"Better kamu bawa balik sahaja adik kamu.Kaki dia terseliuh teruk ni.Nanti saya call abang sulung kamu suruh ambil kamu berdua sekali bawa dia pergi hospital,scan takut apa-apa berlaku kat kaki dia" Ujar Sir Kim selaku guru rawatan seusai dia merawat kaki Arin menggunakan ubat untuk kaki seliuh.
"Nae,kamsahamnida sonsaengnim" Taehyung menunduk badannya sedikit.
Setelah pintu bilik rawat ditutup oleh Sir Kim,kaki Taehyung melangkah menuju ke arah adiknya yang terbaring di atas katil.
"Weyh,kaki kau masih sakit lagi tak?"Soal Taehyung.Arin hanya mengangguk tanpa menoleh melihat Taehyung.Matanya hanya tertumpu pemandangan di luar tingkap dengan pandangan kosong.
Taehyung mengeluh.Dia melabuhkan punggungnya di atas kerusi bersebelahan dengan katil Arin.
"Arin...
"Yoongi dah tak sayangkan aku lagi ke,Taehyung?"
Taehyung mengetap bibirnya.Tangan Arin dicapai lantas diusapnya perlahan.
"Hiks!Oong...Oongi...d...dah...tak...sa...sayangkan Arin ke lagi?Hiks!"
Taehyung bangun dari kerusi lalu tubuh adiknya didakap erat.Dia mengusap belakang tubuh adiknya yang menangis teresak-esak di dalam pelukkan nya.
"Arin,hiks!Arin nak Oongi yang dulu.Hiks!Nak Oongi yang selalu rawat Arin bila Arin jatuh,nak Oongi yang selalu lindungi Arin bila dalam bahaya.Hiks!Arin nak Oongi yang dulu"
"Arin,dah lah tu.Jangan menangis" Pujuk Taehyung.
"Ta...tapi,sekarang dia dah tak sayangkan Arin.Hiks!Dia sayangkan Irene!Ta...tadi dia marah Arin sebab Arin tuduh girlfriend dia,hiks!Le...lepas ni,dah tak ada orang sayang kan Arin.Hiks!Semua be...bencikan... A...
"Jangan cakap macam tu,boleh tak?Siapa cakap tak ada orang sayangkan kau?Aku,Jimin,Jungkook,Jin hyung,Hyorin,kami semua sayangkan kau"
"BETUL TU!!!"
Arin dan Taehyung menoleh.Kelihatan,Jimin,Jungkook dan Hyorin menghampiri mereka dengan senyuman manis.
"Kami semua sayangkan kau,Arin.Ingat tu"
"Betul!Kau tak keseorangan.You have us.Susah senang,kita hadapi bersama"
"Nae,unnie.Unnie jangan cakap macam tu,kami semua sayangkan unnie.Unnie je yang nak berkawan dengan Hyorin,sentiasa beri semangat kat Hyorin.Unnie juga yang lindungi Arin dari geng Irene time diaorang buli Hyorin" Tubuh Arin didakap erat sambil mengusap tubuh belakang Arin.
Arin tersenyum kecil lalu memeluk tubuh Hyorin dengan erat.
"Thanks,Hyorin.Kau je kawan baik perempuan yang aku ada.Dan thanks juga Jimin,Jungkook dan juga abang aku yang annoying sangat tapi sentiasa support aku" Arin memandang Jimin,Jungkook dan Taehyung sambil tersenyum.
"Ah,tak ada apa-apa lah.Dah, dah.Jangan buat drama pula kat sini nak menangis"
Mereka semua tergelak.Arin memandang wajah mereka satu persatu lalu tersenyum kecil.
"Arin.Abang kamu dah sampai" Ujar Sir Kim.
"Ok jom Arin.Beg kau biar aku pegang" Ujar Hyorin seraya mengambil beg Arin.
"Ok.Siapa nak dukung Arin?" Soal Jungkook.
"Uf!uf!Jimin nak!Jimin nak!Jimin nak dukung Arin!" Jimin melompat kecil dengan tangan nya diangkat tinggi-tinggi.
"Ah!Tak payah.Biar aku je dukung.Kau tu dah lah pendek.Kang bergolek korang berdua,makin teruk kaki Arin" Bantah Taehyung.Tubuh Arin didukung lalu dibawa keluar dari bilik rawat tersebut.
"Hiks!Paiti dia cakap Chim pendek.Hiks!Chim sado ok?Majuk ah gini!Hurm!" Jimin duduk di atas lantai dengan bibirnya termuncung siap berpeluk tubuh lagi.
"Yah!Hyung!Cepatlah!Tinggal kang!" Panggil Jungkook siap bercekak pinggang lagi.
"Shireo!" Jimin memalingkan wajahnya ke arah tempat lain.
Jungkook mengeluh.Dia terpaksa melakukan cara ni!
"Pergilah!....YAHHH!!!KOOKIE!TURUNKAN CHIM!IH!IH!TURUNKAN CHIM!!!" Jimin memukul belakang tubuh Jungkook di saat Jungkook memikul tubuh Jimin serupa memikul guni beras.
PAK!!!
"ARGH!CAKITLAH,KOOKIE!JANGAN PUKUL PUNGGUNG GEBU CHIM!HIKS!OMMA!!!"
Jungkook tidak mempedulikan pukulan Jimin di belakang tubuh nya malah terus berjalan keluar dari bilik rawat.Bukan nya sakit pun.
Jimin pula hanya pasrah dengan dirinya yang dipikul serupa guni beras.
[TBC]
Annyeong guys!
Dh lama I tak update.Hiks!Idea Linda Makin menjunam jatuh ke dasar laut yang paling dalam.Hiks!
Minggu depan dah nak sekolah kan?
So maksudnya minggu depan author balik ke asrama semula.Mungkin author akan hiatus selepas ni sebab sekarang ni Linda dah Form 5,nak ambil SPM.So Linda mungkin akan start busy minggu depan.So Linda akan sedaya upaya marathon untuk update sebelum Linda hiatus.
Bagi sesiapa yang negeri diaorang yang PKP,Linda cuma nak pesan Stay safe,stay healthy,Jaga jarak sosial.Jaga diri korang.Kita Jaga Kita.Bagi negari PKPB,PKPP,yg dahnak start sekolah,welcome back to school.Jaga jarak,jangan peluk ii dengan kwn ii.
Linda punya negeri PKPP.So maksudnya,Linda start sekolah minggu depan.Hiks!Bye ii guys!
So sesiapa yang masih belum kenal Linda lagi,mehlah Kita kenal.
Nama:Monica Linda
Nama panggilan:Linda,Mon,Ika
Umur:17 tahun(Batch 04)
Berasal dari:Sarawak
Keturunan:Bidayuh(Land Dayak)
Agama:Kristian(RC)Huhue!
YOU ARE READING
[H]Our First And Last Love •MYG•
FanfictionKisah persahabatan,Arin dan Yoongi merupakan sahabat karib dari kecil sehingga remaja.