Bab 22

56 15 4
                                    

"YAH TAEHYUNG!!!!SINI KAU!DASAR ADIK TAK GUNA!HABIS MAKANAN YANG AKU MA....

TING!TONG!

Jin yang sedang mengejar Taehyung dengan senduk pink di tangan nya berhenti sebaik sahaja telinganya menangkap bunyi loceng pintu.

Kakinya melangkah menuju ke pintu lalu membukanya.

"OPPA!!!"

Nyaris ingin mencarut Jin di saat Arin menyerbu masuk ke dalam pelukkan nya.

"Eh,Arin?Awalnya balik?Eo,siapa lelaki yang kat dalam kereta tu?"

Soal Jin.Dan seketika,dia terkedu apabila insan yang selama ni mereka fikir hilang tidak dapat ditemui keluar dari kereta menuju ke arahnya.

"Nam...Namjoon?"

"Hyung" Namjoon terus memeluk tubuh Jin yang pendek sedikit dari dia.

Air mata Jin mengalir deras keluar dari tubir matanya sebelum dia membalas kembali peluk kan Namjoon.

Arin tersenyum kecil melihat mereka berdua.

"Kau pergi mana selama ni,Joon?Puas kami semua cari kau selama ni" Soal Jin setelah peluk kan mereka terlerai.

Namjoon hanya mengeluh lalu tersenyum tipis.

"Panjang ceritanya hyung.Nanti Joon cerita.Sekarang ni,mana Taehyung?Joon nak tengok adik lelaki Joon"

"Kat....."

"Hiyong!Sapo kat uar tu?PURFFF!!!"

Taehyung yang sedang mengunyah nasi goreng muncul di sebelah Arin yang berada di pintu utama terkejut dengan kehadiran Namjoon lalu tersembur sehingga terkena wajah Arin.

"YAH! TAEHYUNG!!!"

"HYUNG?!"

Namjoon tersenyum lalu mendepakan kedua-dua tangan nya.

"Dorawa"

Tubuh Namjoon dipeluk erat lalu melepaskan tangisan nya di bahu Namjoon.

"Hiks!Mana hyung pergi selama ni?"Soal Taehyung tersedu-sedu.Namjoon hanya tersenyum kecil lalu mengusap belakang tubuh Taehyung.

"Nanti hyung cerita.Yang penting sekarang ni kita dah bersatu semula"

"Jom hugie hugie sekalian.Family hug!!!"

Mereka berempat berpelukkan erat lalu ketawa.Setelah beberapa minit,mereka meleraikan pelukkan mereka.

"Dah!Jom masuk.Joon lapar"

Jin mengeluh

"Makanan semua dah habis lah Joon.Salahkan si adik laki kau ni,dia bantai semua makanan yang aku masak sampai habis" Ujar Jin lalu dijelingnya Taehyung.

Taehyung hanya tersengih.

Namjoon hanya ketawa kecil.

"Joon gurau je lah.Ada makanan yang Joon tapau tadi kat dalam kereta.Arin,pergi am...

"MAKANAN?!YEAY!!!WAIT FOR ME MY LOVE!!!I WILL GET YOU!!!"

Jin menepuk dahinya kuat melihat Taehyung berlari sepantas kilat menuju ke kereta Namjoon.

Pantang orang sebut makanan,terus pecut pergi ambil makanan berlari macam tak cukup tanah.

Manakala Arin pula pasrah dengan perangai abangnya yang tidak semenggah itu.Nak je dia cabut kepala dia lepas tu masuk dalam beg.

"Dasar budak alien,baru tadi jak dia melahap makanan Jin oppa,masih lagi lapar.Tak padan dengan badan kurus"

___________________

"Ouh,jadi kau sekarang ni tengah jaga cafe ayah angkat kau lah?" Soal Jin

Namjoon hanya mengangguk.

Jin terdiam.Dia berasa bersyukur dan berterima kasih kepada arwah mak ayah angkat yang menyelamatkan Namjoon.Kalau tak,mungkin Namjoon tak wujud sekarang.

"YAH!TAEHYUNG!!!BAGI BALIK KEK COKLAT AKU!!!"

"BLEWK!TAK NAK!KEJARLAH!KEJARLAH!"

"YAH!BAGI BALIK LAH BODOH!SINI KAU!JANGAN LARI LAH!!!"

Jin menepuk dahinya manakala Namjoon ketawa kecil melihat telatah Arin yang sedang mengejar Taehyung dengan batang penyapu di tangan nya.

"Memang macam ni ke Arin dengan Taehyung kat rumah?"Soal Namjoon.

"Haah.Pening kepala hyung jaga dua orang beruk tu.Memang setiap hari selalu bergaduh" Ujar Jin sambil mengurut pelipis dahinya

"Kesian hyung aku ni.Ouh ya hyung!Arin nak apply kerja kat cafe Joon.Cuma dia belum minta izin dari hyung takut hyung tak benarkan dia kerja.Tu dia minta tolong dari Joon tanya hyung"

"Boleh je dia kerja.Asal kan kerja halal.Bukan kerja haram.Memang hyung tak izinkan lah" Ujar Jin.Cawan kopi dicapai lalu dihirupnya sedikit sebelum cawan tersebut diletakkan kembali di atas meja.

"ARIN!!!" Panggil Namjoon

"YA OPPA?!" Sahut Arin dari tingkat atas.

"TURUN SEKEJAP!DAH DAH LAH KEJAR TAEHYUNG TU!"

"BAIK!JAP!"

Kelihatan kelibat Arin berlari turun dari tangga lalu menuju ke arah Namjoon dengan Jin.

"Ada apa oppa?"

"Oppa benarkan kamu bekerja" Ujar Jin.

"OPPA BENARKAN?!YEAY!!!GUMAWO OPPA!!!"

Arin menyerbu masuk ke dalam pelukkan Jin.Jin ketawa kecil lalu rambut Arin diusapnya lembut.

"Mulai esok,lepas balik sekolah,oppa akan ambil kamu dari sekolah sekali terus pergi kafe" Ujar Namjoon.

Arin mengangguk sebelum tubuh Namjoon pula dipeluknya.Namjoon mengusap lembut rambut Arin lalu tersenyum kecil.

________________

Other POV

"Aku sayangkan kau,Arin.Soon you will be mine"

TBC

Mian late update.Author kehabisan idea.Asal makin hari,makin hambar ff NI😔

Ouh ya,Linda sebenarnya nak buat group WhatsApp untuk ff ni supaya senang Linda nak update ff Linda kat group WhatsApp.Sekali Linda nak juga berkenalan dengan korang.Kalau korang nak promote ff korang kat dlm group pun boleh😊

Tu je lh Linda nk ckp.K bye👋

[H]Our First And Last Love •MYG•Where stories live. Discover now