"Hiks,oppa! Oppa pergi mana selama ni?Hiks!"
Lelaki tersebut memeluk Arin yang menangis tersedu-sedan di dada bidangnya sambil mengusap rambut Arin,adiknya.
Ya!Seperti mana yang korang sangka,dia adalah Namjoon.
"Yah,dik!Jangan lah menangis!Buruk muka.Dah macam beruk dah kau"Ujar Namjoon berseloroh.
PAK!!!
"NAK GURAU TU AGAK-AGAK LAH!ORANG TENGAH BERSENDU,KAU PERGI BERGURAU PULA!AKU TAMPOR HANG SATGI,TAK PASAI PASAI TERTELENG KEPALA TU SENGET!"
Namjoon mengusap pipinya yang sakit akibat ditampar oleh Arin.
Fuh!Sakit sia!
Perempuan kalau tampar memang bisa dia tu kalah bisa ular.Pedih doh!
"Lah,oppa gurau je.Tu pun nak tampar" Ujar Namjoon seraya mencebik.
"Sorry.Tu lah.Siapa suruh cakap Arin cam beruk?Memang hadiahnya penampar lah jawabnya.Oppa dengan Taehyung kan sama je perangai.Nasib baik sayang kalau tak,Arin humban korang dalam laut"
Bebel Arin.Namjoon hanya tergelak kecil seraya menarik rambut toncang Arin.Comel melihat Arin membebel dengan rambut bertoncang dua.
Nak humban orang konon!Badan kecil macam tu ke nak humban orang yang berbadan besar?
"Yaish!Jangan lah!"
"Cakap pasal Taehyung,oppa rindukan dia.Dia macam mana?Sihat?"
"Sihat.Tapi tu lah.Perangai makin hari makin menghanat.Suka sangat kacau Arin.Dah lah dia cakap Arin gemuk macam tupai.Eee,tupai comel apa?Dia tu lagi lah.Kurus cam lidi"
Namjoon hanya tersenyum kecil lalu mengelengkan kepalanya.Sudah masak dengan perangai kedua-dua adiknya yang memang dari kecil suka sangat bergaduh namun saling menyayangi dan melindungi di antara satu sama lain.Dah serupa belangkas bila rapat.
"Jin hyung pula?"
"Sihat.Cuma dia sejak kebelakangan ni selalu sibuk dengan kerja dia kat hospital.Kadangkala dia balik,kadangkala dia tak balik.Dia tidur kat hospital.Bila balik time pagi pun sekejap,nak sediakan sarapan untuk Arin dengan Taehyung.Dia macam ni since kedua-dua ibu bapa kita meninggal termasuk kehilangan oppa sekali"
Namjoon mengeluh.Masih segar lagi di ingatan nya bagaimana kereta mereka bertembung dengan lori balak sehingga kereta mereka jatuh menjunam ke dalam gaung.
Sungguh,dia berasa menyesal kerana meninggalkan ibu bapanya yang masih tersepit di dalam kereta.
Masih ingat lagi di ingatan nya senyuman terakhir kedua-dua ibu bapanya,siap berpesan supaya menjaga kedua-dua adiknya dan juga hyungnya sebelum kereta tersebut meletup di depan matanya sendiri.
Bagaimana dia boleh mempunyai kafe sendiri?
Kafe yang dijaganya sekarang ini milik ayah angkatnya,Lee Eun Hyung.
Dia ingat lagi di saat dia berjalan tanpa hala tuju di jalan raya yang lenggang,dia hampir dilanggar dengan Tuan Lee,yang merupakan ayah angkatnya.Tuan Lee lah yang membawanya pulang,memberinya makan,serta menjaga dia dengan penuh kasih sayang sehingga Tuan Lee mengambil keputusan ingin mengambil Namjoon sebagai anak angkatnya.Tuan Lee mempunyai isteri namun isterinya sudah meninggal akibat kemalangan jalan raya.
Setiap hari,Namjoon akan mengikut ayah angkatnya menguruskan perniagaan di kafe iaitu milik ayah angkatnya.Selepas balik dari sekolah,Namjoon terus singgah ke kafe ayah angkatnya,membantu ayah angkatnya menguruskan kafe.
Sehingga lah Namjoon berumur 21 tahun,Tuan Lee menghembuskan nafasnya yang terakhir akibat penyakit barah usus.Di saat itu,hanya tuhan sahaja yang tahu betapa pilunya perasaan dia.
"Oppa?"
Namjoon yang tadi mengelamun terus tersedar di saat Arin melambai tangan nya di muka Namjoon.
"Huh?Hah?Apa yang Arin nak cakap tadi?Sorry,oppa mengelamun tadi"
"Mengelamun apa? Girlfriend eh?" Arin tersengih seperti kerang busuk.
"Eh?Mana ada?Oppa just fikir pasal bilangan stock kat dalam kafe ni.Ada yang dah habis stock"Ujar Namjoon cuba berdalih.
"Ceh!Ye lah tu!Oppa,Arin nak kerja kat sini boleh?"Ujar Arin cuba memujuk Namjoon.
"Tak payah lah.Arin just study,ok?Biar oppa dengan Jin hyung yang cari duit untuk Arin dengan Taehyung sekolah,nae?"
"Halah!Tapi Arin nak kerja!Please lah oppa.Arin nak kerja!Kerja shift petang pun jadilah!Alah oppa please lah.Arin nak kerja!Arin nak kerja!"
Bahu Namjoon digoyangnya ke kiri kanan membuatkan Namjoon berasa pening.
"Yah!Pening kepala oppa!Yelah,Arin boleh kerja kat sini"
"Yeayy....
"Tapi!Minta izin dari Jin hyung dulu!Baru boleh kerja!"
"Alah" Arin mencebik bibirnya.
Jangan haraplah Jin nak bagi aku kerja.Pernah hari tu,aku cakap yang aku nak cari kerja,nak tahu lepas tu apa yang terjadi?
Nak pecah gegendang telinga aku dengar dia dok berceramah depan aku dengan sudip di tangan nya.Kalau aku menyampuk,sudip pink kesayangan dia tu lah yang dia guna untuk pukul kepala aku.
Sadis hidup seorang Kim Arin.
Namjoon hanya tergelak kecil.Rambut Arin diusapnya lembut.
"Oppa!Boleh tak kalau ikut Arin balik?Mesti Jin oppa dengan Taehyung oppa happy nampak oppa"
Namjoon hanya tersenyum namun di dalam hatinya berasa risau dan gugup.Apa reaksi diaorang berdua nanti apabila nampak dia?
T to the B to the C to be Continue!
Heyyo guys!
Miss me!😔💜
Mian lately NI Linda busy.Yeah,even Linda tak ambil SPM tahun ni,Blum pasti lagi bila SPM 2021 menduduki peperiksaan.
Untuk sesiapa yang take exam SPM tahun ni,Linda just nk ckp,gudluck!💜Hope you can pass your exam!Mlm ni tidur awal,jangan tidur lambat.Tak pasal ii time exam mengantuk.Time pagi pun ambil sarapan,jangan tak sarapan takut time exam nanti korang lapar,terus tak fokus nak jawab exam.
Tu sajalah Linda nk ckp.And thanks juga for support ff aye yg xlh seberapa yini.Hiks!
FF ni dhnk mencecah 1K sudah.Gumawo guys!I love you so much😀💜💜💜💜💜
YOU ARE READING
[H]Our First And Last Love •MYG•
FanficKisah persahabatan,Arin dan Yoongi merupakan sahabat karib dari kecil sehingga remaja.