Bab 5

73 33 7
                                    

"Arin!!!"

"Eo?Jimin?"

Kelihatan Jimin berlari ke arahnya.Jimin memegang kedua-dua lututnya dengan nafas yang tercungap-cungap.

"Yah!Kau dah kenapa ni Jimin?"Ujar Arin sedikit cemas apabila Jimin terbatuk kecil.Jimin membuat tanda ok sebelum tersenyum kecil.

"Aku ok.Jom.Kita masuk kelas" Tangan Arin dicapai lantas mereka berdua masuk ke dalam kelas.

Ouh ya,Jimin dan Arin merupakan sahabat baik juga.Umur mereka sama jadi mereka juga merupakan satu classmate.

"Jimin,kau dah siap homework matematik kah?"

"Dah,kenapa?Hah aku tahu ni.Ni mesti nak pinjam buku aku kan?Hah no no no!Buat sendirilah.Kau kan pelajar yang paling pandai dalam kelas ni" Protes Jimin.

"Alah!Bolehlah Jimin.Please.Bantulah kawan kau yang comel lagikan cute miut ni.Nanti aku spon kau lah.Lagipun semalam aku tak sempat buat kerja sekolah semalam sebab tertidur" Ujar Arin seraya tersengih.

Jimin hanya mengelengkan kepala seraya buku latihan matematik diambil lantas diletak di atas meja Arin.

"Nah.Janji ah.Balik sekolah nanti aku nak kau spon aku milk bubble tea" Ujar Jimin

"Okey!Thank you,Jimin!" Arin mencapai buku matematik Jimin lantas menyalin jawapan dari buku latihan Jimin.

Jimin pula hanya merenung setiap wajah Arin.Cantik.Arin mempunyai hidung yang sedikit muncung Dan memiliki anak mata berwarna biru kerana ibunya merupakan seorang warganegara Australia mix Korean manakala ayahnya pula warganegara Korea.

Jujur dia katakan,dia juga mempunyai perasaan terhadap Arin namun dia terpaksa kuburkan kerana dia tahu di dalam hati Arin hanyalah untuk Yoongi sahaja.Dia juga melihat Arin menangis teresak-esak melihat Yoongi berciuman dengan Irene membuatkan hati dia sakit.

Dia sedaya upaya akan berusaha untuk mengubat hati Arin yang terluka.Walaupun dia tidak dapat memiliki perasaan Arin,namun dia sebagai kawan baik Arin akan melindungi Arin.

———————

"Hah jom.Hari ni aku spon.Kau nak pergi kedai mana?"

"Yeay!Arin spon!Kita pergi tempat kedai cafe yng selalu kita lepak jom"

Jimin dan Arin melangkah masuk ke dalam kedai cafe tersebut.Secara tiba-tiba,mata Jimin tertumpu melihat pasangan kekasih yang sedang bermesraan di hujung sana.Siapa lagi kalau bukan Yoongi dengan Irene.

"Err,Arin.Tiba-tiba aku terasa nak makan burger lah pula.Jom kita pergi kedai kat sana"

"Eh?Tadi cakap nak bubble milk tea?"

"Alah,aku rasa tiba-tiba craving nak makan burger pula.Alah jomlah.Kau tak kesian ke tengok aku ni?"Ujar Jimin sambil pout bibirnya.

"Hmm yelah yelah.Jom"

Jimin segera menarik tangan Arin keluar dari cafe tersebut.Dia tak sanggup lagi melihat Arin menangis hanya disebabkan Yoongi.

Yoongi POV

Eh?Bukan ke tu Jimin dengan Arin?

Aku melihat Jimin memegang tangan Arin lantas mereka berdua keluar menuju ke kedai burger.

Entah kenapa hati aku tiba-tiba berasa sakit apabila melihat Arin bergelak ketawa dengan Jimin.Dan Jimin memeluk bahu Arin dengan erat seperti pasangan kekasih.

[H]Our First And Last Love •MYG•Where stories live. Discover now