"Arin ah!!!"
Arin menoleh.Kelihatan Yoongi mengejarnya dari belakang.
"Yah!Asal tak tunggu?!" Ujar Yoongi sedikit mencebik.Arin tidak mempedulikannya malah meneruskan perjalanannya.
"Yah!Asal kau palau aku?!" Tangan Arin dicapai Yoongi.Arin merentap kembali tangannya dengan kasar membuatkan Yoongi terkedu.
"Don't touch me!Aku tak nak Irene salah faham!" Ujar Arin sedikit marah.Yoongi berdehem.
"Ya,aku lupa.Sorry"
Arin berdehem sebelum berjalan meninggalkan Yoongi.Terkedek-kedek Yoongi mengejar Arin.
"Arin,kau tak tahu ke semalam hari apa?"
"Hari apa semalam?Entah aku tak tahu"Ujar Arin acuh tak acuh.
"Alah,sampai hati tak ingat birthday kita" Ujar Yoongi sambil pout bibirnya.Arin hanya mengendahkan Yoongi lantas pergi meninggalkan Yoongi.
Sejujurnya,hatinya berdegup kencang di saat melihat wajah comel Yoongi tadi.Serta-merta,Arin mengeleng kepalanya.
"Kau kena lupakan dia Arin.Haish" Keluh Arin kecil lantas kakinya melangkah laju menuju ke kelasnya.
Yoongi POV
"Apa hal pula budak si Arin ni?Datang period ke apa?" Omelku sendirian.
"Oppa!"
Irene memeluk ku erat dari belakang.
"Eo?Baby?Baby buat apa kat sini?"Soalku hairan.
"Sekolah lah.Apa lah oppa ni.Dah nampak I pakai baju sekolah,of course lah pergi sekolah" Bebel Irene sambil memuncung bibirnya.Aku ketawa kecil lantas bibirnya aku kucup sekilas.
"Nae,arrasseo.Wae pakai baju ketat-ketat ni?Tukar baju lain" Arah Yoongi.Dia tidak suka melihat buah hati kesayangannya memakai baju uniform terlampau ketat sehingga menampakkan bentuk tubuh Irene.
"Biarlah I pakai baju suka hati pun.Dah jom,teman I pergi kelas I"
Yoongi hanya mengeluh lantas mengikut Irene dari belakang.
__________
"Kau okey tak ni Arin?"
Arin hanya mengangguk.Jimin duduk di sebelah Arin sambil melihat Arin yang sedang mendengar lagu yang dipasang dari Iphonenya menggunakan earphone.
"Tapi aku nampak kau macam tak okey jak?Kau okey tak ni?"Soal Jimin lagi.
"Aku okey.Don't worry"Ujar Arin sedikit mendatar.Jimin hanya mengeluh kecil.
Secara tiba-tiba...
"Hello ladies and gentlemen!" Jungkook menjerit nyaring sambil melangkah masuk ke dalam kelas mereka.Kakinya melangkah laju menuju ke meja Jimin dan Arin.
Jeon Jungkook.Nama sahabat karib Arin yang sentiasa berada di sisi Arin selain Jimin.Mereka bertiga berkenalan since sekolah menengah.
"Woi!Senyap bodoh!Orang tengah belajar!" Marah Jimin.Jungkook hanya tersengih.
"Hehe.Sorry.Alolo,janganlah marah.Dah tak comel dah hyung ketot aku ni" Ujar Jungkook dengan tangannya mengusap puncak kepala Jimin.
Ewah,ewah.Sedap betul dia panggil aku ketot.Aku sumpah dia ketot bila dah tua,baru tahu.Jimin tidak mengendahkan Jungkook lantas membuat kerja sekolah Matematiknya yang tergendala.
"Arin,petang nanti ada perjumpaan Taekwando pukul 2 petang.Tunggu aku nanti kat depan kelas aku" Ujar Jungkook.
"Ok"
"Weyh,Arin.Tadi aku nampak....
Belum sempat Jungkook menghabiskan ayatnya,Jimin menekup mulut Jungkook laju.
"Wui!Afufufufu!!!"
"Nampak apa?"Soal Arin hairam.Jujur,dia tak faham dengan dua orang beruk di depannya.
"Tak ada apa-apa.Jungkook ni hah,dia nampak IU idol dia tu datang sekolah tadi.Tu yang dia excited nak cerita kat kau yang IU ada kiss dia tadi.Ouh yah,Jungkook!Jom teman aku pergi tandas.Aku dah tak tahan ni!"
Usai berkata,Jimin mengheret tubuh Jungkook keluar dari kelas.Arin hanya mengelengkan kepalanya lantas memyambung kembali membuat kerja sekolahnya yang tergendala.
_______
"Woi!Hyung asal tutup mulut a....
"Shuh,shuh!Jangan bisinglah woi" Jimin meletak jari telunjuknya di bibir Jungkook dengan separa berbisik.
Jungkook ni kalau bercakap,memang kuat macam baru tertelan mikrofon.
"Asal hyung tutup mulut aku tadi?"Soal Jungkook dengan nada berbisik.Jimin mengeluh.
"Please.Jangan cerita apa yang kita nampak tadi kat Arin time pagi tadi.Aku tak nak dia menangis lagi"
Jungkook hairan
"Asal pula?Wait!Jangan cakap yang dia...
"Yes,she's fall in love with Yoongi hyung"
"YAH!!!SERIOUS LAH!!!"
Jimin segera menekup mulut Jungkook laju apabila sekali lagi Jungkook menjerit.
"Sekali lagi kau menjerit,aku sumbat meja dalam mulut kau" Ujar Jimin dengan nada ugut.
Jungkook tersengih sambil mengaru kepalanya yang tidak gatal.
"Serious lah hyung?"Soal Jungkook tidak percaya.Jimin hanya mengangguk lemah.
"Wah!Bolehlah hyung tackle Arin.Kan hyung dah lama sukakan Arin since kita first berkawan"Ujar Jungkook dengan nada teruja.Jimin mengeluh kasar.
"Aku tak boleh"
"Kenapa pula?"
"Sebab hati Arin cuma ada Yoongi hyung je"Ujar Jimin sedikit kecewa.Jungkook memeluk tubuh Jimin erat.
"It's okey,hyung.Kookie yakin ada perempuan yang lebih baik dari Arin.Hyung kan hensem.Petik je jari,berduyun-duyun perempuan beratur nak kan hyung...adoi!!!"
Jungkook meringis sakit apabila Jimin mengetuk kepalanya kuat.
Fuh sakit sia!Tangan kecil,tapi sekali ketuk,fuh berbisa sakit sampai ke seluruh badan.
"Merepek kau!Dah jom,masuk kelas"
Mereka berdua masuk ke kelas mereka masing-masing.
TBC
Aww,Jikook moment😍
Btw,vote and comment
YOU ARE READING
[H]Our First And Last Love •MYG•
FanfictionKisah persahabatan,Arin dan Yoongi merupakan sahabat karib dari kecil sehingga remaja.