Bab 10

80 33 19
                                    

"Eh,Jimin,Arin?Korang pun ada kat sini?"

Arin hanya mengetap bibirnya diam di saat mata dia bertembung dengan sepasang mata kucing milik Yoongi.

"Oh,Irene,Yoongi.Haah.And guess what?We are officially couple!Kan baby?" Rangkulan di pinggang Arin dieratkan sebelum bibirnya mengucup pipi Arin geram.

Arin menjeling Jimin dengan wajah datar.Diikutkan hatinya,dah lama si anak itik terbantut ni di terajangnya tapi disebabkan Irene dan Yoongi ada di depannya.

"A....nae.We officially couple!Yeayy!!!" Tubuh Jimin dipeluk erat dan matanya terkedu melihat wajah datar Yoongi yang menatap mereka dengan tajam.

"Jinjja!Baguslah!Ok lah kami pergi dulu.Bie,jom!"

Tangan Yoongi ditarik meninggalkan Jimin dan Arin.Sempat mata Arin dan Yoongi bertemu sebelum Yoongi memutuskan tautan mata mereka.

Jimin hanya mengeluh kecil melihat Arin yang dari tadi menunduk kepala,cuba menahan tangisan yang ingin keluar dari tubir matanya.Bahu Arin ditepuk.

"Arin...

"Huh?"

"Kau....menangis?"

"Aku?Menangis?Pfft!Buahaha!Tak adalah.Mana ada aku menangis.Mata aku masuk habuk.Macam budak kecil kalau menangis"

"Aku tahu kau menangis.Jangan nak tipu aku"

Arin yang tadi ketawa palsu serta-merta diam sebelum mengeluh kecil.Air mata yang bergenang di tubir matanya diseka laju.

"Jom balik,Jimin.Aku penat"

Arin melangkah longlai menuju ke pintu keluar funfair.Jimin hanya menatap tubuh Arin sayu sebelum dia mengikuti Arin dari belakang.

_____________________


Yoongi melangkah pulang ke rumahnya sesudah dia menghantar Irene pulang ke rumah gadis tersebut.

Mata sepet miliknya dipejam rapat,cuba menyingkirkan ingatan Jimin yang merangkul pinggang Arin dengan erat di funfair tadi.

Paling membuatkan dia sakit hati adalah di saat Jimin menguncup pipi gebu Arin membuatkan dia nyaris ingin menumbuk wajah Jimin.

Aish Yoongi?!Asal kau ni?Biar kan lah diaorang tu nak dating ke apa?Yang kau nak menyibuk,apasal?

Tapi kenapa?

Kenapa hati aku sakit?

Aku tak tahu apa kah perasaan ni.Hati aku amat sakit melihat kemesraan Jimin dengan Arin di funfair tadi.

Ke....

Aku cemburu?

Aish!Merepek kau Yoongi!Kau dah ada Irene,buat apa nak cemburu?Kau just anggap Arin sebagai kawan kau je.

Aish!Serabut otak aku!

Tin yang berada di depannya disepak dengan penuh geram sehingga terkena seekor kucing jalanan berwarna hitam yang sedang lena tidur di atas tong sampah.

"Meow!Grrr!"

Yoongi tidak mempedulikan tatapan mata tajam milik kucing tersebut lalu berlalu menuju ke rumahnya.

________________

"Arin dah balik"

Jin yang sedang menonton drama di kaca TV menoleh.

"Eh?Adik dah balik"

Arin melangkah menuju ke arah Jin yang duduk di atas sofa lalu melabuhkan punggungnya di sebelah Jin.Tubuh abangnya didakap erat.

"Hei,kenapa ni,hurm?" Terkejut Jin apabila adiknya memeluknya secara tiba-tiba.Rambut lurus milik adiknya diusap dengan penuh kasih sayang.

"Tak ada apa-apa.Arin cuma rindu dengan oppa" Ujar Arin sambil memeluk tubuh abangnya erat.

Jin terkekeh kecil sambil mengusut rambut adiknya.Dasar adik manja.

"Kenapa ni?Ada masalah ke?Ke ada masalah dengan Jimin?Dia ada buli adik ke tadi?Beritahu oppa.Nanti oppa babap ontot dia" Ujar Jin dengan nada gurau.Arin turut terkekeh ketawa.

"Mana ada.Jimin tak buli adiklah.Dia baik tadi belanja adik makan cotton candy lima bungkus"

"Aigoo,kan oppa dah cakap jangan makan benda manis waktu malam.Nanti susah adik nak tidur nanti"

Arin ketawa kecil.Dah agak dah abang dia akan membebel jika dia makan benda manis waktu malam.Bertuah dia memiliki seorang abang yang bekerja sebagai doktor.

Namun seketika,wajah Arin kembali muram sambil mengentel hujung baju t-shirt nya.Jin yang perasan dengan perubahan adiknya menepuk bahu adiknya.

"Hei,asal tiba-tiba muram ni?" Soal Jin.

"Huh?Hmm,tak ada apa-apa lah.Arin cuma penat je.Arin masuk bilik dulu.Good night,oppa"

Pipi Jin dicium sekilas sebelum kakinya melangkah naik tangga menuju ke biliknya di tingkas atas.Jin hanya menghantar pemergian adiknya dengan wajah sayu.

Jin mengeluh kecil sebelum dia mematikan televisyen menggunakan remote control.Dia menutup suis lampu ruang tamu sebelum kakinya melangkah menuju ke biliknya di tingkat bawah.











[TBC]

[Siapa yang ada abang,author nak tanya satu je soalan.Best tak ada abang?]




[H]Our First And Last Love •MYG•Where stories live. Discover now