Arin POV
Sudah cukup seminggu,aku sudah dapat berjalan seperti biasa.Hari ni,aku hanya memakai baju T-shirt berwarna hitam bersama dengan jeans biru koyak bahagian lutut.
"OPPPA!!!"
"NAE?!"
"ARIN KELUAR DULU!"
"PERGI MANA?!"
"SAJA JALAN-JALAN!BOSAN!
"HAH YELAH!HATI-HATI!"
Terkocoh-kocoh aku memakai kasut sebelum aku melangkah keluar dari perkarangan rumah ku.
Hari ni,aku bosan gila nak mampus.So,nak tak nak, terpaksa lah aku merajinkan diri untuk berjalan memandangkan aku sudah beberapa hari berkurung dari rumah.Sudah berlemak punggung aku asyik duduk je tak berjalan.
Nak ajak Jimin dengan Jungkook jalan-jalan, diaorang busy.
Nak tahu busy apa?
Busy dengan kekasih dia.
Tapi kekasih diaorang ni lain sikit.
Kekasih diaorang dengan si PS4.
Main game tak ajak!Bila aku nak join diaorang, diaorang tolak aku sementah-mentahnya.
Nak tahu diaorang cakap apa?
"Kau noob tak payah nak main!"
"Ni game lelaki,bukan perempuan.Kerja perempuan,kemas rumah,memasak"
Hah!Tu lah alasan diaorang.
Apa?Ingat perempuan tak boleh main game lelaki ke?
Perempuan jaman now!Lebih terer dari lelaki.Main PUBG,FREEFIRE,LIFE AFTER,MOBILE LEGEND.
Jangan pandang rendah dengan perempuan.Kadangkala, perempuan ni lah lebih pro berbanding dengan lelaki.
Betul tak girls?!
Nak ajak Taehyung,lagi lah!Dah tengahari,masih lagi terbongkang tidur melintang kat atas katil.Dengan air liur meleleh kat bahagian tepi bibir.Habis terlakar peta kat atas bantal dia.Apa lah yang dia buat semalam sampai dah tengahari,masih lagi buat peta kat atas katil.
Aku harap lah dia tak terkejut sebaik sahaja dia bangun nanti.Hehe!
Taehyung POV
"Good mor.....ARGHHH!!!SIAPA YANG PERGI CONTENG MUKA PELOLES AKU NI?!!!NI MESTI KERJA ARIN!ARGGHH!!!!SIAP KAU ARIN!!!AKU DAPAT KAU,AKU SMACK DOWN KAU CUKUP-CUKUP!!!DAH LAH GUNA PEN PERMANENT!!!TAK GUNA PUNYA ADIK!!!"
End Taehyung POV
Huhu!Doa-doakan saya selamat!Dah ah aku conteng muka dia guna pen permanent!Susah nak padam.
Mati lah aku!
Siapa kat sini pandai buat keranda,bagitahu saya kerana saya mahu order keranda untuk persiapan saya nanti.Bak kata pepatah,sediakan payung sebelum hujan.
Tapi ni lain sikit.Bak kata Arin yang comel plus bijak ni, sediakan keranda sebelum menempah maut.Hikhik!
Kalau translate dalam bahasa English,prepare your coffin before you book your death.
Broken English detected!
Sedang aku berjalan,mata ku tertumpu ke arah satu notis kertas yang ditampal di depan kedai cafe di situ.
Huwargh!!!Ni notis kerja jawatan kosong weyh!!!Wah,aku nak apply!!! Memandang kan kerja ni memerlukan pekerja part time sesi petang,boleh lah aku cari duit.
Aku masuk ke dalam kafe tersebut lalu aku menuju ke arah kaunter pembayaran,ingin menanya pekerja tersebut.
"Erm,sorry menganggu.Nak tumpang tanya.Masih kosong tak jawatan yang korang tulis kat notis yang korang tampal kat depan sana?" Soal ku ramah.
"Ouh, masih kosong.Kamu nak apply kerja ke?" Soal pekerja tersebut ramah.Aku hanya mengangguk kan kepala ku.
"Ouh,tunggu sebentar ya?Saya panggil pemilik kedai ni dulu" Pekerja tersebut berlalu masuk ke bahagian dapur.
Tidak lama kemudian,muncul seorang jejaka keluar dari bahagian dapur bersama dengan apron yang tersarung di tubuhnya.
"Hai.......
Jejaka tersebut berhenti.Senarai barangan order yang dipegangnya terjatuh ke lantai.Begitu juga dengan Arin.Kedua-duanya terkedu.Masa seakan-akan berhenti.
Tidak semena-mena, air mata Arin mula menitis seraya menekup mulutnya terkejut.Tidak menyangka,orang yang disangkakan mereka tiga beradik hilang tidak ditemui kini berada di depan matanya sendiri.
"Oppa"
"Arin"
[TBC]
Annyeong!
Weyh sorry!Part ni sikit je.And mesti readers tahu Kan siapa gerangan yang membuatkan Arin terkejut.Hoho!
Mian for late update.Author terlampau busy dngn class online.And the second is,author kehilangan idea untuk part ni.Hiks!
Nah mini love untuk korang sbg tanda maaf Linda late update 😔🙏💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜
YOU ARE READING
[H]Our First And Last Love •MYG•
FanfictionKisah persahabatan,Arin dan Yoongi merupakan sahabat karib dari kecil sehingga remaja.