jumpa kau! Syaitan!!! " luah sepenuhnya hati Areum. Jun Gi terkedu.

Jungkook berdecit . Kini wajah yang penyayang sudah hilang. Digantikan dengan wajah yang bengis .

Jungkook perlahan merapati Areum sehingga jarak mereka terhapus .

"don't tell me yang kau dengar cerita mengarut dari syaitan munafik tu " Oxyjin yang menahan luka di perut yang berdarah dijeling sekilas.

..
.
.
.
.
.
.
.
.
.

7 years after 🕊️

Souffle pancake 🥞 dimakan tanpa perasaan . Sejak tidak berjumpa dengan Jungkook ni, dia rasa hidupnya makin kosong.

Rindu? Benci? Entah.  

"YOWWW HEE!!!" sapa satu-satuya kawan yang aku ada sekarang, Ji Eun. Nama panggilan aku tukar jadi Hee sekarang. Bukan lagi Reum . Sahabat dunia akhirat ,Jun Gi juga turut menghilang. Call, dm, message , twitter, semua tak jawab.

"why so sad babe?" Tanya Ji Eun sambil mencuri minumanku. 

"nothing lah babe. Haa tadi you nak shopping kan? " Bibir tersenyum teruja. 

misi menghabiskan duit bermula!

...

.

.

.

.

.

Badan direbahkan di atas sofa. Beg sandang ditanggalkan dan diletak ditepi. Penat teman Ji Eun shopping! Dia punya shopping setiap kedai singgah. Anak orang berada kan? 

"Areu- Hee dah balik?" Ibuku tersenyum manis. Tapi hanya dibalas dengan deheman. Waktu aku pulang ke rumah dahulu, dia seperti kurang mengedahkanku malah ditanya, " Buat apa balik? " . Harini baik pula. Entah apa yang merasuki.

[C] Bloody Kiss | JJKWhere stories live. Discover now